Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benelli 252/302
  • #1   24. okt 2017 Nu for jeg nok en over nakken for denne kommentar men efter at Thansen er begyndt at sælge dem og de ikke er Italienske længere synes jeg at det eksotiske er gået af dem, og alene af de grunde ville jeg ikke ha en...
    Hvor gode/dårlige de er tør jeg ikke udtale mig om.

• #2   24. okt 2017 Der ligger en god håndfuld anmeldelser af de nuværende Benelli maskiner på youtube. Der ville jeg nok starte.

• #3   24. okt 2017 Her er en til at starte med: https://m.youtube.com/watch?v=FlvX_MYCpqI

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 6
    #4   28. okt 2017 Hej
    Har købt en, dog kun kørt ca. 300 km.
    Er fint tilfreds med den

VH
    Peter

• #5   28. okt 2017 Hej Peter. Hvad er det for en du har købt?

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#6   28. okt 2017 Hej

Det er en TRK 502

• #7   29. okt 2017 Den ser umiddelbart også fiks ud, men pas på rust, det har de ikke fået dæmmet ordentlig op for iflg flere tests.

• #8   29. okt 2017 Bremserne er elendige, forgaflen mystisk, ikke noget særligt grunt i motoren, egenvægt alt for høj, 235 kg, god vindskærm, godt sæde,

http://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2017/april/2017-benelli-trk-502-review/

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#9   29. okt 2017 Jeg er godt tilfreds

• #10   29. okt 2017 Ville købe den her i stedet
    http://www.motorcykelgalleri.dk/ducati-multistrada-1000/id-232165

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#11   29. okt 2017 Ikke ligefrem samme prisklasse

• #12   29. okt 2017 Ja ok, faldt i fælden med den 500 der blev nævnt midtvejs i tråden, den koster 80.000, så det er udelukkende 500 jeg kommenterer på.

http://www.motorcykelgalleri.dk/suzuki-dl650/id-237323

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#13   29. okt 2017 Det er brugte maskiner du sammenligner med ?

• #14   29. okt 2017 Ja, for de er bedre end den 500 til samme pris eller mindre.
    Multistradaen er et fund til prisen mener jeg, den kan det hele, den er et teknologisk mesterværk, den kan race, toure eller køre terræn.
    Vil gerne ud og prøve sådan en.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#15   29. okt 2017 De er jo netop ikke til samme pris?

• #16   29. okt 2017
    Jeg ville hellere købe en brugt kvalitets kværn end en ny kinamaskine smiley
    Pris og kvalitet hænger gerne sammen, dvs lav pris, lav kvalitet.

• #17   29. okt 2017 VD
    Fidusen er så at det skulle forestille at være italiensk kvalitet, det er det bare ikke, så det ry mærket havde er blevet lidt udvandet.

300 modellen får god kritik, rigtig god!
    https://www.cycleworld.com/2015/04/15/2015-benelli-bn-302-motorcycle-review-first-ride-photos-specifications#page-20

• #18   29. okt 2017 Netop, og som jeg starter med at skrive så bare det at Thansen sælger dem og at de er kinesiske nu, er nok til at jeg ikke ville købe en, og så er jeg ligeglad med hvor gode/dårlige de er smiley

• #19   29. okt 2017 Det er gået ned af bakke, kvaliteten må op, ellers dør de i europæisk sammenhæng, østen vil nok være et ok marked for dem.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #20   22. feb 2018 #19 Allan: Utroligt hvad du reelt udtaler dig om - uden at du overhovedet har kendskab til andet end din egen holdning!

For det første, så er det nye modelprogram fra Benelli designet, udtænkt og støbt i Italien - ironisk nok - hos Benelli. Tests og R&D foregår stadig hos Benelli (Italien) - og der er ca. 1-2 års indløb ift R&D og produktion. Produktionen - som du antyder - er placeret i Kina, og dette qua den nye ejer og investor. Og må jeg påpege, at store dele af Ducati ligeledes støbes og laves i Kina. Ligeså gør mange andre - endda Japanske cykler! Selv BMW har produktion af dele i det forjættede land! Nok om det.... holdninger er gode, bare de ikke bliver fanatiske og vildledende!

Du sejler vel også med Molslinien uagtet at naboen har talt ondt om færgen - eller?

