886 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Støjniveau på Knutstorp Støjniveau på Knutstorp
Hey.
Er det noget med de har lavet reglerne om for støjniveauet på Knutstorp så man nu kun må kører med std. udstødning eller er der stadig mulighed for at smide slip on eller full exhaust på evt med db killer ??
Nogen der ved om det kan lade sig gøre
Peace out
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 839
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.337
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
Der ER folk som har bygget potter om, så de både kan overholde støjkravet og ikke mister noget videre effekt, men ofte er det ikke en løsning man finder frem til på en eftermiddag.
Hvilken cykel har du?
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.309
Online Tilmeldt:
mar 2004
At ordensmagten ser igennem fingre med at de fleste gadecykler larmer ALT for meget, er jo ikke et udtryk for at det hverken er en god ide, eller lovligt.
Jeg har kørt race på Knutstorp dengang der var fri larm - det savner jeg IKKE.
dec 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 15
Det er sku da latterligt. Det er jo netop på bane at man ikke genere nogen ved sådan et skift. Måske vi skulle tage fat i de ansvarlige og få lavet dette om
Online Tilmeldt:
mar 2004
Smid en standard potte på fra en 1000'er - ingen effekttab og ingen støj problemer.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.309
Jeg har absolut ingen bevise på at en maskine med larme potter køre hurtige en en med standart potter.
MEN syntes alle disse regler, og unødig hensyntagen til brokke hoveder har taget overhånd.
Vi har her i kommunen en knoldebane til knoldehopper, en bane der har eksisteret siden 1977 og nu er underlagt så mange restaktioner så det halve kunne være nok. Og hvofor "brokkerøve" der vidste banen var der da de købte huse i nærheden.
dec 2015
Online Tilmeldt:
mar 2004
dec 2015
Online Tilmeldt:
mar 2004
Jeg skal være den første til at stemme for en god middelvej mellem standard og god lyd - men desværre er vi bare i mindretal.
Heldigvis er min hjemmebyggede udstødning til min gadecykel, blevet mere lydløs end jeg havde håbet på - ellers havde jeg skiftet den ud. Jeg gider ikke have nogle problemer med naboer osv...
Det sidste er jo i realiteten et spørgsmål om forfængelighed.
Når de sidste hundrededele skal hentes på omgangstiderne, er der mange muligheder for vægtreduktion, og udstødningen er rimeligt nærliggende - men de fleste som kører på bane, er jo bedre tjent med at få noget mere erfaring (læs: køretid) og det er svært at få hvis man larmer for meget og bliver hevet ud hele tiden.
dec 2015
Det sidste er jo sådan set ikke et spørgsmål om forfængelighed men om smag. Fordi du er ligeglad med hvordan din cykel ser ud er det ikke det samme som vi andre skal være det. Vil til hver en tid vælge looket på en udstødning bygget til race fremfor en std.
Og ja som du selv siger det så fint så er vægtreduktion det 4 argument
Online Tilmeldt:
mar 2004
Hvor har jeg skrevet det?
Jeg siger at LARM og effekt ikke hænger sammen. Skifter man forrør og mellemrør til noget der passer bedre til cyklens tuningsgrad, kan man sagtens få mere effekt ud af det - men potten bestemmer hvor meget der larmes, og hvis man sørger for at den dæmper nok uden at være restriktiv, kan den samlede løsning sagtens blive mere effekt uden ekstra larm - ergo hænger larm og effekt ikke sammen. (det var vist det jeg skrev deroppe...)
Det sidste er jo sådan set ikke et spørgsmål om forfængelighed men om smag.
Smag og forfængelighed er meget tæt sammenknyttet. Det er ikke ment negativt, men i det her tilfælde er det jo en afvejning mellem om du vil køre på banen, eller din MC skal se godt ud med et andet udstødningssystem som larmer for meget.
Du kan ikke få begge dele i længere end en omgang eller to, og så har du opbrugt støjkvoten for den time.
Fordi du er ligeglad med hvordan din cykel ser ud er det ikke det samme som vi andre skal være det. Vil til hver en tid vælge looket på en udstødning bygget til race fremfor en std.
Jeg kan ikke rigtigt få øje på hvor du mener jeg er ligeglad - faktisk var udseendet på f.eks min gade MC, en af de større prioriteter på min liste over ting jeg ville ændre på den. Det er vist lykkes i ret stor grad efterhånden...
Det er en af årsagerne til jeg ikke kunne drømme om at købe en chopper, bobber, caferacer eller enkelte naked modeller, som er øjebæer af værste skuffe. Øjnene spiser i høj grad med når der er serveret.
Men igen handler det om afvejning af forskellige faktorer. Vil du se godt ud eller vil du køre på banen?
Og ja som du selv siger det så fint så er vægtreduktion det 4 argument
Uden at kende dig, kan jeg jo godt spotte at det er en af de første gange du eventuelt skal på bane, i fald du havde en plan om at køre på Knutstorp. Jeg tænker det er grunden til du spørger om støjgrænsen?
Fed bane - gør det endelig. Du vil ikke fortryde.
Men når du har været afsted et par gange, opdager du - akkurat som jeg gjorde - hvilke ting der giver halve og hele sekunder på omgangstiderne, og hvilke ting som giver hundrededele eller tusindedele på omgangstiderne.
Vægtreduktion på de måske 3-4 kilo som en udstødning giver på din GSXR600, hører til sidste kategori.
Køretid, erfaring og bedre affjedring hører til første kategori.
Mange mennesker har måtte sluge kæmpestore kameler, når de ser sig slået af kørere på MC'er, som fra standard ikke engang er videre baneduelige - men som kan køre i cirkler om dem, med den rette mand bag roret.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.024
På bane kan du SAGTENS høre hvad du kører på med std udstødning. Din 600cc vil på knutten aldrig være under 10000rpm...
Støjen er rigtig irriterende i pitlane. Vi er ved at blive sindssyge når der er bulderdage.
Har lige været på slovakiaring i 4 dage med fri støj. Folk har ørepropper i hele dagen og er hæse efter at have råbt al komunikation
Støjniveau på Knutstorp