946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Markedspris Markedspris

Hej folkens

Jeg er på udkig efter en CBR 600 F2 eller 3.

Jeg sætter mig stille og roligt ind i teknikken osv. men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle med lidt mere følelse for markedet der kan fortælle mig hvad en F2 og en F3 reelt set går for efterhånden.

Jeg har fornemmelsen af at der er mange der ligger for mange følelser i deres mc og sætter prisen lidt højt (f2 set til 35k), men jeg vil lige høre nogle med lidt mere erfaring, hvad et rimeligt velholdt eksemplar fra 1991-1994 (f2) og 1995-1998 (f3) går/burde gå til.

//Martin


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Markedspris
  • #1   29. sep 2015 Nu er "burde koste" jo et ret plastisk (læs subjektivt) begreb, men i 2015 har jeg kendskab til flere ret velholdte PC25'ere i spændet 20-23.000 som endelig privat handelspris, og enkelte 1-2.000 udenfor dette, kommer de over 24-25.000 begynder det at blive uinteressant, og under 17-18.000 begynder det at blive pænt slidt. For PC31'ere analogt ca. 23-27.000, uinteressant over 29-30.000

  • #2   29. sep 2015 Tak for det hurtige svar.

    Kan jeg lokke nogle flere inputs vedrørende f2 vs f3 ud af dig? Man kan læse sig til en masse jo, men flere forskellige meninger er altid rare at have med.



  • #3   29. sep 2015 Solgte min F2 for 18k for en 2 måneder siden. Fejlede intet og stod rigtig pænt synes jeg selv.. Den var i udbud en måneds tid til de 20k. Og der var sku ikke meget aktivitet på den. Havde nok sat den for lavt så folk troede sikkert at det var et lig..

  • #4   29. sep 2015 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/honda-cbr-600-f2/183192

    Jeg kender denne og tror at det er godt køb

    Gert


  • #5   29. sep 2015 Personligt ville jeg gå efter en PC31 af de 2, specifikt en 1997-1998 fordi den er lige det mere forfinet end sine forgængere, omend de på ingen måde kan siges at være langt efter, mere fordi prisen ikke nødvendigvis behøver at være ret meget højere. Så det vil helt afhænge af, hvad du kan finde og handle til. Vær opmærksom på især sliddele, det varierer temmelig meget i hvilken vedligeholdelsesstand de sælges, og skal man investere en større sum i dæk, bremseskiver, kædekit, karb-justering, syn mv, skal det naturligt indgå i overvejelserne. Udover de velkendte ting som en ensretter/regulator, knastkædestrammer og alm. sliddele, så tjek også specifikt affjedringskomponenter, særlig bagdæmperen kan være langt udover sin slidgrænse og helt skudt. Kig lige på stellet ved kåbestativet, ind gennem servicedækslet i siden, op under bagstellet og efter rust i bagsvingeren, er de steder ok (nemt at tjekke) er resten også typisk ok.

  • #6   29. sep 2015 #3

    Uorig.kineserkåbekit er en "major turnoff" for en del, jeg personligt køber slet ikke den slags cykler, fordi mange typisk vil kræve et større afslag alene for dette ved gensalg,


  • #7   29. sep 2015 #3 18k ville være drømmepris for mig, man har lov at håbe.

    #4 Kender? hvordan?

    #5 okay, jeg skal holde det i tankerne når jeg kigger på dem. Hvordan kan jeg se at det er en uoriginal kåbe?

    tak for alle svarene =)


  • #8   29. sep 2015 Det er sædvanligvis nemt at afgøre ud fra pasform (mange af dem har ringe pasform og sidder med større gab eller i spænd), lakering og stafferinger, at der er tale om en uorig. kåbe, en del af dem har også en tankskal monteret udenpå den orig. tank

  • #9   29. sep 2015 Så det er bare ringe kvalitet for det meste, got it.

    jamen jeg er blevet lidt mere klar over hvad jeg skal kigge efter, og hvilken pris jeg bør gå efter.

    endnu et tak er på sin plads, fornemt at der er så hurtig hjælp at hente en tirsdag aften =)


  • #10   30. sep 2015 Den som Gert nævner og smider et link til

    E en fin mc der er blevet holdt og passet godt og søger du en F2 så er det helt sikkert et godt køb

    Kender ham der har den smiley


  • #11   30. sep 2015 Det kommer jo meget an på stand og farve osv. Når vi er i 20-30.000,- klassen, er det også væsentligt hvor mange sliddele der står for udskiftning. Dæk og kædekit er jo hurtigt 3.500,- Min egen cykel (F3 '97) vil jeg tillade mig at påstå hører til i den øverste fjerdedel ift. hvad man kan få ud af en F3'er. Den er fejlfri hele vejen igennem, har nye dæk og står ikke for service det næste år. Den ville jeg ikke sælge for under 35.

  • #12   30. sep 2015 Spørger du Honda-ejere, så står de til ALT for lidt. Spørger du alle andre, så til ALT for meget.

    Jeg tror Michael S i allerførste indlæg meget præcist rammer priserne godt ind.


  • #13   30. sep 2015 Jeg tager mig lige lidt tænketid inden jeg køber, men hvis i er flere der mener at det er en fin mc, der skulle være velholdt vil jeg da overveje det kraftigt.

    Sliddelene må jo være en vurderingssag fra mc til mc, men ja det skal jeg holde i tankerne når jeg kigger. Jeg har umiddelbart en ide om at mange mener deres f3 minimum er 35k værd. Når det så er sagt, så må jeg give dig at din er ret så lækker smiley


  • #14   30. sep 2015 #6
    Korrekt at uoriginale kåbedele ikke ligefrem løfter prisen op. Men hvis man nu kommer ud og kigger på mc'en istedet for bare at kigge 5 billeder og ud fra det konkludere at man lige byder 5k under prisen, uagtet at det var nok var den billigste til salg, så ville man have set at den stod rigtig flot og absolut var prisen værd. Det eneste sted hvor man kunne se at det var uoriginale dele, var rundt om forlygten. Hele bagenden var originale nylakeret dele. Og tanken var også lakeret i samme farve.

    Hvis det så er fordi at man ikke kan lide alle staferingerne så er det selvfølgelig ikke den man skal have smiley


  • #15   30. sep 2015 Jo tak, synes også selv den står flot. 35 mener jeg absolut er prisloftet for en F3. Så skal det være den sidste model inden F4 og i perfekt stand med service og sliddele i orden. De kriterier mener jeg dog at min cykel møder. Den er dog ikke til salg. Ikke endnu, i hvert fald smiley

  • #16   30. sep 2015 RC, det lyder jo næsten som om du har erfaring med det. Men jeg vil vove at påstå at selv med min begrænset mc viden, skambyder jeg ikke bare fordi det lige passer mig.

    Jeg tror jeg ender med at holde mig til en F2, af den simple årsag at det stadig vil være min første (egen) mc, og det er en fin blanding af en del mc for pengene og der er bedre plads til fejl / vedligeholdese på mc i budgettet ved en F2.


  • #17   30. sep 2015 Det er også en rigtig fin begynder mc..
    Og dit tab vil være minimalt når du engang får lyst til at prøve noget andet.


Kommentér på:
Markedspris

Annonce