Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Lægning af Stor formats fliser 250 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harley Davidson.
  • #1   8. jul 2015 https://www.youtube.com/watch?v=Lryf_R07y3Y vi kan jo starte med en af de mindre Harley modeller smiley

• #2   8. jul 2015 smiley

• #4   8. jul 2015 Tak Ivan , jeg prøver at stave mig igennem det smiley og håber der kommer en med alt hvad han ved .

• #5   8. jul 2015 Harley er nok det letteste at hitte ud af. På godt 100 år er det blevet til ca 10 forskellige motorer, og ikke flere rammer. Der hvor de taber sutten er der hvor 2 ens cykler skal have forskellige navne efter hvad for et emblem der sidder på tanken smiley

Kigger man på brugt HD som er over 25 år. Er det formodentlig en blanding af lidt af hvert smiley

• #6   8. jul 2015 så får du lige lidt spørgsmål Brian smiley hvornår kom evo motoren (er det ikke den man skal have ,hvis man køber halvgammelt ?) er der en oversigt over de 10 modeller (ældre tænker 196x -198x)

• #7   8. jul 2015

profilbillede
  • #8   8. jul 2015 Med evo kom HD mange myter til livs. Men man skal være RIGTIG grundig når der handles brugt.. Der er ufatteligt meget forskruet bras, det meste ældre er jo noget som har været så ringe at amerikanerne ikke gad skrue i det, og solgte det til export smiley

• #9   8. jul 2015 ja det er jeg næsten klar over smiley jeg vil sætte mig ordentlig ind i det , og få en HD kyndig til at tage med ud og kigge Hvis jeg synes det skal være der når først jeg ved lidt mere , tak for svar , hvad med fl , flh , fx, fxr , er det bare forskelige modeler af softtail , eller har jeg intet fattet.

• #10   8. jul 2015 Fxr er svingstel ( fjederben på hver side af svingeren, duo glide-kaldet dyna i nyere tid) fl kan være både stivstel,duo og softtail alt efter årgang.

Softtail kom først sammen med evo i '84

• #11   8. jul 2015 Argh Brian smiley
    Fxr er en helt speciel model med anden ramme, utroligt velkørende!
    Duo glide hed den første model efter stivstel i '58 ( min) Duo betød støddæmpere både for og bag. Herefter er det faktisk kun motoren der er skiftet op til '84 hvor de nye rammer kom igen. Fl = alm. Model Flh = politi motor ( som også kunne købes af private) H betyder High compression. Der var bare nogle andre stempler i. Ellers er det bare ektraudstyr der fortæller navnene.. Men ja, en jungle.

• #12   8. jul 2015 OK så hvis vi ser bort fra stivstel , så kan jeg vælge en duoglide fra 58 til 84 . forskellen er kun motor ,stel er det samme . og er det så korrekt at der er 3 grundkonstruktioner af motorer . panhead , early shovel , late shovel .?
    eller efter 84 softtail , kun det ene stel og med evo motor . udover dette kan de fås med forskellige skærme etc .

• #13   9. jul 2015 Yes,
    Pan, Early Shovel,Late Shovel. Efter 84 er det Evo motor i de forskellige modeller. Mere driftsikker, men igen, det kan de gamle også være,- kræver bare lidt mere vedligeholdelse. Skal du ræse og køre 100.000 om året ?

• #15   9. jul 2015 det med at alle harleyer drypper , er ofte noget folk , uden kendskab eller ejerskab af en smiley

• #17   9. jul 2015 Jeg kørte ca 1500 i sni om året på de sidste mcer jeg har haft smiley men jeg vil dog gerne have en rimelig driftsikker mc . og ja jeg ved godt der er mere holdbare , og teknisk stabile maskiner , men der er bare en karisma over de HD er.

• #18   9. jul 2015 Og hvor mange penge vil du smide i det?

• #19   9. jul 2015 hvis det er en <80 tænker jeg 35-45 til mc , og 20-25 til lak ,ombyg osv softtail er jeg mere i tvivl om

• #20   9. jul 2015 Det er ikke meget hd man får for de penge smiley

• #21   9. jul 2015 35-45?

Det får du nok ikke meget andet end en xlh ironhead for... Og det er ofte noget forskruet gammelt skrammel. Ofres med et hav af tidligere ejere som alle har skruet lidt.

