Så tæt på at vælte !? Så tæt på at vælte !?
Ja så var det min tur til at være ALT for tæt på at stå af cyklen.
Jeg kommer kørende, har lige fået fri for skolen. Jeg skal så ud at et industrikvarter. Foran mig er der en ung dame, så begynder at bremse op lige pludselig og trække ind til højre side. Fair nok tænker jeg, hun ville sikkert holde ind til siden, og sætter maskinen et gear ned, og trækker ud for at overhale.
Pludselig blinker hun til højre (det ville sige lige ud for der hvor hun skulle dreje), og begynder at dreje. Jeg tænker FUCK, og prøver at dreje længere over i modsatte kørebane, og hakker forbremsen så hårdt, at det resulterer i den blokere forhjulet. styret svinger fra side til side 5 gange rigtigt hurtigt, og jeg tænker nu ryger jeg sq af, da jeg endelig får kontrol over cyklen igen.
Jeg tænkte så herefter, at HVIS jeg nu havde kørt ind i bilen og jeg var væltet. Hvem ville så få skylden?
Jeg ville mene det var hende (self), da hun jo trækker ind til højre, og stopper næsten helt op, og så pludselig blinker hun og svinger. Man skal jo placeret sig tæt på kørebanestriberne, og give tegn i god til (hvilket hun jo ikke gjorde).
Det kan også være det bare var mig? hvad er jeres mening om det?
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 10
Men hvis det var gået galt tror jeg du ville få skylden selv idet du ikke holder din bremse afstand. hun blinker jo ikke ind til siden.... det er for det meste altid den som kommer bagfra som for skylden, nohet pis men sådan er det desværre...
mar 2006
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
hun bremser og trækker mod højre og blinker så til højre bagefter . og hvad giver det dig af problemer . du overhaler vel udenom . altså venstre om !!! .
eller missede jeg noget
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
hvem der har skylden er ligegyldigt hvis du brækker nakken i et forsøg på at flyve over bilen
= du taber
mar 2007
nej. jeg trak ud lige så snart hun begyndte at trække ind og sænke farten, så var i princippet igang med en overhaling og satte ikke farten ned.
(- :
Hun trækker mod højre og blinker så til venstre
dec 2006
Følger: 1 Svar: 5
mar 2007
Der var vidner på det, altså der var 4 i en bil lige bagved mig, og de så det. Jeg kendte en af dem der sad deri, og han sagde også det var hendes skyld, men ville lige høre det fra en mere "neutral" vinkel ;P
mar 2006
- se DET var jo ret så afgørende ny information at hun drejer til VENSTRE.
Først nu gi'r det pludselig mening og i så fald er skylden jo klart hendes...
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
mar 2007
dec 2006
Følger: 1 Svar: 5
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
1, Ikke kender området og leder efter deres destination --> uberegnelige
2, Har set noget foran som du ikke har set; en 5-årig pige der smutter ud foran eller lign. I denne situation kunne du jo, hvis du automatisk trækker ud og overhaler, påkøre denne pige.
Hvis det er 1, så svinger de enten snart eller kører videre. Og 2 kan du udelukke ved at køre forsigt og langsomt, evt. forbi dem såfremt der er gået lidt tid.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Det er noget bras.
Du havde vidner bagved. Jeps. Uden de vidner var det påstand mod påstand og i så fald er jeg sikker på at der ville være tvivl om skyldens udfald.
Det er nok mest pga chokket du opretter tråden. Fair nok. Og man har ikke brug for belærende kommentarer om at du gør dit og dat forkert. Du er i trafikken og du kan selvfølgelig stoppe helt op og lade hende udføre sin manøvre - men sådan er virkeligheden jo ikke.
Du siger hun drejer ind til højre. Uden at blinke. Der har du balladen. Det er de situationer man lærer af. Man tror at hun drejer til højre men hun gør jo ikke tegn. Bliv bagved og hold afstand. Man lærer at "lugte" at der er noget der er usikkert som man skal være opmærksom på.
hun laver noget lort. Men det hjælper ikke noget når man ligger knust. Lige gyldigt hvad du får af dyt og endda måske båthorn fra bagvedkørende fordi du holder dig tilbage til du er sikker på vedk er færdig med sin manøvre, så bliv bagved. Især når vedk ikke giver tegn med blink.
Jeg håber mit indlæg forstås og at det ikke fremstår - uha jeg er bare så pisse klog agtigt.
jun 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
Men vigtigst af alt: Der skete ikke noget, så Jakob er en erfarring rigere :o)
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 239
Det er det med at du sandsynligvis ligger i hendes blinde vinkel i gerningsøjeblikket netop fordi du overhaler. Der hvor hun orienterer sig og belslutter at køre ud igen.
Pkt:2
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=48977
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 851
Under alle omstændigheder mener jeg at man skal orientere sig føren man drejer, også om der er bagved kommende. Dette har hun jo tilsyneladende ikke gjort.
Så tæt på at vælte !?