847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

skade/afgift? skade/afgift?

Jeg sad og fik en tanke, ved ikke om det er rigtigt, men er det, kan det for håbentligt hjælpe nogen!!!

Hvis man udfører et køretøj, kan man få delvis af afgift tilbagebetalt så vidt jeg husker ??

Mange herinde kører uden andet end lovpligtig forsikring!

Hvis man får stjållet sin cykel, eller totalskader den. Kan man så få registreingsafgift tilbage (udfører den)? for nogle vil det være en del penge!! og cyklen er jo ikke længere indregistreert..

Hvis folk allerede har tænkt over det undskylder jeg denne tråd, tænkte bare for nogen kunne der være lidt at rede på den konto!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af robotplæneklipper 1.520 kr.
  • Opvaskemaskinen tager ikke vand ud 800 kr.
  • Hækkeklipning 1.500 kr.
  • Havearbejde i en gårdhave 2.359 kr.
  • Nedtagning/opsætning af el vandvarmer 1.300 kr.
  • Jeg skal have trukket et datakabel 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skade/afgift?
  • #1   1. okt 2007 De skal normalt se køretøjet i fysisk stand inden de vurdere efgiften, medmindre man er et firma der får vurderet mange mange køretøjer jævnligt.

• #2   1. okt 2007 Var ikke klar over om det også gjalt ved udførelse, derfor tråden smiley

Ærgeligt, tænkte lige det kunne hjælpe nogen?

• #3   1. okt 2007 ja det kunne rent faktisk være interessant at søge afgiften retur på et stjålet/bortkommet køretøj, egentlig burde man jo kunne få disse penge retur da du ikke længere har køretøjet i din varetægt.

det ville uden tvivl også hjælpe på vores forsikringspriser hvis totalskadede køretøjer skulle ha reg. afgift tilbagebetalt.

• #4   1. okt 2007 Det kan jo sagtens lade sig gøre hvis man kender en flink forhandler smiley

• #5   1. okt 2007 Jeg ved ikke, læste bare at når man flyttede til sverige, hvis man tog bilen med sig, kunne få afgift tilbage, og at der var forhandlere der sendte "lig" ud af landet og tjente på det!!

/Jesper

• Sten M
    Sten M Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
    #6   1. okt 2007 En lignende tanke har jeg tidligere luftet i Ducatiforum,tanken var at man jo kun skulle forsikre den reelle værdi og ikke statens afgift.
    Sten

• Sten M
    Sten M Tilmeldt:
    mar 2007

#7   1. okt 2007 Ved det men det er da fjollet at forsikre afgiftskroner.
    Sten

• #8   1. okt 2007 Du kan kun få tilbagebetalt registreringsafgift, hvis der i sin tid blev betalt registreringsafgift ved indregistreringen. Det drejer sig om følgende køretøjer:
    Motorcykler

Du kan få tilbagebetalt et beløb, som svarer til den registreringsafgift, der skulle betales, hvis det helt samme køretøj blev indført fra udlandet - dog minus 15 pct.

du kan heller ikke få tilbagebetalt registreringsafgift for

Køretøjer, der har mistet deres afgiftsmæssige identitet,
    Køretøjer, der er færdselsskadede og som ikke kan genopbygges inden for reglerne om afgiftsfri genopbygning, eller ikke kan fritages for afgift efter reparation
    Køretøjer, der er over 35 år regnet fra første registreringsdato,
    Køretøjer, der ikke er i registreringsklar stand,
    Udstyr mv., der ikke er betalt registreringsafgift af.

Dette er taget direkte fra skat´s hjemmeside

• Sten M
    Sten M Tilmeldt:
    mar 2007

#9   1. okt 2007 Ej Hekto det var nu oprindeligt sådan at man skulle lave så mange kopier som muligt ,med så mange forskellige som muligt.
    Men det er jo blevet ødelagt i civilisationens navn.
    Sten

• #10   1. okt 2007 Ja det var så det, var da et forsøg værd smiley

Kommentér på:
skade/afgift?

Annonce