2.336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kawasaki ninja 250R forsikring Kawasaki ninja 250R forsikring

Hej alle i glade motorcykelejere.

Jeg har kigget lidt rundt i de forskellige emner og synes ikke jeg har kunnet finde et svar på mit spørgsmål.
Jeg bliver 19 år på mandag, og jeg køber snart en Kawasaki ninja 250R som er meget lidt brugt, den har kørt ca4.000km.

Hvilken forsikring er billigst for mig ?
- her snakker jeg eksempler på kun ansvar.
- og ansvar og kasko.

Med venlig hilsen
Rasmus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki ninja 250R forsikring
  • #1   16. jul 2008 hvis det kun er ansvar er GF nok klart de billigste, jeg er 21 og giver 1600 mener jeg det er for en r1ér

• #2   16. jul 2008 som 18 årig stardede jeg på 2400

• #3   16. jul 2008 Jeg har nemlig også undersøgt GF, og der har jeg regnet mig frem til at ansvar vil koste 2715kr.- ifølge deres begeregnemaskine derinde. Men ringer til dem imorgen og hører. Jeg prøver også at ringe til Top Danmark, da jeg har læst herinde at de vidst skulle være rimelig billige..

• #5   16. jul 2008 jamen de 2700 skal nok passe. held og lykke med det hele

• #6   16. jul 2008 Tak for svarende, begge to smiley

• #7   17. jul 2008 top danmark tager 2500 og det er uden selvrisiko

• #8   17. jul 2008 2490 mener jeg at jeg giver i ansvar ved gf

• #9   17. jul 2008 Tommy, kommer helt an på hvor du bor. Og nu bor du jo ikke i storbyen hehe.. Fandt du forresten ud af noget med din startspærre??

• #10   17. jul 2008 Jeg har fået en pris på 10800 med ansvar og kasko på en helt ny

• #11   17. jul 2008 ... Hos tryg smiley

• #12   17. jul 2008 Martin >> Good point!

Nu har jeg eks. også selv haft spurgt Codan om de ville forsikre min GS500 for 4 år siden da jeg købte sådan en. Den ville de have 19.000 for af den grund at jeg ikke havde andre forsikringer hos dem.

Så jer gamle røvere som svarer at det kun koster 2000kr - husk lige at skriv om det KUN er ansvar og/eller om i også har jeres båd, hund, villa og 2 biler forsikret i samme selskab.

Rasmus er kun 19 - så jeg tvivler på at han har noget at "handle" med...

Hvis en af dine forældre er læge, lærer, politimand, sygeplejerske, kunde i Lån & Spar eller medlem af fagforeningen Prosa (for IT-professionelle) - da bør du prøve at få dem til at kontakte Lærerstandens Brandforsikring (LB hedder også hhv. Bauta eller Runa afhængigt af hvilken af fag-grupperne man tilhører). LB har gode begynderpriser! Jeg vil tro at du kunne få sådan en maskine forsikret for omkring 6000kr med kasko. Jeg er forresten selv medlem af Prosa...

Held og lykke med købet smiley

/Jakob

• #13   17. jul 2008 Rasmus >> Det ville desuden hjælpe hvis du kunne fortælle hvor mange penge du regner med at den kommer til at koste og om du har haft en bil registreret i dit eget navn siden du blev 18.

Al anciennitet (skadefrie år - kørt i bil som er registreret i dit navn) som du har opsparet i bil kan overføres direkte til MC forsikringen. Dvs. hvis du allerede har et år i bil så bliver forsikringen billigere smiley

• #14   17. jul 2008 5400kr for en cykel med en nyværdi på 50k, og 37årig ejer? Det er jo det rene vanvid! :S

• #15   17. jul 2008 5400kr for en cykel med en nyværdi på 50k, og 37årig ejer? Det er jo det rene vanvid! :S

• #16   17. jul 2008 Den kommer til at koste 57000, jeg ved godt det er klart overpris, men der følger nogle ting med og taget leveringstiden i betragtning så har jeg det fint med købet, når handlen går igennem.

Jeg var inde hos Topdk idag. Der fandt de ud af at min far har forsikring hos dem, så det gav mig en lille fordel, så for ansvar skal jeg give 3133kr.-
    Jeg har snakket med nogle personer herinde og har fundet ud af at der er mange som kører uden kasko forsikring, hvilket jo er værd at overveje, da det koster KASSEN, for en ung knøs som mig at køre med.
    - Derfor, hvad er jeres vurdering af kasko forsikring ? nødvendigt/ ikke nødvendigt?

jeg er klar over at den klarer tyveri og andres skade på ens motorcykel, men hvor tit er man ude for det? og har en lille teori om at hvis man er bare en lille smule heldig, så er det ikke nødvendigt at køre med kaskoforsikring.

• #17   18. jul 2008 Rasmus så burde du kunne få billigere ansvar ved gf-forsikring.

• #18   18. jul 2008 Jeg kører uden kasko, vil simpelthen ikke give 12500kr ekstra i året for at kunne få kasko.
    Så jeg har min låst inde om natten, eller stort set hele tiden når den står stille, har en massiv kæde og skivebremselås, plus gps sporing fra ETU, mener selv at jeg ikke kan sikre den bedre mod tyveri end jeg gør nu.
    Jeg køre nok ikke pænere end jeg ville have gjort hvis jeg havde kasko på, prøver men det er sku svært.

Kommentér på:
Kawasaki ninja 250R forsikring

Annonce