1.676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Skidt oplevelse på EBAY hvad gør man ? Skidt oplevelse på EBAY hvad gør man ?

Hej alle, jeg har købt en del på ebay UDEN probs. men nu har jeg dristet mig til at købe et sæt marchesini fælge, det sæt en Yamaha R1 SP kører med orginal. jeg får at vide at det er 2 stk fæg (for/bag) i perfekt stand, og jeg skal give 1300 euro for dem. nu har jeg modtaget et forfælg (den anden er "TABT" i posten). det fælg jeg så får er omlakkeret, ingen marcheseni logo osv, ikk nok med det er fælget ryge hamrende skæv "slår mindst 5 mm" Manden jeg har købt lortet af bor i Stuttgard "tæt på den Franske grænse". jeg har kontaktet ham "før jeg så at fælget var skævt" og han vil undersøge hvor den bagfælget er havnet.
Spørgsmålet er så, hvordan takler jeg lige den uden at komme i fængsel for grov vold ???.. jeg mener.. han skal sq ikke slippe godt fra det.. nogle gode råd ??
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skidt oplevelse på EBAY hvad gør man ?
  • #1   14. okt 2007 Har du aldrig hørt om paypal??? Efter min mening er det 10000 ud af vinduet, og der er vist ikke andet at gøre, end at tage på ferie til Stutgard med et knojern i lommen!

Pisse ærgeligt...

• #2   14. okt 2007 Tjaeeee, det er jo desværre en af farene ved ebay.
    Har du stadig adgang til annoncen?
    Prøv at kontakte ebay, og hør hvad deres politik er på området.

• #3   14. okt 2007 Pisse ærgeligt sådan en sag der.
    Har selv handlet på ebay masser af gange uden problemer, men tror du skal kontakte ebay direkte, for de burde tage sig af sådan en sag der.
    Jeg kigger altid selv på hvor meget positivv omtale og hvor mange gange de har handlet på ebay for hvis der er for meget negativt så køber jeg ikke af manden.
    Held og lykke med sagen..

Mvh
    Rolf

• #4   14. okt 2007 lav et ebay strike på ham......

det hjælper måske ikke så meget på din sag, men så tager han da ikke røven på flere...

men ellers tag fat i manden og forklar ham et varen ikke er som lovet og du ønsker at handlen går tilbage...

så se hvad han siger til det...

har du kontaktet ebay og forklaret sagen??

• #5   14. okt 2007 Det eneste middel du har er Ebay karakteren.

Tjek altid hvilke karakterer sælger har SOM SÆLGER, inden kan handler.

Du kan nok ikke gøre så meget, desværre. Men forsøg med en sober dialog med ham inden du giver ham den dårlige karakter. Det kan jo være at ham giver sig.

Held og lykke

Mvh
    Thomas E

• #6   14. okt 2007 Kontakt Ebay ,jeg mener man godt kan køre en sag når man ikke har fået den vare som lovet...

• #7   14. okt 2007 tjek dit ebay, du kan henvende dig til administrator og fortælle din historie, er ret sikker at det er den eneste måde, har tidligere hørt om en som blev truet til udelukkelse fra sitet hvis ikke handlen gik tilbage, dvs hvis ikke varen lever op til beskrivelsen..

• #8   14. okt 2007 Denne historie ligner den her >>> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=49260

er det samme sælger ?

• #10   14. okt 2007 hej Søren.

Surt show.. Har du kontaktet Ebay? Jeg ar sq rimelig sikker på at de har et kontor der tager sig sådanne sager. Brugte du Paypal er du vist rimeligt stillet. Har selv handlet Meget på ebay, men har dog heldigvis ikke haft brug for deres hjælp.

MVH/ Bach

• #11   14. okt 2007 Hmm følger lige med her!

• #12   14. okt 2007 Betalte du via banken da ?

• #13   14. okt 2007 Skønt med alle de svar, min bror "som taler flydende Tysk" kontakter ebay mandag, og Kenn, det er ikke samme sælger, ham her hedder Sulemann. han har ene 100% positive karakter på over 80 handler, så jeg følte mig ok sikker. det er barsk at skulle ende med at køre så langt for at lege gorilla på sådan en fjols, men at vinke farvel til 10.000 kr uden at ha noget for det... nej sq !! jeg er ikke voldelig, men jeg bliver sq nærig nu smiley

• #14   14. okt 2007 C4.. ja jeg betalte via min bank, som overførte pengene via et eban-swift nummer

• #15   14. okt 2007 Hey hvordan har du betalt, for hvis du har betalt med kreditkort kan handelen annuleres af din bank, men hvis det var pr. overførsel er det noget skidt!

