Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel på baghjul straf?
  • #1   5. maj 2011 klip i kortet ??? frakendelse af køre kortet pga døds kørsel ???
    det kommer nok lidt an på hvor det foregår, midt i mylder tiden eller på en øde industri parkeringsplads.....

• #2   5. maj 2011 Hasarderet kørsel! Uforsvarlig kørsel!
    Forbremsen er hovedbremsen og den kan du ikke bruge når forhjulet er i luften!
    Og hvis der er 2 betjente som har set dig, så er det dit ord mod deres!

• #3   5. maj 2011 Okay det var her til aften ikke noget andet trafik. betjenten kunne ikke svare på hvad der ville ske. Han vidste ikke om det ville give en betinget frakendelse.

• #4   5. maj 2011 alt fra skideballe med bøde til ubetinget frakendelse af kortet

• #5   5. maj 2011 Den officielle sraf er ubetinget frakendelse af kørekortet.
    Og af netop den grund er det tit, folk slipper billigere, eller med en advarsel.

• #6   5. maj 2011 arrh, er det ikke en betinget frakendelse folk plejer at få?

• #7   5. maj 2011 ubetinget kan man så ikke tage det igen eller hvordan er det

• #8   5. maj 2011 ubetinget=de tager styrebrevet
    betinget=du skal op til en kontrollerende prøve, og må beholde dit kort hvis du består.. men der er så en periode hvor du mister kortet hvis du bliver taget i at lave noget lignende

• #9   5. maj 2011 Det lyder til at der er mange forskellige meninger omkring det her...
    Du må love at du lige giver besked når girokortet dumper ind af døren... smiley

• #10   5. maj 2011 Eller får en indkaldelse til retten

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #11   5. maj 2011 Jeg ved det med sikkerhed, og i må sgu selv gætte hvorfor. :o)

Det giver en betinget frakendelse af kørekortet som er det samme som 3 klip på samme tid. Har du allerede en betinget frakendelse, bliver det så til en ubetinget frakendelse. Læs mere om hvad de to ting betyder på politi.dk eller fstyr.dk

MEN!

De SKAL have håndgribelige beviser i form af video - har de ikke det, får du en mindre straf, som så kan være alt fra en bøde på 500 kroner til et klip i kortet.

• #12   5. maj 2011 Jeg kan simpelthen ikke gætte det Sajmon !

• Sajmon ™

#13   5. maj 2011 Kortet kan ikke smutte på livstid for andet end sprit idag. :o)

• #14   5. maj 2011 Jeg skal svare på det efter d. 18/5 hvor jeg skal i retten smiley

• #15   5. maj 2011 Okay jeg har i forvejet et enkelt klip som jeg fik for 2 år siden i bil. men ikke andet overhovedet.
    Der er ingen beviser overhovedet på den. Det var en civil politi mand på en civil mc der stoppede mig

• #16   5. maj 2011 Er igang med mc kort og kørelæreren sagde i går at man mister kortet på stedet hvis police ser det.

Gør man det til køreprøven mister man kortet til bil hvis det altså er det man har smiley

• #17   5. maj 2011 Kørsel på baghjul er ikke omfattet af klippeordningen, så det vil aldrig give et klip (eller 3).
    Det giver en advarsel eller en ubetinget frakendelse af kørekortet, samt alt derimellem. Det afhænger af situationen og den enkelte betjents humør overfor den slags leg, samt om hans kone har været gavmild.

• #18   5. maj 2011 Og nej. Videobevis er ikke nødvendigt.

• Sajmon ™

#19   5. maj 2011 I visse tilfælde kalder de det bare "uforsvarlig kørsel" og giver folk et klip for det.
    I andre tilfælde giver det en bøde på 500 kroner.
    Begge dele er set før i min omgangskreds.

I andre tilfælde giver det betinget frakendelse (ved jeg med sikkerhed) som så bliver til en ubetinget i fald man har en betinget i forvejen.

• Sajmon ™

#20   5. maj 2011 Man mister aldrig kortet på stedet - det er KUN en dommer som kan fratage dig det - dvs du SKAL i retten eller dømmes hvis det skal frakendes.

