886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Støjniveau på Knutstorp Støjniveau på Knutstorp

Hey.

Er det noget med de har lavet reglerne om for støjniveauet på Knutstorp så man nu kun må kører med std. udstødning eller er der stadig mulighed for at smide slip on eller full exhaust på evt med db killer ??

Nogen der ved om det kan lade sig gøre smiley

Peace out


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støjniveau på Knutstorp
  • #1   17. apr 2017 Mig bekendt er det stadig 95db støjgrænse som er gældende, men der kan måske være en trackday-arrangør som ikke vil have besværet med at folk larmer of derfor kræver standard udst. ?

  • #2   17. apr 2017 95 db ved forbikørsel.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #3   17. apr 2017 Der er 95db ved forbikørsel, som du rent praktisk har meget svært ved at overholde med andet end standard udstødning, medmindre du smider en temmelig restriktiv db killer i - som så koster dig alle de hk du fik ud af at skifte udstødning til at starte med.

    Der ER folk som har bygget potter om, så de både kan overholde støjkravet og ikke mister noget videre effekt, men ofte er det ikke en løsning man finder frem til på en eftermiddag.

    Hvilken cykel har du?


  • #4   17. apr 2017 min akrapovic med db killer gik fint igennem:)

  • #5   17. apr 2017 det er sku sørgeligt, som regler-paragraffer-forbud, og administration bøvl, skal stå i vejen for at flytte frisk kørsel fra offentlige veje og ind på banerne.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #6   17. apr 2017 #5 - Det er vi helt enige om, men kom med et godt argument for at larme mere end standard - det er jo det diskussionen går på her... smiley
    At ordensmagten ser igennem fingre med at de fleste gadecykler larmer ALT for meget, er jo ikke et udtryk for at det hverken er en god ide, eller lovligt.

    Jeg har kørt race på Knutstorp dengang der var fri larm - det savner jeg IKKE.


  • #7   17. apr 2017 @Sajmon: Suzuki GSXR 600 K7

    Det er sku da latterligt. Det er jo netop på bane at man ikke genere nogen ved sådan et skift. Måske vi skulle tage fat i de ansvarlige og få lavet dette om smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #8   17. apr 2017 Jamen har du selv et godt argument for at larme ekstra?

    Smid en standard potte på fra en 1000'er - ingen effekttab og ingen støj problemer.


  • #9   17. apr 2017 #6
    Jeg har absolut ingen bevise på at en maskine med larme potter køre hurtige en en med standart potter.
    MEN syntes alle disse regler, og unødig hensyntagen til brokke hoveder har taget overhånd.
    Vi har her i kommunen en knoldebane til knoldehopper, en bane der har eksisteret siden 1977 og nu er underlagt så mange restaktioner så det halve kunne være nok. Og hvofor "brokkerøve" der vidste banen var der da de købte huse i nærheden.


  • #10   17. apr 2017 Først og fremmest får du jo mere effekt ud af din cykel, men for mig rent personligt kan jeg godt lide at jeg kan hører hvad jeg kører på. Ikke så man sprænger trommehinderne men fra std til akra med db killer i er en verden til forskel synes jeg. På samme måde som jeg foretrækker lyden fra en V8'er fremfor lyden af en Folkevogn Up. Til slut giver det jo bare det sidste finish til en maskine der er dedikeret til race, en komponent der bliver udviklet og solgt til banekørsel. Men det er jo bare min mening smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #11   17. apr 2017 #9 - Vi er HELT enige - det er komplet tåbeligt at lytte til folk som allerede kendte til det, men desværre er de i flertal - og flertallet synes at os som vil lave noget der er sjovt og kan larme lidt, er en flok idioter og skulle fjernes fra jordens overflade... Sådan ca. smiley




  • #12   17. apr 2017 Der sidder allerede std udstødning på min gsxr. Så den får nok bare lov at blive siddene så smiley hahaha

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #13   17. apr 2017 #10 - Der er ingen sammenhæng mellem larm og effekt, så det er jo ikke verdens bedste argument... smiley

    Jeg skal være den første til at stemme for en god middelvej mellem standard og god lyd - men desværre er vi bare i mindretal.
    Heldigvis er min hjemmebyggede udstødning til min gadecykel, blevet mere lydløs end jeg havde håbet på - ellers havde jeg skiftet den ud. Jeg gider ikke have nogle problemer med naboer osv...

