911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Hvordan fandt i råd? Hvordan fandt i råd?

Hej Mc galleri..
Jeg har haft mc kort i 8mdr nu, og bil kørekort i halvandet år.. Jeg bor hjemme endnu, og har en bil til cirka 30.000kr. Jeg vil ekstremt gerne have mig en mc selvfølgelig, men har svært ved at finde pengene til det.. Jeg skal jo også snart til at flytte hjemmefra, synes jeg selv.. Hvordan fandt i råd dengang, og måtte i prioritere en masse ting?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fandt i råd?
  • #1   18. jan 2009 Ja pengene er sgu altid et problem. Jeg fik først råd til min første MC da jeg var færdig som studerende smiley

og som om det ikke var nok så vil kæresten også have en nu!!!!! smiley

• #2   18. jan 2009 jamen alt i alt er det jo en prioritetingssag

går amn i byen 2 gange om ugen og drikker sig et hul i jorden, jamen så har man (for de fleste) ikke råd

men find en billig cykel til lav forsikring at starte på, og så må du jo selv skrue så meget som det nu er muligt, så kan du holde det nede på et rimeligt budget

• #3   18. jan 2009 take a lååååååååååååånnnn

• #4   18. jan 2009 sælg bilen spar op

• #5   18. jan 2009 Har du brug for din bil i forbindelse med transport til og fra skole eller arbejde - eller er det kun "for sjov"? (Selvom jeg synes det ligner en gammel Golf på dit profilbillede, og den er der vel ikke meget sjov i smiley

Hvis ikke skal den vel bare sælges eller byttes til en MC smiley Du kan sagtens få en fee cykel til 30.000kr.

Mvh Mathias

• #6   18. jan 2009 det er ikke noget man finder råd til - det er noget man tager sig råd til. smiley

nej, ikke tage lån men spare op !

jeg har de sidste 2 år som studerende sparet op til en kommende motorcykel. smiley

• #7   18. jan 2009 har ingen bil, skruer selv, køber aldrig tøj....(først når kæresten får spat af at se på mit arbejdstøj)

• #8   18. jan 2009 Har arbejdet siden jeg var 13 og altid sparet op - stoppede dog med det da jeg flyttede i lejlighed for 1½ år siden (altså at spare op..).
    Havde ingen udgifter mens jeg boede hjemme og har aldrig haft bil...
    Går sjældent i byen.

Til gengæld har der været en ny Sfx og tilsvarende NRG dengang man havde scooter-alderen, og et par nye computere igennem tiden, så heller ik fordi det hele er blevet sparet op smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #9   18. jan 2009 Købte kontant efter at have fået lidt penge ud af at have solgt min lejlighed for år tilbage...

• #10   18. jan 2009 Går aldrig i byen det er noget der kan mærkes på kontoen smiley

• #11   18. jan 2009 efter jeg prøvede min kammerats aprillia rsv, var jeg solgt. fik kortet, lånte 60 kilo til en cykel og købte en cykel ca 3 uger efter jeg fik kortet.
    betaler 4 kilo af om måneden.
    har både bil og mc.
    men jeg er begyndt at spare op, så hvis der skal laves noget eller købes nyt, så har jeg pengene til at stå.

• #12   18. jan 2009 Mathias - Jeg skal lige gøre dig opmærksom på at mit profilbillede er 3 stk limited mk2ere, og ikke engang vw har en selv smiley
    Det med at droppe bilen går ikke, jeg har 15km på arbejde, og når jeg er på skole har jeg 45km.. Skal også have mit værktøj osv med.. Hm, jeg må ligge nogle sorte dollars til side og vente nogle år så .. Gider ikke låne, motorcykel er et luksusbehov synes jeg selv..

• #13   18. jan 2009 Jeg sparede lidt op ved siden af mit studie, og så fik jeg råd til min Første MC. Din første behøver jo ikke at være en fuldblods racer maskine, men start i det små, så har du råd til det, og så er den heller ikke så dyr at forsikre, hvis du vælger en fornuftig MC smiley

• #14   18. jan 2009 og går aldrig i byen, folk derinde er næsten altid ude på ballade eller på et eller andet fucked hehe
    og det ender med man blir stukket ned hehe.

