1.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 79 Svar

skole dropper juleafslutning og visse julesamler skole dropper juleafslutning og visse julesamler

Nu må det fame til at stoppe med alt det muslimer pis...

nu dropper skole efter skole juleafslutning, samt visse jule samler pga det kan anstøde muslimers tro.!!. fuck hvor jeg ved at brække mig over at vi blegansigter skal indordne hele vores live tro og traditioner efter hvordan muslimerne lever...det kan sgu ikke være rigtig.... hvis de ikke kan lide den måde vi fejer jul på, så få en seddel med hjemme fra om at de ikke ønsker at deltage... færdig.. slut..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1677186.ece

sgu godt der er en der prøver at åbne både dansker og muslimers øjne...

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1677239.ece

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skole dropper juleafslutning og visse julesamler
  • #1   18. dec 2011 se evt klippet...

forældre og elever har klaget over jule salmer...................opkast

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/12/18/082217.htm

• #2   18. dec 2011 Det er fuldstændigt surrealistisk.

Er der nogen der føler sig stødt over islams påbud om vold for både den ene og den anden overtrædelse, samt ophøjelsen af muslimer til overmennesker med flere rettigheder end andre - så er de racister.

Men er der nogen der føler sig stødt over at "barn jesus i en krybbe lå" så retter man ind, og smækker hælene sammen
    Den fodformede appeasementliderlighed har nået nye højder.

Man må bare håbe at disse helt groteske eksempler får flere til at se galskaben.

• #3   18. dec 2011 Jeg siger bare hvis de ikke kan indfinde sig under danske regler, dansk kultur osv. både i skolen og alle andre steder så kan de
    SKRIDE A H******* TIL !!!!

• #4   18. dec 2011 Enig...
    men alligevel laver vi jo julen og samlerne om for dem, jeg syntes fame ikke det kan være rigtig, hvorfor..hvorfor faen gør vi det.. jeg fatter røv.
    og er oprørt over det der igen forgår lige for snotten af en, uden der bliver grebet ind.. pis

• #5   18. dec 2011 Synes fanme Christiansborg skal tage sig sammen og gøre noget !!! Der er snart ikke noget der hedder danmark mere !!! Ja hvis jeg kunne bestemme så fik dem som ikke vil indrette sig fanme en billet hjem igen !!!

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #6   18. dec 2011 De skal være glad for at jeg ikke er skolelærer, jeg ville pynte op med så meget jeg kunne, af det som er traditionel dansk jul, i klasselokalet, og sidste dag ville jeg afslutte med lune frikadeller og varm leverpostej med bacon.

mulig jeg dog af hensyn til muslimer ville vælge et halal-fældet juletræ

• #7   18. dec 2011 Kenneth H: ENIG !

• #8   18. dec 2011 fuldstændig enig.

• #9   18. dec 2011 "Nørrevangsskolen i Slagelse har droppet at holde juleafslutning i kirken, fordi præsten holder fast i at bede fadervor og sige indgangsbøn. Det vurderede skolelederen ville krænke nogle af eleverne med ikke-kristen baggrund."

Haha fjolser..!

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#10   18. dec 2011 Sandsynligvis ville de alligevel ikke komme i kirken, så hvad er forskellen

• #11   18. dec 2011 Københavnerne er selv ude om det da de er så ivrige for at fremstå som multikulturelle at de er parate til at give afkald på egen kultur og religion.

Næh lad berigerne og de multi kulturelle Københavnere komme til Hanstholm, Hirtshal eller Esbjerg og forsøge at køre deres show. De ville ikke klare sig der en eftermiddag.

• #12   18. dec 2011 tja , i det jeg læste om nørrevangskolen , stod der ikke noget om nogle muslimer , der havde klaget , men kun om en skoleleder ,der ikke "ville støde nogle " måske problemet ligger ved nogle halalhippier med urealistiske meninger, og ikke islam/ muslimer , dem jeg har mødt kunne godt finde ud af ,at gå udenom det de ikke ville spise på buffeten.
    så lad os da rette kritiken den rigtige retning, og ikke lade os forlede til ,at pege i retning af det vi ikke kender.

• #13   18. dec 2011 "Sandsynligvis ville de alligevel ikke komme i kirken, så hvad er forskellen."

Forskellen er at det er en meget lille del af mulsimer der ikke deltager i den slags aktiviteter, som michael siger, så kan de fleste godt finde ud af at spise uden om, hvis emnet er mad.

Min kone er er muslim og folkeskolelærer, og hun kan godt finde ud af at tage i kirken med børnene til skoleafslutning og synge med på salmerne, selvom hun jo ikke selv "tror" på det der synges, der er alligevel nærmest ingen danskere der selv er troende, så what's the big deal right c")

God jul kammerater smiley og lad nu være med at frygte at danmark går i opløsning lol !