Kvaliteten i deres "nye" modeller er uovertruffen. Og prisen er ligeledes attraktiv! Og husk på, at du har med en TRK502 til 60k at gøre! Den må køres med A2 licens....og den har 50hk. Mere end rigeligt til at miste kørekortet....og mere end rigeligt til at trække dig syd over på lækre bjergveje. Og nej, den er ikke berigende at have til låns på den tyske Autobahn - slet ikke! Men der kan vælges B og C veje....eller smide lortet på en MC trailer og slippe den løs sydpå! Og 500ccm med 50hk er rigeligt....

Om T.Hansen sælger eller ej.....who cares! Om jeg kunne købe min MC via en Web-shop og spare penge, så gjorde jeg gerne det! Forøvrigt har T.Hansen langt flere MC-mekkere ansat end nogen anden MC-pusher herhjemme.....så uanset om du kan li' det eller ej, så væn dig til at T.Hansen kommer huldrerne med deres Benelli program - og jeg spår det STOR succes!

Nej....jeg ejer ingen TRK, men jeg har tilbragt mange timer på ryggen ift testkørsler - så jeg VED faktisk hvad det handler om! Og nej, jeg har ingen relation til T.Hansen - men til forskel for dig og mange andre, så læner jeg mig ikke op ad fordomme....

T.Hansen kommer med hele programmet aktivt fra april..... gør dig selv den ulejlighed at køre forbi og få en test-tur! Eller endnu bedre.... tjek TRK ud på kommende MC messe i CPH!

smiley

• #21   22. feb 2018 Har læst test og hørt en testpilot som sagde de rustede hurtigt, i løbet af de første par måneder, det er jo Hyosung om igen, MEN er prisen bare lav nok, så skal de nok komme igang med salget, men jeg tror ikke de slår an i Dk, mærket har ikke det ry som de havde før i tiden, f.eks. verdens første 6-cylindrede mc.
    Der findes et andet mærke der laver sådan nogen off-road lignende bikes, husker ikke lige navnet, men de sælges i UK og Tyskland.
    Benelli går fra dyre mc til billige mc, det er ligesom at starte et helt nyt mærke op, det er op ad bakke.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#22   23. feb 2018 Intet kan være mere ukorrekt - og du påpeger reelt selv manglen på viden! Har læst tests og hørt en testpilot.... Sorry to say! Benelli er gået fra KONKURS og fejlslagen strategi på typer og størrelser som skulle konkurrere med f.eks. Ducati (hvilket alle mere eller mindre kan), BMW, Honda, Yamaha, Suzuki, KTM m.fl. Nød lærer nøgen kvinde at spinde.... og det er præcist hvad den nye investor har stillet krav! Lav en ny MC linie, som har en så god kvalitet, at den reelt kan sælges worldwide - men hav fokus på Asien - og sørg for, at I holder CCM så lavt, at den ligeledes kan benyttes af unge/nye MC'ister! Nogenlunde sådan har deres strategi lydt....

Og så gik Benelli igang med at gen-opdage deres "nye" DNA! Hvorfor tror du at kun én ældre model har overlevet? Fordi kun DEN model har solgt- og fortsat sælger - og ligeledes opfylder de NYE og kraftige kvalitetskrav! Hvorfor tror du at der sidder en begrænsning på 500 og 600ccm i motorstørrelse? Fordi det kan A2 licens køre på....og fordi Asien såvel Sydamerika - som er de største markeder - hellere end gerne vil have 500 og 600ccm motor! Det handler om pris, forsikring og importafgifter.

Hvorfor er TRK502 såvel LEONCINO de bedst sælgende MC'er i det asiatiske område? Og ligeledes i Sydamerika - f.eks. Argentina? På grund af Benelli's navn - de opretholder kvalitet (bedre end da lortet blev samlet i støvlelandet) - og slutteligt PRISEN!!!

Og der findes mange andre 250 samt 300ccm modeller der ligeledes følger i den strategi!

Så Allan.... jeg spår Benelli en NY og STOR fremtid - måske ikke i Danmark, fordi her i landet kan vi ikke få det fint og stort nok! Hellere en 10-15 år gammel sur-kørt Honda Africa der er blevet voldtaget 27 gange end en sprit ny 500ccm TRK502 fra Benelli.... og føj for satan, det bliver T.Hansen som sælger lortet!!!! Wow... så skal jeg da bare IKKE købe det lort! Wrong!!!!

