4.986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tømrer råd... Tømrer råd...

Nå som overskriften lyder har jeg brug for et råd.. skal til at sætte et hegn/plankeværk op . her er det jeg klør mig i nakken.. jeg har tænkt mig at bruge 97x97 stolper men skal jeg bruge stolpespyd, stolpeføder af beton med u jern, eller skal jeg bare støbe 80-90 cm ned. og dur de der stolpespyd overhovdet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tømrer råd...
  • #1   11. maj 2010 Jeg har tidligere solgt havehegn + carporte i trykimprægneret træ.
    Hvis dit hegn ikke er over 2 meter højt, så nøjes med at bruge 75 x 75 mm. stolper. Grav dem ca. 90 cm. ned i jorden med et pælebor og stamp rundt om pælene med sand. Brug evt. et kosteskaft til at stampe sandet med rundt om stolperne. Så står de i mange år fremover. Glem alt om stolpebæringer/spyd. De er kun gode til redskabsskure m.v..
    Jeg har hegn der er over 25 år gammelt, der hverken er væltet eller rådnet bort.
    Pøj - pøj....
    ;O)

• #2   11. maj 2010 grav dem ned men la vær og støb dem. De rådner hurtigt hvis de er støbt fast

• #3   11. maj 2010 Ja ned med dem, sådan her jeg lige lavet en masse

• #4   11. maj 2010 ok mange tak for de gode råd . det skal kun være ca 140 cm højt .. det er bare umuligt at bruge et alm pælebor så jag må have fat i et motor pælebo.. super tak for hjælpen....

• #5   11. maj 2010 Drop støbet.
    Slå dem lige ned i jorden, det ville holde fint.
    Brug evt. et pælebor

• #6   11. maj 2010 grav det andet bliver noget lort i længden

• #7   11. maj 2010 morbror
    de rådner ikke hurtigt hvis du støber dem rigtigt, hvis de støbes ned skal der grus i bunden først for at lave afstand så fugten ikke sætter sig på stolpen, men drimod render nedunder gruset smiley
    men det kommer an på hvor meget hegn det er?
    hvis det er under 8-10 meter ville jeg helt sikkert støbe dem, ellers ville jeg bruge stabilgrus..

Kommentér på:
Tømrer råd...

Annonce