• #21   5. maj 2011 Jeg fik en mega skideballe og et klip plus en bøde på 2500 kr, men der var også en lille fart ting inde over...

Kim.

• #22   5. maj 2011 Sajmon: Du tager fejl. Det udløser ikke klip at køre på baghjul. Prøv at læse hvad politiet skriver om hændelser der udløser klip:
    (link fjernet)
    Overtrædelser, som er omfattet af klippekortordningen

Overtrædelse af disse regler medfører klip:

* Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen, overskridelse af spærrelinjer eller overskridelse af ubrudt kantlinje i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor (færdselslovens § 4, stk. 1 og 2).
    * Tilsidesættelse af reglerne om kørsel over jernbanespor (færdselslovens § 5, stk. 2).
    * Kørsel med for kort afstand til forankørende (færdselslovens § 15, stk. 3, 1. pkt.).
    * Kørsel venstre om helleanlæg (færdselslovens § 15, stk. 4).
    * Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
    * Tilsidesættelse af reglerne om overhaling (færdselslovens § 21, stk. 1-3).
    * Forøgelse af hastigheden, når man overhales (færdselslovens § 22, stk. 1).
    * Tilsidesættelse af forbud mod overhaling (færdselslovens § 23 og forbud fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
    * Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift (færdselslovens § 24, stk. 1).
    * Overhaling ved fodgængerfelt (færdselslovens § 25).
    * Tilsidesættelse af vigepligt (færdselslovens § 26, stk. 2-4 og 6, eller vigepligt fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
    * Kap- og væddekørsel (færdselslovens § 37, stk. 4).
    * Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct. (færdselslovens § 42-43 a eller anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
    * Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år (færdselslovens § 80, stk. 4, og § 81, stk. 3).

Absolut INGEN steder står der at uforsvarlig kørsel giver et klip. Hvis din kammerat har fået et klip, er det fordi han har lavet en anden forseelse samtidig med han har kørt på baghjul. Men det er ikke baghjulskørslen der har udløst klippet.
    Og nej, du har ikke ret i det kun er ubetinget frakendelse det kan give. Hvis det er under forhold hvor det vurderes man forsætligt har ført køretøjet på en måde, hvor der er nærliggende fare for at skade andre, giver det en ubetinget frakendelse med det samme. Dvs hvis man i myldretiden tager den på beghjul ned af Nørrebrogade.

At du så mener det du blev dømt for gælder for alle kan jo ikke bruges til meget, da det som sagt før, er op til den enkelte betjent at vurdere i situationen. Så kan man bare håbe på en dommer er uenig med ham.

• #23   5. maj 2011 Der er ikke nogen specifik paragraf i færdselsloven, hvor baghjulskørsel decideret er nævnt, men man straffes efter paragraf 3 i færdselsloven jf. paragraf 126 ( ubetinget frakendelse ).

• #24   5. maj 2011 Ser ud til vi har nogle baghjuls liderlige Hjælpe admins smiley

• Sajmon ™

#25   5. maj 2011 Så er det åbenbart en speciel ting at de vælger at give et klip for det, for jeg har sgu en kammerat som KUN har et klip og FOR DET. Han satte lidt hårdt igang fra et lyskryds og lavede en lidt fesen 10-12meter wheelie, som en videovogn fik en lille film af - og det gav de ham et klip for og kaldte det uforsvarlig kørsel.

Jeg havde ikke sagt det hvis ikke det passede, for faen...

• #26   5. maj 2011 Brian> Jeg skal vidne smiley

• Sajmon ™

#27   5. maj 2011 Desuden var det ikke mig der sagde det kun gav ubetinget frakendelse...

Jeg siger det gav betinget frakendelse - og det er en af de ting jeg ved med sikkerhed.
    Det var også baseret på en video og efterfølgende opmåling - over en strækning på ikke under 266meter opad Geels bakke på kongevejen.

