842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Så tæt på at vælte !? Så tæt på at vælte !?

Ja så var det min tur til at være ALT for tæt på at stå af cyklen.

Jeg kommer kørende, har lige fået fri for skolen. Jeg skal så ud at et industrikvarter. Foran mig er der en ung dame, så begynder at bremse op lige pludselig og trække ind til højre side. Fair nok tænker jeg, hun ville sikkert holde ind til siden, og sætter maskinen et gear ned, og trækker ud for at overhale.
Pludselig blinker hun til højre (det ville sige lige ud for der hvor hun skulle dreje), og begynder at dreje. Jeg tænker FUCK, og prøver at dreje længere over i modsatte kørebane, og hakker forbremsen så hårdt, at det resulterer i den blokere forhjulet. styret svinger fra side til side 5 gange rigtigt hurtigt, og jeg tænker nu ryger jeg sq af, da jeg endelig får kontrol over cyklen igen.
Jeg tænkte så herefter, at HVIS jeg nu havde kørt ind i bilen og jeg var væltet. Hvem ville så få skylden?
Jeg ville mene det var hende (self), da hun jo trækker ind til højre, og stopper næsten helt op, og så pludselig blinker hun og svinger. Man skal jo placeret sig tæt på kørebanestriberne, og give tegn i god til (hvilket hun jo ikke gjorde).

Det kan også være det bare var mig? hvad er jeres mening om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så tæt på at vælte !?
  • #1   28. sep 2007 skal vel også lige siges at kørebanen var stribet, dvs man godt måtte overhale..

• #2   28. sep 2007 Hvorfor overhalede du så ikke bare da hun satte farten ned, istedet for at blive bag ved hende?

• #3   28. sep 2007 Personligt ville jeg have at det var hende som der skulle have skylden!!! Så nogle spassere der ikke kan finde ud af og køre bil.
    Men hvis det var gået galt tror jeg du ville få skylden selv idet du ikke holder din bremse afstand. hun blinker jo ikke ind til siden.... det er for det meste altid den som kommer bagfra som for skylden, nohet pis men sådan er det desværre...

• #4   28. sep 2007 no offence, men som du selv beskriver det lyder det som om du placerer dig uhensigtsmæssigt ift. bilen...?

• #5   28. sep 2007 jeg er ikke med .
    hun bremser og trækker mod højre og blinker så til højre bagefter . og hvad giver det dig af problemer . du overhaler vel udenom . altså venstre om !!! .

eller missede jeg noget

• #6   28. sep 2007 Fuck hvems skyld det var ...du er en erfaring rigere smiley husker du den til næste gang situtionen er den samme .... så slipper du måske billigere
    hvem der har skylden er ligegyldigt hvis du brækker nakken i et forsøg på at flyve over bilen
    = du taber

• #7   28. sep 2007 Kleen™
    nej. jeg trak ud lige så snart hun begyndte at trække ind og sænke farten, så var i princippet igang med en overhaling og satte ikke farten ned.

(- :
    Hun trækker mod højre og blinker så til venstre smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Svar: 5
    #8   28. sep 2007 Min bror blev lagt ned inde i Aalborg af en kvinde der blinkede til højre for derefter at dreje til venstre da hun pludselig så en p-plads. Hun fik 100% skyld men kun fordi der var vidner på blinkede til højre. Hvis jeg har ret i hun holder til højre og derefter blinker og drejer til venstre så tror jeg i bedste fald skylden bliver fordelt 50/50 men mest sansynligt vil du få 100% selv om det er hende der placerer sig forkert - men nu har du da lært aldrig at overhale kvinder hvis der er sideveje i nærheden;-)

• #9   28. sep 2007 haha ja lars
    Der var vidner på det, altså der var 4 i en bil lige bagved mig, og de så det. Jeg kendte en af dem der sad deri, og han sagde også det var hendes skyld, men ville lige høre det fra en mere "neutral" vinkel ;P

• #10   28. sep 2007 AHHHH!

- se DET var jo ret så afgørende ny information at hun drejer til VENSTRE.

Først nu gi'r det pludselig mening og i så fald er skylden jo klart hendes...

• #11   28. sep 2007 ja du skriver jo til højre . så det var lidt svært at følge hvor hende skyld skulle ligge . men ok .

• #12   28. sep 2007 ja, det var en fejl fra min side af :D... Jeg ved ikke lige hva jeg tænkte da jeg skrev det der, det gik måske lidt for stærkt :D..