• #16   14. okt 2007 men lige et plaster på såret søren...

det er fandme en fin R1 du har der...

den er sgu lækker.. ; )

mic

• #17   14. okt 2007 ZxmiC
    Det hele hjælper lidt på det.. he he.. mange tak for det, jeg havde jo store planer med guldfælge og andet bling bling her til vinter make-over.. men det syntes at gå lidt i vasken. nu overvejer jeg carbonfælge og sorte fodhvilere fra gilles. smiley

• #19   14. okt 2007 hej igen......

prøv at kigge her..

http://www.calsport.co.uk/calsport.nsf/ByBike?OpenForm&cat=Yamaha>YZF+R1+(04>)

hvis du ville have gilles på din R1...

det hedder rearsets,,, bare lige for en go ordens skyld..

mic

• #20   14. okt 2007 Zxmic
    Tak for linket der, det er helt sikkert noget jeg vil bruge, og jeg ved godt at det hedder rearset "har luret på det længe" men det ser da fornuftig ud med priserne på det link der smiley

• #21   14. okt 2007 tænkte det nok.... ville bare nævne det....

yep jeg synes også prisen er ok.... har næsten selv bestilt et sæt til min cbr...

men held og lykke med projektet....

håber du får det fjols ned med nakken...

mic

• #22   15. okt 2007 Bare nysgerig: Som Kevin også skriver. Det er en fordel, at betale med Pay Pal da pengende så står i ventepostion nogle dage.

Da du modtog fragtmanden/posten skrev du da under på, at ha modtaget den fulde pakke? kunne du ikke se at der kun var en fælg? Har du skrevet under hos fragtmanden på, at du har modtaget varen (den fulde vare) uden anmærkninger tror jeg ikke juridisk du kan gøre meget.

Men prøv alligevel at:
    Kontakte e-bay.
    Kontakt Pay pal hvis du har betalt via dem.
    Eller
    Kontakt din egen bank og forsøg, at trække dine/hans penge tilbage.

• #23   15. okt 2007 Nåh, hov ser nu du har betalt via din bank. Det er ikke godt.

Fordi hvis du har skrevet under på, at ha modtaget varen har sælger krav på pengende, hvilket generelt er fair nok.

• #24   15. okt 2007 Du skal gennem eBay starte en "dispute" vedrørende en vare som du ikke har modtaget eller ikke er som beskrevet. I en "dispute" forsøger man at løse sagen i mindelighed. eBay hjælper i denne forbindelse og er med inde over sagen. En "dispute" kan ende i en "claim" hvor du gør krav gældende over for sælger. Igen er eBay med inde over sagen. Ved både en "dispute" og en "claim" har eBay således kopier af al kommunikation.

Brug PayPal hvor du kan. De dækker oftae handler op til 1000 Euro. Og det er gratis at betale via PayPal.

• #25   15. okt 2007 Tak alle
    Nu har jeg snakket med Tyskeren der, og han nægter at give pengene tilbage, derefter ringede jeg til ebay, som egentlig ikke kunne gøre andet end at give ham en hinweis" men forslog mig at kontakte det Tyske politi. nu vil jeg samle alle dukomenter, plus en video af det skæve fælg mens det rotere.. så må jeg se tiden an :-((

• #26   16. okt 2007 hvor trælst..
    Hvad hedder sælgeren?

• #27   16. okt 2007 Sebastian.. han hedder sule_r1 ... en strid banan som jeg sikkert kommer til at hade rimelig meget smiley

• #28   23. apr 2009 Hvordan er sagen endt ..
    Er sælger blevet knaldet .. ??

Så lige linket under din video sekvens af fælget. ... Og det må godt nok siges det er lidt skævt ... Måske det blir maghoni med tiden så ... smiley

• #29   3. maj 2009 Sagen er desværre ikke blevet til en skid.. jeg har valgt at lade det blive min dyreste lærestreg..

Kommentér på:
Skidt oplevelse på EBAY hvad gør man ?

Annonce