• #28   5. maj 2011 Statans til koblingspunkt... Det er ikk nemt, først på året.. c",)

• Sajmon ™

#29   5. maj 2011 Hvis i tænder for fjernsynet og slår over på 5'eren og ser Politijagt, vil i se en politissemand der hedder Claus som kører videopatrulje - det var ham der filmede.... Øhm.... "ham" der kørte på baghjul opad Geels bakke... :o)
    Dommen er afgivet udelukkende på baggrund af opmålingen, da Claus ikke var indkaldt som vidne, da.... "nogen" accepterede dommen som lød på betinget frakendelse af førerretten som så blev til 6 måneders ubetinget, da "han" allerede havde en betinget for fart i forvejen.

I må sgu selv gætte hvem "han" er..... smiley

• Sajmon ™

#30   5. maj 2011 Og nu skal jeg ind foran fjerneren.

Ses på grillen der.... :O)

• #31   5. maj 2011 Ja Sajmom, det er kun de ting der medfører klip. Hvis din kammerat har fået det for baghjulskørsel/uforsvarlig kørsel, så er der lavet en fejl, da de ting ikke er medtaget af klippeordningen.

• #32   5. maj 2011 Anders F

Det har jeg jo fortalt dig. Den historie fik i jo da i var og hente Kawaen.

• #33   6. maj 2011 Tror ikke der sker det store hvis den lige løfter sig 4 - 5 centimenter lige hurtigt. Men kører du en længere periode på baghjul er jeg ret sikker på, at du nok ender med 1 klip som minimum.

• #34   6. maj 2011 Det afhænger helt sikkert af situationen og betjentens humør.. det kan godt være der er regler der siger det ene eller andet.. Men i praksis så er det rimelig relativt ligesom det at køre sidenlæns i bil.. Nogle betjente ville finde det uforsvarligt og straffe med klip, andre siger man skal køre pænt, taler af erfaring..

• #35   6. maj 2011 Og her prøven man bare at spare på gummiet, så der ikke skal fældes flere gummitræer i junglen end højst nødvendigt....hmpff!

• #36   24. jul 2011 Nå så kom min bøde. Betjenten havde lagt sin rapport op til en frakendelse af mit kørekort. Men ham som sad med sagen tog det åbenbart ikke så tungt. Så jeg slap med en bøde på 1000kr og ingen klip eller noget som helst smiley

• Sajmon ™

#37   24. jul 2011 Haha.

Det er sgu iorden. Så har bevisbyrden ikke været så god...

• #38   24. jul 2011 Godt at høre!

• #39   25. jul 2013 Jeg venter også spændt nu.. Fortalte dem at den nok lige fik lidt for meget dose fra start.

• #40   25. jul 2013 Jeg fik en god snak med strisseren efter jeg lavede det stunt foran en æggeskald. Kostede 5 minutters snakken osv, så kørte vi hvert til sit.

• #41   25. jul 2013 Jeg er dårlig til at formulere mig når jeg er påvirket smiley

• #42   25. jul 2013 Køb en GSXR 600 - den kan sgu ikk lave power wheelie smiley

• #43   25. jul 2013 Det kan min heller ikke.Gassen skal lige cuttes smiley

• #44   25. jul 2013 Argh, så kan man godt få skældud alligevel smiley

• #45   25. jul 2013 Han var i hvert fald ikke imponeret smiley

• #46   25. jul 2013 Hmm... Der mangler vist lidt reel forholden til klip og (betingede) frakendelser...

Klippeordningen giver en i princippet en frakendelse hvergang man er dygtig nok til at samle 3 klip sammen, og har man en en betinget frakendelse i forvejen, så får man en ubetinget, hvis man er tilsvarende dygtig inden for betingelsesperioden - 3 år - samme periode som et klip gælder- tadaaa!!!!!

..og ja, det er sandt at baghjulskørsel ikke giver klip, men da det kan give en betinget frakendelse af kørekortet svarer det reelt til 3 klip - hvilket udløser en betinget frakendelse af kørekort..

Kommentér på:
Kørsel på baghjul straf?

Annonce