16.492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hul på stikledning til vand :-( Hul på stikledning til vand :-(

Først godt nytår til alle!

Vågnede selv op til vand løbende ud af vores stensætning og hen over fortov og cykelsti.
Fat i forsyningen som kom forbi og konstaterede at fejlen lå inde på vores grund. Der er ca. 7-8 meter fra vandlås i fortov og hen til indføringen i huset. Selve stikledningen er vist en gammel støbejerns ledning mener jeg ham fra forsyningen sagde. Hvad kan sådan noget koste at få lavet, det skal lige siges at en minigraver skal løftes ind over hækken da det ikke umiddelbart er passage anden vej.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul på stikledning til vand :-(
  • #1   1. jan 2010 hvad med at lige at grave et par hækplanter op med minigraveren, over hvor stikledningen er, og så få den skiftet

træls, men det er bare at komme igang

• #3   1. jan 2010 ellers få gravet op, der hvor det går i huset. og er tilsluttet. og hvor det er tilsluttet stik ledning. få en til at komme og skyde en pex ledning ind.
    så er du fri for at få gravet det hele op. lap aldrig på den gamle ledning. den bliver bare utæt andetsteds.
    det har jeg set utallige gange. så bare på med vanten.

• #4   1. jan 2010 Hejsa, tak for svarene, det er rigtigt at stikledning er en del af rørskadeforsikringen, men på vores forsikring (IF) er der en lille * som beskriver alders fradragsværdi så jo ældre stikledningen er jo mindre dækker de, det var derfor jeg var nysgerrig for at høre havd sådan en operation kunne koste.

Hilsen Morten

• #5   1. jan 2010 ja det er lidt surt at vågne op til, vær glad for det er før måleren da der ofte er 200m3 i selvrisiko.

det er nok bedst at skifte helt fra TEE-stykket på hovedledningen og ind til måleren, men det kan godt lade siggøre at lave rep på støbejern

• #6   1. jan 2010 per R: Jeg er helt enig.

Det per R siger har jeg erfaret mange steder som værende det billigste og hurtigste løsning. Forsikringen vil sikkert også mene det er den bedste måde.

• #7   1. jan 2010 Hej søren B.

Det lader til at du kender lidt til tingene. Hovedhanen fungerer, da de lukkede for den stoppede udsivningen. selve indføringen kommer ind ca. 1,5 meter under terræn, og huset ligger 1 meter over fortovs højde, så terænet falder ned mod fortovet, jeg har dog ingen ide om hvor dybet selve forsyingsledningen ligger. Jeg er villig til selv at reetabelere ind på min egen grund, det er kun græsplæne.

• #8   1. jan 2010 For det første er jorden frosset til = ikke til at grave i.

Find ud af hvor forsyningsrøret er i huset, Grav så enten udenfor eller indenfor til røret findes= meget lidt grave arbejde.

På meget kort tid vil et firma som et firme som dette http://www.no-dig.dk/?lang=dk kunne skyde pex rør ind til hullet, smeden slutter rørene sammen på ca en time. Altsammen på samme formiddag. Uden helt at vide det vil jeg tro prisen vil ligge under det forsikringen vil give ved at du graver hele vejen.

• #9   1. jan 2010 det som Peter M siger er helt korrekt.
    og hvis i kunne lukke hovedhane, så er begge ender jo til at finde. så hvis du starter med at få gravet det hul inde ved huset. start inde i huset, der hvor ledning kommer ind. så er det til at finde ud af . hvor den er på yderside. derefter et hul ved stop hanen. så er det bare med at enten grave med en mini kubota ( 75 cm bred ) eller lige få skudt den nye ledning ind. så er du kørende igen.
    det er ikke så voldsomt , hvis du selv bruger tid på det inde ved huset. på begge sider af muren.
    har selv haft entreprenør firma. så det burde ikke tage længe for de rette folk.

få vand ved nabo. og få lavet de huller i weekenden. så kunne du måske få en ud og skyde /grave på mandag. så er det da hurtigt klaret .
    held og lykke med projektet. surt at vågne til

mvh Per

• #10   1. jan 2010 PS.
    hvis du lige ringer til elværk telefon og evt antenne forening, med matrikel nummer på ejendom .
    så har man som regel tegning over diverse ledninger på mail , inden 1 dag. bare husk at sige det er hastesag
    mvh per

• #11   1. jan 2010 Har lige for en måneds tid siden stået i samme situation som dig - surt !