• #15   18. jan 2009 som rune siger så kan det godt mærkes hvis man forsøger at gøre ens natteliv lidt billigere ^^ men ellers havde jeg 20 timers arbejde ved siden af gym da jeg skulle have min den første, købte kontant og så arbejde sig opaf... det er sq for dyrt at køre på bankens penge ^^
    men bo billigt, lev billigt og prioriter mc'en over alt andet (næsten) i din økonomi... så skal det nok gå... men der kommer ikke nogen penge hvis man ikke arbejder for at få dem.... sååååh

• #16   18. jan 2009 Jeg er 19 år nu og har li købt mig en mc for 56.000. Jeg ved godt jeg har nogen forældre der giver mig meget, for jeg har f.eks ikk selv betalt for min bil, MEN jeg havde aldrig selv fået råd til MC hvis jeg bar havde brugt pengene hovedløst. Man skal priotere. x-box, smart tøj, mange byture, det koster mere end man umildbart tænker over det. Det lyder måske nærrigt og meget usselt, men jeg har stadig tøj fra 9 klasse, hvilket er 3 år siden som jeg bruger til arbejdstøj, og mit "Pæne" tøj er stortset alt sammen 1 år gammelt, fik dog noget i julegave;) så alle de "mindre" ubetydelige køb ska fravælges og spares op, og så ska man ha meget tålmodighed, for med en lærlingeløn tager det LANG tid før man har noget der ligner en opsparing-.-

• #17   18. jan 2009 Thjaa .. der er ikke andet at gørre en suge lidt på lappen og så køb en maskine som ikke koster alværden der er sku mange gode cykler til fornuftige prisser. Men det kommer jo også an på hvad man vil have og om det skal ligne en milion ... Køb en turing maskine den er billiger i forsikring

• #18   18. jan 2009 Spar sammen. Jeg har ca. brugt 100.000kr indtil videre inc. kørekort,forsikring, udstyr,mc osv.
    -Og jeg har ikke modtaget en krone fra de gamle!:)
    18år og studerende..

• #19   18. jan 2009 morten: jeg er helt enig med dig. alt mit gamle og grimme tøj, tager jeg på, når jeg skal på arbejde. og hvis jeg endelig køber tøj, så er det for maks 1000 kr pr. halve år. og det er sko OG bukser eller t-shirts.
    at folk så siger jeg ikk altid har det nyeste tøj eller fedeste sko rører mig ikk. de penge de bruger på nyt tøj, byen, fester sprut osv. bruger jeg enten på gæld eller min bil/mc. og jeg fortryder ikk jeg lånte til bil og mc. for jeg lever virkelig livet, selvom jeg ikk har det nyeste af det nyeste.
    og når man kommer på sin mc så kan man tydeligt se at andre o kunne tænke sig en mc.

• #20   18. jan 2009 har også selv sparet sammen, undværede byture, nyt tøj og små impulskøb i et par måneder og det var nok til jeg kunne hente den maskine jeg altid har ønsket mig smiley

• #21   18. jan 2009 Jeg gik som arbejdsmand for forskellige firmaer, mens jeg studerede.

Sådan fik jeg råd til min første mc

• #22   18. jan 2009 Mit kørekort, Tøj, Hjælm, Støvler, Gps & Mc det står mig i Ca 65000 Kr.- som er sponsereret af min højre baglome Alt er betalt og skylder ikke en skid på det. Jeg klare mig fint og er 100% tør selv om jeg køre 1 time i øsende regn. Køb det rigtige tøj førstegang det er billigst i længden Jeg kunne da godt tænke mig en anden maskine men det kommer når der er penge til det Hvornår det ved jeg ikke ..

• #24   18. jan 2009 Havde først råd, da jeg blev 40 år....!!! Sjovt at unge i 18-22 års alderen absolut skal eje hus, bil, mc og have råd til sommerferie og vinterferie...hmmmm??
    Ok, nogle forstår virkelig at spare.....Jeg er en skvat til at spare på penge, men til gengæld lever jeg livet lige nu...weeeee!!! (PS jeg er 45 år i dag :-)...

• #25   18. jan 2009 jeg droppede kæresten.. så skulle man ikke bruge penge eller tid på hende smiley

• #26   18. jan 2009 Min koster mig 2 kg hver måned,men er det hele værd!
    Og jo,ville da allerhelst have betalt den kontant,men det var der sku ikke råd til....