Lyt (se/læs) godt efter.... inden vi går ud af 2018, så lur' mig om der ikke kører mindst 100 til 200 Benelli TRK502 rundt på de danske veje! Rygtet siger, at de sættes til salg fra april/maj måned - så det er uundgåeligt, at det bliver en succes for Benelli her i landet - og derfor også for T.Hansen (uagtet at jeg er ved at bide mig selv i tungen over det udsagn).

Og slutteligt....du nævner et andet billig-mærke-mc som sælges i UK og Tyskland.... tja, ironisk nok....har du undersøgt hvem ejeren af det mærke er? Den lader vi lige hænge i luften et stykke tid....men når du har undersøgt skidtet, så vil du opdage, at det sjovt nok er selv samme investor-gruppe som står bagved det "nye" Benelli.... såh... smiley

God weekend - hold øje med de små sataner fra Benelli.... de kommer til at fylde i gadebilledet fremover smiley

• #23   23. feb 2018 T. Hansen sælger også Castrol - just saying.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#24   24. feb 2018 Wow....så må Castrol jf. "mange holdninger" være noget skod, eller? smiley

• #25   26. feb 2018 Der skal ikke sælges mange mc for at komme i top i Dk, en årgang var MC4YOU det mest solgte mc-mærke, de gik ned og kvaliteten var noget lort.
    Der sælges vel max 1.500 ny mc om året i Dk, og ja. jeg vil da ud og prøve dem, det er jo den eneste måde man kan vurdere om det er noget for en, men det er stadig svært at sige om det er kvalitet efter en prøvetur, det kan kun mindst en sæson afgøre. Derfor læser jeg gerne de tyske mc blade, de laver test over 25.000 km med mange forskellige chauffører, og de slutter med at skille den i atomer og måle alt ud, det er måden at gøre det på.
    Langstreckentest kaldet!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#26   26. feb 2018 Tyskerne er grundige - og givetvis langt mere retvisende end "holdninger" og "jeg tror nok" - og ikke mindst, så minder det umiskendeligt om danske forhold smiley

TRK502 har været ude i over 1 år på det asiatiske samt sydamerikanske marked - og ud fra hvad jeg kan opspore, så er der stor tilfredshed med modellen - og oftes nævnes den netop som et billigt alternativ til både Kawasaki, Honda og ironisk.....Ducati (qua designet - som må siges at være "lånt" fra nabo-byen). Her i Europa indlejres endnu én konkurent, nemlig den lille BMW - hvilket jeg personligt synes er helt ude i hampen..... BMW'en har en langt mindre motor, er udstyret SÅ dårligt og giver absolut ingen mulighed for Adventure eller Touring (lokal-kørsel - jo jo...).

Anyways' - det bliver super spændende med den nye bølge af små/mellemstore motorer - og jeg tror også at "de store drenge" vil gå langt mere indenfor det segment. smiley

• #27   26. feb 2018 Både i Dk og Tyskland er BMW den mest solgte mc.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#28   27. feb 2018 BMW er jo den meste solgte MC - overhovedet - mere eller mindre overalt! Netop BMW har oplevet fremgang - både før, under og efter finanskrisen. De har om nogen produceret til behov - og deres store og dyre modeller har sparket røv..... og pointen må være, at der IKKE har været finanskrise hos den typiske BMW køber (og her melder jeg mig selv under fanen). Kunsten er at holde kursen under modvind.... alle kan styre i medvind, og så vil BMW se "andre" vinde ind på deres flotte salgstal.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#29   11. mar 2018 smiley Og så kom vores kære T.Hansen endelig UD af busken med deres nye priser på TRK 502 - den famøse R1200GS klon i lille udgave!

Hvor pokker henter man en sprit-ny dugfrisk MC med det indhold til kun 59.999,- ???

Det bliver godt nok spændende at følge deres proces og hvorledes 2018 kommer til at forløbe smiley

• #30   11. mar 2018 Fyld noget touring grej på den og den kan blive en storsælger, det gør de med 302 modellen i udlandet og med 34 hk, der vil være for lidt for de fleste bikere.

• #31   11. mar 2018 210 kg, det er sgu en ordentlig klods!

Ups, den vejer 235 med alle væsker i.

https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/benelli/trk-502/2017/

• #32   11. mar 2018 Jeg syntes Leoncino ser spændende ud. Det er vel samme 500cc twin, men til 170kg i stedet.