Forsikringen dækkede dog min skade 100 pct - men først ville de have at VVS'eren skulle reparere det gamle rør - som sagt så gjort.... Det prøvede de 2 gange på 2 dage - men der kom så bare et nyt brud :o)

Så skulle der skydes et nyt plastrør på og det tog faktisk kun en formiddag ... Så havde de valgt den løsning fra starten var det gået lidt hurtigere (og nok blevet billigere)

Men det var ikke helt billigt - der skulle køres en masse våd jord væk, fyldes nyt i og en terrasse skulle genetableres.

Vi havde et udslip på omkring 170 kbm vand - så lidt vand var der da i jorden

Held og lykke med projektet....

• #12   1. jan 2010 Hey...

Det nummer lavede jeg i forgårs. Der smuttede vores stikledning også... Jeg gravede så selv lortet fri, så vvs'eren kunne skifte den "defekte" samling..

Han anslog en pris omkring 5K...

Men jeg nåede da at få det årlige bad... c",)

God arbejdslyst..

/Rass

• #13   1. jan 2010 Søren B...

Nu var det så en "pris" han lige slyngede ud på vej ind i bilen..
    Hvad den reælle pris bliver tager vi i det nye år.. (Var ordne)..

Meen han havde da kørt frem og tilbage et par gange.. + div. materialer.. (Det koster jo lidt..)
    Der hvor jeg job'er tager vi da 2500,- for første time ved "udkald"..
    Med mindre kunden har en serviceaftale..

Desuden er jeg ikke meget for, at flå asfalten op de ca. 8-10 meter for at få skiftet "pvc slangen" eller hvad det nu er... c",)
    (Da fejlen var i en samling som var monteret forkert) ser jeg ingen grund til at gøre mere i det..
    Pluds.. Det var sq lettere koldt at grave det lort op... c",)

Men 2½ eller 5k.. Er da relativt billigt for at få husfred..
    Du sq ha set madammen... Hun fik jo nærmest sit lort da jeg fortalte hende, at vi skulle undvære vand nytårs aften hvor der skulle komme gæster.. .. Dog blev jeg reddet på strejen... Dvs. kl ca 15 i går var der vand igen... c",)

• #14   5. jan 2010 En lille opdatering.

Så er problemet blevet løst. Jeg valgte at bide i det sure æble, fatte skovlen og grave de 6 meter ned til skellet, og derefter få lagt nyt rør helt ind i stedet.

Men tak for de gode input.

Hilsen Morten

• #15   5. jan 2010 Morten

Hvad kommer det til at stå dig i?

• #16   5. jan 2010 Hej Jesper!

Det ved jeg ikke endnu, min VVS'er har ikke været forbi og koble tingene rigtigt sammen endnu, forsyning satte bare det nye rør midlertidigt til. Men jeg kommer til at betale for 7 meter 32mm plastrør, en murgennemføring samt et par fittings samt en ny indvendig stophane.

Tror ikke det bliver så alvorligt. (håber jeg)

• #17   5. jan 2010 Hej Morten

Håber ikke det bliver dyrt. Jeg har lige købt hus og man bliver sgu lidt småparanoid, når man læser tråde som denne i disse pissekolde tider.

Og når huset er fra 1924, tænker man endnu mere over det.

• #18   5. jan 2010 Jesper:

Ja vores hus er fra 1902, så der venter nok mange overraskerlser endnu smiley

Bare husk at læse din forsikringsvilkår godt igennem, hvis du har ved Tryg f.eks. mener jeg ikke at der er noget med at erstatningen er aldersbetinget.
    Med den selvrisiko jeg havde samt den aldersbetingede erstatning kunne det ikke betale sig andet end selv at komme i gang, hvis det stod til forsikringen vil de sende et grave hold som skulle prøve at finde brudet.. så det kunne bedre betale sig for mig selv at få gravet op, og få lagt et nyt stykke rør. Forsyningen "hænger" på stykket fra skellet og ud til stophanen.

Kommentér på:
Hul på stikledning til vand :-(

Annonce