Bortset fra det, så er det en fed og pisse charmerende motorcykel. Den sjoveste jeg har haft.

Men okay. Hvis du samtidig er villig til at smide en 20-25 til renovering/ombygning, så burde det være muligt at stå med et fornuftigt slutresultat.

• #22   9. jul 2015 jeg skal absolut aldrig mere have en ironhead smiley og jo det kan godt lade sig gøre at finde et projekt til de penge.

• #23   9. jul 2015 Fair nok. Personligt kunne jeg godt selv finde på at købe en Ironhead igen smiley

• #24   9. jul 2015 Hvis ikke du finder lidt flere penge ( læs : en del flere) så får du ikke andet end bøvl og søvnløse nætter. De gamle shovel fl/flh projekter der er i den prisklasse er samlet af skrot smiley

Man kan godt finde en fornuftig 883er til 70k

• #25   9. jul 2015 det er muligt der må flere penge i , eller findes på noget andet , men ryger vi over 70-80 kan det vist bedre gå at ofre det sidste til en softtail., skal ikke have en sportster ,jeg er en stor mand.

• #26   10. jul 2015 Kan du ikke lige smide et billede op af en soft tail til 80.000kr det har jeg ikke set endnu og har kigget en del efter sådan en du kan finde en Electric glide til de penge men tror ikke på du kan finde en soft tail
    Men hvis du kan vil jeg da rigtig gerne se den :p??

• #27   10. jul 2015 Jeg mangler endnu at se en softtail til under 100k, og de fleste er endda en del over.
    Shovelheads kan fås fra omkring 70k, men så skal der bruges en del for at de er driftsikre.
    Jeg gav selv 70k for min og har efterfølgende brugt omkring 30k på den, men nu er den også som jeg vil have den og starter hver gang!

Den smider stadig lidt olie fra gearkassen, som er det sidste jeg mangler at renovere på den.

Så hvis du køber en Shovel til 65-70k, så regn med en god del timer i værkstedet, samt en ekstra pose penge til dele.

• #28   10. jul 2015 Man kan dog være heldig at finde en "mint condition" shovelhead for 80 bananer. Jeg købte denne til en kammerat for det. Den havde startproblemer, en ny kontakt i styret + en stelledning = 50 kr. smiley De er derude et sted.

profilbillede
  • #29   10. jul 2015 "26"27" jeg skrev " hvis vi er over 70-80 , er det vidst bedre at smide det sidste i , og købe en softtail !
    oversat : hvis man skal give fx 85 for en shovelhead , kan det bedre gå at finde 20-30 mere og købe en softtail . giver det mening nu smiley

• #30   10. jul 2015 Per M den ser rigtig fint ud ,og bekræfter igen min erfaring ,at det nok ikke kan betale sig at købe harley som et projekt .

• #31   10. jul 2015 Det kan godt svare sig at købe en harley som projekt...hvis prisen er der efter!

Folk har bare en tildens til at tro, at Harley'er er sin vægt værd i guld...uanset standen

• #32   10. jul 2015 Nu siger du shovelhead den Per har lagt billede ind af er osse med shovelhead moter ??
    Vil du ikke godt lægge et billede op af det du kalder schowelhead og et op af det du kalder en soft tail?
    Så man lige forstår hvad du mener:p

• #33   10. jul 2015 Det her er en soft tail i min verden
    Står til omkring 155.000kr

profilbillede
  • #34   10. jul 2015 Det her er en elitrick glide i min verden
    85.000kr kan de findes til

profilbillede
  • #35   10. jul 2015 Bornholmer ( og hvorfor er du ikke til træf lige nu ? ) det er jo også det Michael siger. Han vil hellere smide de ekstra penge på en Evo så, fremfor at smide 75.000 på noget der måske skal totalrenoveres. Det er smag og behag. Jeg er til de gamle og kan lide at vedligeholde, men det har også kostet. Men til gengæld ved jeg nu de kører min tid ud.
    Har lige lavet denne til fruen.. Næsten helt ny, kun fra 1979 smiley

profilbillede
  • #36   10. jul 2015 Hvis dit udgangspunkt nu er at 70-80 for en electraglide eller ældre svingsteller er for meget, kan du lige så godt begynde at spare op til noget nyere!