• #33   11. mar 2018 Men en noget anden mc

https://www.bikez.com/motorcycles/benelli_leoncino_500_2017.php

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#34   11. mar 2018 502x modellen er på vej, hvor du har større front-hjule, eger, oplagt udstødning mv.

Nuværende 502 model mangler (imho) blot varmehåndtag, GPS, ScottOiler .... og så de famøse GIVI side/top tasker som Givi har lavet til TRK'en. Så man kan faktisk godt lave en FED pakke til få penge....

Ud over at jeg VIL og ALTID vil køre både ud/hjem på turen, så kan Autobahn til alperne godt gå hen og blive en træls ting på en 500ccm - men jeg er mere end overbevist om, at både TRK såvel Leoncino vil være skide sjove på små og buede veje.... men men, så kan der jo bare bruges en MC trailer ud/hjem smiley

• #35   11. mar 2018 230 kg med 48 hk og små krøllede veje, tror jeg ikke på.

• #36   11. mar 2018 En Honda 500 fra 1975 vejer 185 kg og har 50 hk, det kan ikke passe de ikke er nået videre.

• #38   12. mar 2018 Benelli Sei, verdens første 6 cylindrede mc, 750 ccm mener jeg, her i racer versionen med 6 megafoner.

• #39   12. mar 2018 https://www.carandclassic.co.uk/list/655/750+sei/

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#40   13. mar 2018 smiley Nu ved jeg ikke hvad du forventer Allan.....når jeg skriver "små krøllede veje" - det er jo ikke en Café- eller TT-racer vi har med at gøre! Det er en Adventure MC, som i bund og grund ligner en lille "klon" af R1200GS. Når man ruller henover gross glockner eller de norditalienske alper, så skal du faktisk ikke bruge så mange kræfter- og 500ccm med afrundet 50hk er så rigeligt! Det er jo ikke en KARB-model som går død jo højere du kommer.....vi har rykket os med ECO/Injection - trods alt ;-). Når jeg ser på alle de Adventures, selv små sataner, som følger med vores store potente Touring maskiner op- og ned ad bjergvejene, så skal jeg da lige hilse og sige, at det bestemt ikke bliver TRK502 som sætter grænsen......det bliver - ikke overraskende nok Chaufføren - som i mange andre situationer, som sætter begrænsningen!

Jeg vil medgive dig.....jeg gider ikke- og ville ALDRIG køre DK/Italien på den omtalte TRK502! Den ville være seriøst presset på Autobahn......men jeg gad godt at have TRK'en som alternativ til f.eks. R1200, K1600 eller andre typiske Touring-cykler som "touring-kørere" nu bruger sydover......når man først ER fremme på destinationen.

Men igen.... det er en maskine til dkr. 60kilo.... smiley

• #41   13. mar 2018 Jeg kunne godt tænkte mig nogle "long term reviews" af TRK'en med hensyn til den generelle byggekvalitet, om det er noget der holder over tid. Men det er nok for tidligt at sige noget endnu.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#42   14. mar 2018 #41 - den har været ude i Vietnam siden midt/slut 2016. Indien ligeså - og mængden af solgte enheder i Argentina er voldsom høj - så der er rigeligt med reviews i forhold til kvalitet. Når det står til MC pressen - som jo ynder at kalde alt under 600ccm for en handicap-scooter, så er der faktisk kun bremserne der får direkte kritik. Noget med at de virker som "svampeagtige" og at der skal tages ved hårdt, når man ønsker at lave en hård opbremsning. Anden ting. som jeg har opsporet er, at nogle rejer kritik af svejsninger i centralrammen, altså ikke om det holder, men mere om svejsningen er pæn og nydelig! Det har Benelli så løst på EU modellen, ved at lade en Carbon-cover medgå, således centralsamlinger ikke ses (tja, sådan løser man den). Der ud over meldes der faktisk ikke om mystiske fejl eller store mangler. Tværtom.... når man tænker på de vejsystemer de benyttes på (skræmmende). Faktisk får både TRK såvel Leoncino pæne ord med på vejen- og specielt indenfor R1200GS kredse, er det meget overrasket af indhold, performance og kvalitet sammenholdt med prisen.

Jeg så en artikel fra nogle gutter i Vietnam, som havde udstyret TRK'en med præcis samme design/crashbar's, tasker mv. som den nye R1200GS! Det er ikke svært at få øje på ligheden- og hvorhenne Benelli har "lånt" deres byggeplan smiley

• #43   14. mar 2018 Har kørt de nævnte pas på den CB1300 der er på mit profilbillede, og vi mødte da alt fra scooter til kæmpe HD, makkeren kørte GS1150.