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Svar: 5
    #13   28. sep 2007 skylden er hendes helt enig - tror bare det er svært at få forsikringen med på, min bror havde meget skriven frem og tilbage. En overhaling med ca. 20-30 km/t efter kvindemennesket blinkede til højre blev til at han blæste forbi med fuld gas efter hun blinkede til venstre og han væltede jo også først efter de kom over i den anden vejbane så det var jo en vild overhaling. Hans held var et upartisk vidne i bilen bagved. Mc'er er jaget vildt og det at du kender vidnet i forvejen er ikke en fordel så mit tip vil stadig være 50/50 i bedste fald da hun ikke blinkedede til højre men "blot" placerede sig forkert. Så kan begge kunder nemlig få lov at bidrage til forsikringsselskabernes kasse med selvrisiko. Men det gik godt og du lærte noget...

• #14   28. sep 2007 Men generelt til en anden gang, hvis folk sætter farten ned pludselig, så må du gå ud fra at de:

1, Ikke kender området og leder efter deres destination --> uberegnelige

2, Har set noget foran som du ikke har set; en 5-årig pige der smutter ud foran eller lign. I denne situation kunne du jo, hvis du automatisk trækker ud og overhaler, påkøre denne pige.

Hvis det er 1, så svinger de enten snart eller kører videre. Og 2 kan du udelukke ved at køre forsigt og langsomt, evt. forbi dem såfremt der er gået lidt tid.

• #15   28. sep 2007 du slap jo godt fra det, så hul i det hvems skyld det var, du ville nok få halv skyld da du ikke har holdt nok afstand til hende

• #16   28. sep 2007 Ja det var essentielt at få at vide at hun holder til højre men pludselig blinker til venstre.
    Det er noget bras.
    Du havde vidner bagved. Jeps. Uden de vidner var det påstand mod påstand og i så fald er jeg sikker på at der ville være tvivl om skyldens udfald.

Det er nok mest pga chokket du opretter tråden. Fair nok. Og man har ikke brug for belærende kommentarer om at du gør dit og dat forkert. Du er i trafikken og du kan selvfølgelig stoppe helt op og lade hende udføre sin manøvre - men sådan er virkeligheden jo ikke.

Du siger hun drejer ind til højre. Uden at blinke. Der har du balladen. Det er de situationer man lærer af. Man tror at hun drejer til højre men hun gør jo ikke tegn. Bliv bagved og hold afstand. Man lærer at "lugte" at der er noget der er usikkert som man skal være opmærksom på.
    hun laver noget lort. Men det hjælper ikke noget når man ligger knust. Lige gyldigt hvad du får af dyt og endda måske båthorn fra bagvedkørende fordi du holder dig tilbage til du er sikker på vedk er færdig med sin manøvre, så bliv bagved. Især når vedk ikke giver tegn med blink.

Jeg håber mit indlæg forstås og at det ikke fremstår - uha jeg er bare så pisse klog agtigt. smiley

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #17   28. sep 2007 hvis hun blinker til venstre får hun skylden. det er næsten umuligt at undgå at få skyld hvis man er venstresvingende i et trafik uheld!!!

• #18   28. sep 2007 Nej Peter, den som overhaler den venstresvingende er endnu mere galt på den. Men som situationen er beskrevet, så er det hendes fejl, idet hun ikke blinkede til venstre, men derimod trak ind til højre.
    Men vigtigst af alt: Der skete ikke noget, så Jakob er en erfarring rigere :o)

• #19   28. sep 2007 jakob------------ trust no one, ikke engang mc'ister

• #20   28. sep 2007 Den er desværre alt for velkendt! Jeg har også prøvet den et par gange.Jeg er blev ved den ene lejlighed trykket ud i et helleanlæg.

Det er det med at du sandsynligvis ligger i hendes blinde vinkel i gerningsøjeblikket netop fordi du overhaler. Der hvor hun orienterer sig og belslutter at køre ud igen.

Pkt:2
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=48977

• #21   1. okt 2007 Hvis hun har bremset og trukket ind til siden (højre) er der vel nærmest tale om en igangsætning og dermed har hun vigepligt før hun begynder at trække ud på kørebanen igen.
    Under alle omstændigheder mener jeg at man skal orientere sig føren man drejer, også om der er bagved kommende. Dette har hun jo tilsyneladende ikke gjort.

Kommentér på:
Så tæt på at vælte !?

Annonce