908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hakker/hopper når jeg hiver i forbrems Hakker/hopper når jeg hiver i forbrems

Hej MCG!

Jeg har fornylig skiftet de forreste skïvebremser på min mc. Men efter jeg har skiftet dem er maskinen begyndt at hoppe/ hakke lidt når jeg hiver i forbremsen. Er det bare fordi de skal køres til eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakker/hopper når jeg hiver i forbrems
  • #2   19. maj 2007 måske dine skiver ikke sidder 100% lige ?
    jeg ved ikke, men kunne forestille mig at de er rimelig vigtigt at skruerne er strammet med det samme moment hele vejen rundt?

bare et bud

• #3   19. maj 2007 Har du slidt meget hæl-tå på fordækket? Så har jeg i hvert fald tidligere lagt mærke til at det mærkes mere ved nedbremsning...

• #4   19. maj 2007 Det er dine skive der skæve ! ned til en mekanikker og få målt dem ud. de har et specialværtøj et måleur de sætter det fast på forgafel ! måleur har kontakt sidevers på skive og så drejer de hjul rundt og så kan de se hvor mange 0.01 mm det kaster !

når man har sat nye skiver og klodser skal man ikke bremse for hårdt de første km.

du kan også spænde skiven skæv ! man skal spænde boltene over kryds gerne med en momemtnøgle.

håber dette hjælper dig

hilsen Kenneth.

• #5   19. maj 2007 er lige med på en lytter, for min bagbremse gør det samme.

• #6   19. maj 2007 har samme problem

Skiftede for 2000 km siden sammen med nye dæk og kædekit...

mch

Carsten

• Lars V
    Lars V Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #7   19. maj 2007 På mange (de fleste) bremsekalibre sidder der gummibøsninger. Er disse slidte eller mangler kan det betyde, at cyklen hopper ved opbremsning. Bedste hilsner Lars

• #8   19. maj 2007 Ja, skiverne er helt nye og har selv skiftet dem. det er godt nok underligt. Det burde vel bare funke når de er sat i.Det er lige som om at der er et lille stykke som ikke er blevet slidt på skive brensen . Hvis jeg trækker den i frigir er det også lige som om den bliver lidt hårde at trække et kort sekunder. altså brenser af sig selv?

Kommentér på:
Hakker/hopper når jeg hiver i forbrems

Annonce