• #44   18. mar 2018 Jeg fandt en europæisk artikel som giver Leoncino 500 fine ord med på vejen: https://www.motorcycle-magazine.com/ridden-benelli-leoncino-500/

• #45   27. mar 2018 Citat: "Og slutteligt....du nævner et andet billig-mærke-mc som sælges i UK og Tyskland".
    Af ren interesse. Hvilket mærke er det? er det også en større cc. kineser. Det er vel ikke CF Moto NK 650.

• #46   27. mar 2018 CF moto er den ene og en der hedder noget med Wr ish.
    Den i Tyskland sælges lige nede i grænseområdet. ser godt ud.

• #47   27. mar 2018 SWM hedder den anden, ser også fin ud.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#51   27. mar 2018 SWM ser bestemt spændende ud! Også et alternativ. Målt mod Benelli TRK502, så er der dog tale om en 1. cylinder - okay 150ccm mere at lege med - men mere eller mindre samme performance på begge motorer! Jeg var lige forbi på Youtube for at finde nogle ejer-reviews, og alle ser ganske glade ud for den. Dog var der en del brokken over de lave serviceinterval, hvor den skal have EN STOR TUR for hver evig eneste 5000km. Hvis man skal bruge cyklen til en sommerferie, så skal der nok indregnes pænt mange servicestop undervejs. Dernæst, så har den ikke ABS ift. kørsel på vej.... TRK'en kan disable ABS når den kører på jord.... Generelt synes jeg at SWM virker meget klassisk (læs: gammel-daws) og konservativ - herunder også deres design. Okay bygget, tænkt og supporteret fra Norditalien (Milano) - de hævder at de har alt samlet på et sted.... prismæssigt ligger den 1000-2000 EUR over TRK502.

Mit valg - hvis jeg skulle - ville falde på Benelli's TRK502! Og lige om lidt kommer deres X model.....og de har annonceret samme modelrange med en 750ccm motor! Og holder de den prismæssigt attraktivt, så vil det bestemt give kamp til stregen for både BMW, Honda, Yamaha, KTM m.fl.

smiley

• #52   27. mar 2018 Ville heller aldrig gå under 650 ccm.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#53   27. mar 2018 Hvorfor ikke? TRK'en kører som....mærkes som....en langt større cykel - prøv den! smiley Du vil blive vildt positiv overrasket.

• #54   27. mar 2018 Jeg prøver da af og til en ny mc, og har da også tænkt mig at prøve Benelli, men skal ikke have en uanset udfaldet, har nok af mc stående.

• #55   29. okt 2018 Har haft en benelli trk 502 i snart 4 mdr. Den har kørt knap 9000 km. Har været på langtur til alperne. Jeg har kørt over rigtig mange pas på den. Det er en fin maskine og som nogle af jer siger. Man har ikke brug for mere. Den gør det den skal. Jeg har ikke haft nogle problemer med den. Jeg havde tænkt på at købe en brugt Suzuki V-storm. Synes bare de var for dyre. Derfor købte jeg denne her. Har desuden en helt ny Suzuki 1800 Intruder.
    Den kører jeg ikke så meget på mere. Benellien blev købt til at netop kører syd på.

Den er utrolig nem at kører på. Den styrere og bremser godt. ER god til hårnåle sving og er nem at håndterer på små veje.

Kan kun sige god for den.

• #56   29. okt 2018 Jeg havde en til låns et par dage og blev positivt overrasket. Fin maskine.

• #57   30. okt 2018 Ja nemlig man bliver overrasket over den. Var faktisk også overrasket over at den gjorde det sindsygt godt på motorvejen nedaf. Selv ved Kassel kørte den super. Vi lå på 120 - 150 km/t hele vejen. Kørte med min kone og svigerfar som kører på henholdsvis en Harley davidson streetbob og en BMW 1100 rs. Kunne sagtens følge med uden problemer og uden at presse kablet helt stramt.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#58   31. okt 2018 #57 Kristian S: Se lige PM - har skrevet vedr. noget lækkert udstyr til TRK 502 smiley

• #59   1. nov 2018 HEj synes ikke lige jeg kan finde det. hvor har du set det.

Kommentér på:
Benelli 252/302

Annonce