1.237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

test af hjelm Arai RX-7 Corsair test af hjelm Arai RX-7 Corsair

Nogen der har set en test af denne hjelm er ved at kigge/købe en sådan
men ved ikke om man køber katten i sækken, de er skide flotte men er det
så det eller er de ligeså sikre som prisen er høj

Kigger på denne her i Edwards legend Yellow prisen er i bund lige nu på
omkring 4200 til 4500 det er 2 kilo under normalprisen ???? skal ud og
kigge på den idag

Er der andre typer der er bedre og staigvæk ligeså fed

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  test af hjelm Arai RX-7 Corsair
  • #1   15. okt 2008 Arai Corsair er lige blevet afløst af GP, men om denne er blevet væsentligt anderledes/forbedret er tvivlsomt...

• #2   15. okt 2008 Den test jeg li Carsten! Min hjelm får flest mulig stjerner smiley
    Købte den fordi jeg ikke havde råd til en RX7 ---- hæ nu blev jeg gladere for den igen smiley

• #3   15. okt 2008 Hi Hi jeg har sq heller ikke råd til den men vil bare have den
    fordi jeg synes den er fed i de gamle farver som også passer til
    min bike.... men den skal sq være sikker samtidig ellers er det
    for mange penge at smide efter den.

• #6   15. okt 2008 Man får hva man betaler for = Arai er toppen af poppen! ville aldrig sætte andet på hovedet.. Den føles læt at kører med og kanon udsyn og sidder perfekt...

• #7   15. okt 2008 Jeps Arai hjelme for faktisk nogen gange lidt hug i div test.....
    De er tunge ikke sikre end de billige osv...

Men til deres forsvar er komforten sq ok og de føles "rigtige" når man står med dem i hånden...

Som i en test jeg engang læste komfort: "det er som at stikke hovedet i en lækker fisse" (tror det skulle tolkes positivt og ikke at hjelmen var lunken og fugtigt)

Jeg har altid sagt at alt andet end Arai var lort... (især Shark og Shoie)
    Men jeg er omvendt efter at jeg fik en RSR2 meget billigt..... har sq lært at leve med den smiley
    Faktisk er den bedre end min gl. Arai på nogle områder også udover pris og sikkerhed.

• #9   15. okt 2008 jeg har en arai rx7 corsair som jeg købte for 5 år siden - har i år fået hele indmaden skiftet for 800 kr og så var hjelmen som sprit ny.
    plusser: kanon pasform, stabil også ved høj fart, god ventilation
    minusser: vindstøj, spejlvisir koster ca 900 kr!

Skulle jeg købe en ny hjelm i dag blev det en rx7 igen

hvis du kigger syd for grænsen er "normalprisen" for alle farver ca 4000 kr.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradhelme-Helmets/Arai-Helmets/Arai-RX-7-Corsair

• #10   17. okt 2008 Har i 4-5 år haft en Shoei Z-One (forløberen for XR-1000) og har været rigtig glad lige indtil jeg fik en Arai ViperGT på hovedet. Der er en helt anden og meget bedre komfort i Arai'en end i Shoei'en.

For mig er vinderen helt klart Arai. Ingen over og ingen ved siden af.

Kommentér på:
test af hjelm Arai RX-7 Corsair

Annonce