635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Katalysator og Olie. Katalysator og Olie.

Hej Mcg.

Da jeg satte min GSR væk for vinteren læste jeg diverse guides til hvordan man vinter konservere, bl.a. med at hælde lidt olie i cylindrene.
Nu står jeg så og skal gøre den klar til kørsel igen hvor det pludselig slår mig at min MC har jo Katalysator.
Jeg mindes at jeg engang har hørt at hvis der kommer olie i en katalysator så går den i stykker.
Er det rigtigt eller husker jeg forkert?

Jeg har tænkt på at pille katén af før jeg starter den første gang for at motoren kan forbrænde olie uden at komme i kontakt katén, men det har vist sig at jeg skal have hele udstødningen af helt oppe fra cylinderene for at gøre dette og det er jeg ikke så glad for at gå i gang med selv. Er der evt. andre muligheder??

MVH Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katalysator og Olie.
  • #1   19. feb 2007 Ja vend den på hovedet hvorfor hælde olie i cylinderne har aldrig brugt det trick ? står den ude hele vinteren og ruster i cyl. uden tændrør ?
    Den skal jo bare startes èn gang om måneden , batteriet har også bedre af lige at få rørt sig lidt

• #2   19. feb 2007 Bare start den, der sker ikke noget. Og nu er det jo en Suzuki du har, så ved alm kørsel ryger der nok også noget olie igennem ;o)

Det Gaz :o)

• #3   19. feb 2007 Som nybegynder inden for MC fik jeg fortalt at det var meget vigtigt at hælde lidt olie i cylinderene for at der ikke skulle komme rust på stempelringene...

• #5   19. feb 2007 Nu har jeg så gjort det som jeg jo egentlig nok burde have gjort til at starte med. Jeg har kigget i manualen(Ingen kommentare hertil. Jeg ved godt at det gør en rigtig mand ikke). Der står at jeg bare skal starte motoren, så det var ikke så stort et problem alligevel... Men tak for svarene...

Kommentér på:
Katalysator og Olie.

Annonce