Du kan være rigtig heldig at finde en shovel i god stand til omkring de 80 - finder du en i dårligere stand billigere, kommer du bare til at bruge pengene du har sparet på reservedele samt timer i værkstedet. Du kommer med 99,9 % sandsynlighed ikke til at få et pragteksemplar af en cykel for 70.000 selvom du selv lægger timer i, stumper og renovering løber rigtig rigtig hurtigt, specielt hvis det skal være de "rigtige" stumper = ifølge din udlægning nyere cykel.

Der er dog et eller andet fantastisk over en gl shovelhead. - jeg tror det var det jeg ville vælge hvis jeg selv skulle på HD - eller en endnu nyere dyna, til lidt flere penge smiley

Det er ikke for at skyde dine ideer ned, men vær realistisk når du køber cykel, man får som regel hvad man betaler for - med Hardley lidt mindre mc smiley men en hel del mere sjæl og ikke mindst den rigtige lyd smiley

• #37   10. jul 2015 Per m
    Jeg er ikke til træf i denne weekendt fordi vi lige har fået ferie konen og jeg fra i dag og jeg Tar på herre tur onsdag til acdc så hygger med konen indtil der skal slåes et ordentligt hul i jorden hehe

• #38   11. jul 2015 Så ses vi i Roskilde smiley

• #39   13. jul 2015 Til info ift priser ,og det urealistiske , blot til info http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/harley-davidson-harley-shovelhead/179834 så en showelhead til 55k kan godt lade sig gøre .

• #40   13. jul 2015 Selvfølig kan det det men den der er ikke orginal og der står ingen steder at den er afgiften som den skal være
    Kan sige så meget i 71 var der ikke skivebremser på og der var heller ikke frem flytter på
    Der var trumle bremser og fodplader så når man er igennem afgiften og den er fuldt lovlig at køre på så lægger den nok på omkring de 80k
    Og så er det altså en flh elektrisk glide den du har lagt ind

• #41   13. jul 2015 Men den ser sgu ren nok ud til en super pris. Rigtigt at skiven først kom i 1972, men med en original gaffel og banan kaliper ville jeg være ligeglad. Mon ikke fodpladerne stadig findes, hvis den skal synes. Go herfra.

• #42   13. jul 2015 Egentlig synd den er bygget om, var meget flottere original. (Set i profilen)

• #43   13. jul 2015 "40" det var en dyr afgift på fremflyttersæt og skivebremse smiley og måske er der styr på afgiften (pas nu på det hele ikke bliver så negativt smiley
    PerM : det bliver ikke mig , jeg har kig på noget andet .:)

• #44   13. jul 2015 Kunne ellers også være et fint "tilbagebygnings" projekt smiley

• #45   13. jul 2015 Per : ja og faktisk kunne jeg bedst tænke mig en mc , med trinbrædder . men igen , synes jeg det er lidt spøjst med HD priser , man kan jo dårligt finde et projekt ,der er billigere end det man kan finde en færdig en til .

• #46   13. jul 2015 Det er nok problemet med HD. Der er ikke rigtig nogle projekter,- det er jo ikke ligesom en gammel japaner der er sat væk. De er enten lavet færdige eller som minimum kørende, da det historisk har været en dyr cykel, man har passet på.

• #47   13. jul 2015 tja ,synes ellers nok jeg har set en del der skulle laves , og som var i væsentlig ringere stand ,end mange af dem til 50-60k jeg har set , det er kun prissætningen på dem ,der ikke indikerer at det er projekter smiley men vi må se hvis det ikke bliver det objekt jeg har i kikkerten ,bliver det en anden smiley

• #48   13. jul 2015 Har du overvejet en japser i stedet? Der kommer man noget længere for 100k

• #49   13. jul 2015 ja det har jeg og har også haft det smiley nu vil jeg have en HD igen mon ikke der dukker en fin en op .

• #50   6. aug 2015 I gruppen "MotorCykel Marked - køb & salg af MC relaterede sager" er der blevet slået en ret flot FLH 1200 1974'er op til 65.000,-

Den var måske et kig værd?

https://www.facebook.com/groups/MotorCykelMarked/permalink/416108395245686/

Ved ikke om linket virker hvis man ikke er medlem af gruppen.

Kommentér på:
Harley Davidson.

Annonce