• #28   18. jan 2009 Jeg gik bare en tur i banken. er på su men ingen hindring.. det er bare en prioritering af økonomien. er du udeboende får du jo 4600 udbetalt! hvis du arbejder så har du jo også en ordentlig portion udbetalt...

• #29   18. jan 2009 Man kan få det meste hvis man prioriterer rigtigt..
    jeg der er på su har da splinter ny mc til 100.000 kr, lige købt wii, bil, kæresten har bil og to cykler. tager på ferie næste snart...
    Det er kun et spørgsmål om hvordan man prioriterer! og selvfølgelig hvor meget der afbetales.

• #30   18. jan 2009 Jeg er selv studerende, jeg går rimeligt ofte i byen så derfor skulle jeg bare have en billig cykel! Og når du ikke har haft kortet længere behøver du jo nok heller ikke have noget helt vildt! Men bar lov mig du ikke låner til det, og at du ikke sætter dig for dyrt! Så kører man sur i det, og et eller andet sted er MC jo bare et legetøj, så at låne til det når du skal til at flytte hjemmefra vil jeg kraftigt fraråde!

Held og lykke! smiley

• #31   18. jan 2009 Jeg har lånt det hele i banken.. Har bil, mc, gokart og lejlighed. Sku med at leve mens man gør det smiley

• #33   18. jan 2009 Anders L
    Tag lige og gør dine forældre opmærksom på at de må gi dig 56 000.- hver år skatte frit det gør jeg med min søn smiley

• #34   18. jan 2009 Sparede en masse penge sammen mens jeg boede hjemme med fuldtidsarbejde (der blev også betalt lidt til huslejen). Billig lejelejlighed, går ikke i byen og ryger ikke. Og da min lejlighed er lille er der ikke meget plads til at købe en masse skrammel. Både mc og bil er købt fra ny uden lån, men det er så heller ikke store dyre modeller.

• #35   18. jan 2009 man starter jo med en billig cykel og så bliver det en lidt dyre næste gang osv ogv og om 5-10 år har du den cykel du har drømt om

• #37   18. jan 2009 køb en defekt og fix den smiley jeg købte motorcykel for de penge jeg fik ud af at sælge min sidste knallert...

og er ret sikker på at jeg ikke havde haft det 10 gange så sjovt, ved at købe en der var 10 gange så dyr smiley

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 91
    #38   19. jan 2009 prioritering er det vigtigste. Arbjed meget, drop byturen en gang imellem. Lad være med at købe junkfood hele tiden. Lav en håndmad og pak den i tasken.... Tænk over om du nu også virkelig har brug for en ny mobil igen efter en måned, eller bukser til 1600kr stk eller musetrussen.....
    Læg et bestemt beløb til side hver måned.
    Folk prioritere. Mange herinde har ikke bil som du kan se. Og langt de fleste finder en cykel de har råd til. Dvs de har ikke alle en bennelli som koster spidsen af en atom ubåd bare i forsikring.

• #40   19. jan 2009 Du skriver at du bor hjemme - og der er "næsten" ingen der betaler hjemme mere.
    Du har haft kørekort i 1½ år, og har "kun" formået at få anskaffet en bil til 30 k, det er ca kr 1700 pr md. Du må få væsentligt mere udbetalt.
    Som alle skriver - det er jo en prioritering. Du kommer til at lægge din stil væsentlig om, hvis du også skal have nogle af de kontant betalte forbrugsgoder.
    Min søn, der er 17, under uddannelse og bor hjemme, har købt sin første mc for 4 mdr siden,( kawa Ninja 250 R) og betaler sidste afdrag til mig ultimo denne måned( havde selv sparet næsten halvdelen op) Han fylder 18 til Maj og starter allerede nu med ny opsparing til bil. Det kræver kun en målrettet disiplineret indsats.
    - håber vi ses derude - på 2 hjul.

• #42   19. jan 2009 Har brugt de fleste af mine penge på druk, damer og hurtige biler resten har jeg øslet væk!!!

så jeg tog et lån

• #44   25. feb 2009 Hvad så Anders ses vi der ude eller har du ikke fået købt

Kommentér på:
Hvordan fandt i råd?

Annonce