1.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

sidevogns kørekort/-prøve sidevogns kørekort/-prøve

Nogen der har frisk i erindring, hvorledes det forholder sig med kørsel med sidevogn.

Skal man stadig op til prøve for at måtte føre et sådant køretøj.

fik pappet i .... 1990. mener jeg. og har fået lyst til at gi´ ungerne et par ture i sidevogn.

Hva jeg lige hurtigt kan finde er et mc kørekort i dagens danmark gældende til både med og uden sidevogn..

stef

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sidevogns kørekort/-prøve
  • #2   27. jun 2008 netop det jeg mener... skal man stadig op til denne prøve.. noget med EU harmonisering..
    Er selv af den opfattelse at man per definition har sidevogns kørekort "automatisk" fra en vis dato.. efter harmoniseringen trådte i kraft..?!

men er som sagt ikke sikker...

• #3   27. jun 2008 Jeg ervhervede mit pap sidste år, der var sidevognskørsel en del af det. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig, om dit kort automatisk bliver med sidevogn fra en vis dato, eller om der skal udbyggende kurser/prøver til... Men hvis du ingen erfaring har med sidevognskørsel, så syntes jeg at du skal tage et kursus under alle omstændigheder, inden du læsser de kære små op i sidekassen. For sådan en motorcykel med sidevogn, opfører sig noget mere spidsfindigt end en solo-cykel.

• #4   27. jun 2008 kræver et kursus for at opgradere, ingen prøve

Kurset svarer til det afsluttende køreteknisk kursus som er obligatorisk nu.

Tga en snak med en kørelærer, og se om ikke du kan komme med et hold

• #5   27. jun 2008 smiley har lidt erfaring.. bare ikke noget bevis på det.. forstås smiley

• #6   27. jun 2008 Hehe jeg kan huske da vi kørte med dem på jyllandsringen. Det er altid meget sjovere når det går til højre og man kan trille rundt på 2 hjul hehe. Vores kørelære mente faktisk vi skulle gøre det så vi vidste hvor grænsen gik smiley Men selvfølgelig lidt nemmere når der ikke er nogen i vognen smiley

• #7   27. jun 2008 sidevognskørsel kan gi lange og ømme arme, men det er fame sjovt

• #8   27. jun 2008 Så vidt jeg husker er skillelinjen 1996 således at kateorgi A i kørekortet fra før denne dato ikke giver ret til at køre med sidevogn.

Tog selv det lille opgradingskursus, som de andre i tråden omtaler, sidste år. Et par timer på et køreteknisk anlæg, som var hamrende morsomme, og beviset var hjemme.

Jeg Google simpelthen bare for nærmeste kørelærer der havde et sidevognskursus, og kom så med et hold rookies der skulle på køreteknisk anlæg i forbindelse med at de var ved at tage kørekort. Som Grauballemanden siger svarer opgraderingskurset nemlig til det kursus som dem der tager MC-kort nu skal igennem på et køreteknisk anlæg.

• #9   27. jun 2008 Hvis dit EU-kørekort skal give ret til at føre sidevognsmonteret motorcykel, skal kørekortet være mærket med en "Kode 100" indskrift! Står det ikke, mås man ikke!!

• #10   27. jun 2008 Du har ret Grauballe, der burde fiseme være servo på det lort smiley

• #11   27. jun 2008 Daj72 har ret..
    Hvis der står 100, må man IKKE køre sidevogn..

• #12   28. jun 2008 Jeg mobber nogle gange manden med, at jeg godt må trille rundt med ham i en sidevogn, den dag han ikke længere kan kravle på sin egen mc smiley
    Det synes han af en eller anden grund, slet ikke er spor sjovt ??

Altså mænd og deres manglende humoristiske sans smiley

Kommentér på:
sidevogns kørekort/-prøve

Annonce