    Det sidste er jo i realiteten et spørgsmål om forfængelighed. smiley
    Når de sidste hundrededele skal hentes på omgangstiderne, er der mange muligheder for vægtreduktion, og udstødningen er rimeligt nærliggende - men de fleste som kører på bane, er jo bedre tjent med at få noget mere erfaring (læs: køretid) og det er svært at få hvis man larmer for meget og bliver hevet ud hele tiden. smiley


  • #14   17. apr 2017 Du mener altså at der ikke er nogen hk at hente fra et std udstødningssytem til et full exhaust system. Interessant.

    Det sidste er jo sådan set ikke et spørgsmål om forfængelighed men om smag. Fordi du er ligeglad med hvordan din cykel ser ud er det ikke det samme som vi andre skal være det. Vil til hver en tid vælge looket på en udstødning bygget til race fremfor en std.

    Og ja som du selv siger det så fint så er vægtreduktion det 4 argument smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #15   17. apr 2017 Du mener altså at der ikke er nogen hk at hente fra et std udstødningssytem til et full exhaust system. Interessant.

    Hvor har jeg skrevet det?
    Jeg siger at LARM og effekt ikke hænger sammen. Skifter man forrør og mellemrør til noget der passer bedre til cyklens tuningsgrad, kan man sagtens få mere effekt ud af det - men potten bestemmer hvor meget der larmes, og hvis man sørger for at den dæmper nok uden at være restriktiv, kan den samlede løsning sagtens blive mere effekt uden ekstra larm - ergo hænger larm og effekt ikke sammen. (det var vist det jeg skrev deroppe...)

    Det sidste er jo sådan set ikke et spørgsmål om forfængelighed men om smag.

    Smag og forfængelighed er meget tæt sammenknyttet. Det er ikke ment negativt, men i det her tilfælde er det jo en afvejning mellem om du vil køre på banen, eller din MC skal se godt ud med et andet udstødningssystem som larmer for meget. smiley
    Du kan ikke få begge dele i længere end en omgang eller to, og så har du opbrugt støjkvoten for den time.

    Fordi du er ligeglad med hvordan din cykel ser ud er det ikke det samme som vi andre skal være det. Vil til hver en tid vælge looket på en udstødning bygget til race fremfor en std.

    Jeg kan ikke rigtigt få øje på hvor du mener jeg er ligeglad - faktisk var udseendet på f.eks min gade MC, en af de større prioriteter på min liste over ting jeg ville ændre på den. Det er vist lykkes i ret stor grad efterhånden...
    Det er en af årsagerne til jeg ikke kunne drømme om at købe en chopper, bobber, caferacer eller enkelte naked modeller, som er øjebæer af værste skuffe. Øjnene spiser i høj grad med når der er serveret.

    Men igen handler det om afvejning af forskellige faktorer. Vil du se godt ud eller vil du køre på banen? smiley

    Og ja som du selv siger det så fint så er vægtreduktion det 4 argument

    Uden at kende dig, kan jeg jo godt spotte at det er en af de første gange du eventuelt skal på bane, i fald du havde en plan om at køre på Knutstorp. Jeg tænker det er grunden til du spørger om støjgrænsen? smiley
    Fed bane - gør det endelig. Du vil ikke fortryde.
    Men når du har været afsted et par gange, opdager du - akkurat som jeg gjorde - hvilke ting der giver halve og hele sekunder på omgangstiderne, og hvilke ting som giver hundrededele eller tusindedele på omgangstiderne.
    Vægtreduktion på de måske 3-4 kilo som en udstødning giver på din GSXR600, hører til sidste kategori.
    Køretid, erfaring og bedre affjedring hører til første kategori. smiley

    Mange mennesker har måtte sluge kæmpestore kameler, når de ser sig slået af kørere på MC'er, som fra standard ikke engang er videre baneduelige - men som kan køre i cirkler om dem, med den rette mand bag roret.


  • #16   17. apr 2017 GSXR1000 K7/8 der har jeg et andet full system der giver en vægtbesparelse på 13 kg, FOR RACE ONLY, desværre, pga lyden kun til bane, effektmæssigt er der sikkert ikke noget at hente.

  • #17   17. apr 2017 #10
    På bane kan du SAGTENS høre hvad du kører på med std udstødning. Din 600cc vil på knutten aldrig være under 10000rpm...
    Støjen er rigtig irriterende i pitlane. Vi er ved at blive sindssyge når der er bulderdage.
    Har lige været på slovakiaring i 4 dage med fri støj. Folk har ørepropper i hele dagen og er hæse efter at have råbt al komunikation smiley


Kommentér på:
Støjniveau på Knutstorp

Annonce