{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC kort om vinteren
  • #1   1. jan 2019 Det underordnet hvornår,hvis du vil have kort er det bare at gå igang..

  • #2   1. jan 2019 Det kan let blive noget lort som du selv kalder det med mange aflysninger pga vejret.

    Der er en grund til at næsten ingen tilbyder det om vinteren.

    Vi startede i Hillerød et lynhold i slut februar for et par år siden. De første 6 gange de skulle på vej måtte vi aflyse pga vejret.

    På den anden side kan det jo være at vejret arter sig.


  • #3   2. jan 2019 Som #1. Køb noget varme trusser og kom i gang

  • #4   2. jan 2019 #1+#3 Jeg vil ikke bare gå i gang for at gå i gang. Det skal jo også give mening. smiley

    #3 - Det er netop det jeg tænkte, sammen med om der er prøver tidligt nok. Hvis man er færdig samtidig som dem der starter i Marts, så giver det jo ikke mening at starte i Januar..


  • #5   2. jan 2019 Jeg startede omkring 1-3-2015. havde brugt HELE vinteren på at kikke på maskiner og fundet den éneste ene for mig. Købte den 1-7 ( Måtte tage kørsel og teori om smiley ) Jeg nåede at køre 1500 km inden min første sæson var slut.
    MORALEN: Start tidlig, du ved ikke, j´hvilken væmmelig motorsagkyndig du kommer ind til.


  • #6   2. jan 2019 #5 Det er så også en meget god pointe. Har talt med køreskolen, og de siger at der normalt starter praktiske prøver i marts, men at man godt kan risikere at de bliver udsat. Hvis man starter i Januar, så er man færdig med forløbet slut februar. Så jeg risikerer at vente 1 måned eller mere på en prøve..

  • #7   2. jan 2019 Jeg startede i januar og havde så først kortet i start af maj, det var helt perfekt!

  • #8   2. jan 2019 Politiet laver først køreprøver i maj. Vent. Og vejret er koldt.

  • #9   2. jan 2019 Køreskolen sagde som skrevet, at de starter praktiske prøver i Marts, men at man godt kan risikere aflysninger der. De har et hold der starter i Marts - det tror jeg at jeg tager i stedet for. smiley Det er jo fjollet at starte tidligt, og så bare vente på prøven i den anden ende...

  • #10   3. jan 2019 Jeg ville starte i februar så, det tager hurtigt to måneder at nå igennem hele forløbet, og så kan du få klaret prøven omkring april, så har du en hel sæson at nyde smiley

  • #11   4. jan 2019 Nu er jeg tilmeldt i starten af marts. Glæder mig til at blive "rigtigt" medlem herinde. smiley Tak for jeres svar.

  • #12   4. jan 2019 #11 man er såmænd rigtig medlem herinde hvis man har en bruger og interesse for motorcykler, men jeg glæder mig til forhåbentlig at hilse på dig på vejene en dag, og kør nu forsigtigt smiley

  • #13   4. jan 2019 Bare få købt den cykel, så kan du lige lære den at kende inden du får taget kortet, det gjorde jeg ved min den første smiley smiley smiley

  • #14   5. jan 2019 #13 - Jeg har ikke planer om at ligge og køre rundt på mc uden kørekort.. smiley

    Men jeg har haft kørekort til bil i mange år, så jeg kender trafikken. Og har kørt på både almindelig knallert og knallert 45 (der kunne køre 80) så jeg kan godt køre 2 hjulet køretøjer. Går ud fra at det der er den største forskel er at skulle skifte gear, samt at en mc selvfølgelig har en hel del flere kræfter.. Plus at den er tungere. smiley


  • #15   6. jan 2019 #14
    Nævner intet om at køre på den, det er da lige så meget det at have den stående smiley


  • #16   6. jan 2019 Well jeg kan jo så ikke engang køre den hjem, fra hvor jeg nu køber den... Og jeg har ingen ide om hvordan den er at køre på, da jeg jo ikke kan prøve den. Så synes ikke helt det giver mening for mig.

    - Men jeg kan se at du kan fortælle mig det. Den jeg har i tankerne at købe, er faktisk en FZ6.. Kan se at det er sådan en du triller rundt på. smiley


Kommentér på:
MC kort om vinteren

Annonce