• #16   18. dec 2011 Mirza A lige et lille spørgsmål.
    Skulle du ikke flytte,syntes jeg du talte om,engang.? er du gået væk fra det igen...

og god jul til dig også kammerat .. : )

og jo jeg er troende. men det er jo ok, når bla du tager alle os blegeansigter over en kam... det er den anden vej rundt der er problemet..ik,
    vi må jo ikke antyde noget som helst der kan krænke og fornærme andre folk...... så er vi jo racister og det der er være.

men

prøv at lyt til dette klip igen.især de første 25sek. og hør hvad der bliver sagt

og forøverit er jeg temmelig ligeglad hvad grunden er til dette pisse tiltag kommer op lige nu,, for det bunder jo i, at vi ikke må anstøde andre folk i, de ting vi selv tror på og synger om,siger og gør, og det er sgu da for åndsvagt

og kammerat
    jeg er da glad for at høre at din kone ikke ikke har et problem, med den måde vi fejer jul på, og med den tro vi har her i landet..og ikke lader det gå ud over de danske skolebørn, skal jeg så sige tak for det...? burde det ikke være forventet, af bla hende, hun lever her og arbejder her, så må det vel også være efter vores normer og regler, eller?

• #17   18. dec 2011 ja jeg kan kun sige at tosser og ignoranter , findes inden for alle trosretninger ! det ser man ofte bevist , god jul til alle.

• #18   18. dec 2011 1. jeg tager ikke alle over en kam, men du påstår måske at fleretallet af danskere er troende ??

2. Om du skal sige tak. Antyder jeg til det på nogen måde? Jeg sætter bare tingene i perspektiv, og prøver at komme med eksempler fra real life om hvordan muslimer fungerer på arbejdspladsen.

3. Mig kone og jeg lever ikke efter "jeres" normer og regler. Vi er de samme mennesker hvad enten vi er i Danmark, Bosnien, Syrien, Mexico, Thailand, USA mm.. Vi opfører os på den måde vi synes er mest passende, og om jeg bliver anset som integreret eller ej rager mig ikke det mindste.. Menneskelig respekt og alm. høflighed fremfor alt.

• #19   18. dec 2011 måske kunne man lære lidt af australien..

“IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT . . .
    Take It Or Leave It.

I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians.

This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom.

We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society . Learn the language!

Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.

We will accept your beliefs, and will not question why All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us.

This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, THE RIGHT TO LEAVE.

If you aren’t happy here then LEAVE. We didn’t force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.”

http://cmpaul.wordpress.com/2011/03/31/immigrants-not-australians-must-adapt-says-aussie-pm/

• #20   18. dec 2011 Benny : hvad er det du har copypastet ?

• #21   18. dec 2011 'Har set det.. Kristne julesalmer er en dansk RET... Om man er enig eller ej, tja det er en anden sag... Syng sq da Et barn er fødst i Gasa/ eller hvor det nu er....Thi glæder sig i jerusalem osv..... Se der er man inde og røre ved noget der er så indædt dansk selvom ingen længere tror på det...... LAD DEM SQ DA SYNGE HVAD DE VIL!!!!!! ....

Det næste er at man ikke må få BÅDE and, flæslesteg og medister til jul!!!!

• #22   18. dec 2011 Og Hånter---> Fint sagt der smiley

• #23   18. dec 2011 1. Ja det påstår jeg, fler tallet af Danskerne er..derved ikke sagt ,at alle går i kirke. det behøver man ikke her i landet for at være troende.

2. det kan jeg sig, at det skal jeg ikke sige tak for..

3. at leve efter, Menneskelig respekt og alm. høflighed fremfor alt. er et godt leve råd,
    så kan det ikke gå helt galt...

• #24   18. dec 2011 Benny I
    Nu er Autralien jo beboet af imigranter smiley Det er ikke mere end et par 100 år siden at der ikke fandtes en hvid man der.

Men tilbage til DK. Jeg synes det er forkasteligt at man prøver så hårdt på ikke at støde nogle få, at man lader det gå ud over danske traditioner.
    Jeg er feks ikke selv konfirmeret men har da aldrig nægtet at komme i kirken til højtider som barnedåb, bryllup osv.
    Jeg synes at dem som pgr anden tro ikke vil i kirke til jul, burde fritages. men det bør også gælde resten af julehyggen. Vi fejrer jo heller ikke ramadan. (Der var noget af fejre, hvis det betød at de alle skulle rejse til Mekka og blive der)

• #25   18. dec 2011 martin k

: )

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#26   18. dec 2011 Mirza
    Citat:
    Vi opfører os på den måde vi synes er mest passende, og om jeg bliver anset som integreret eller ej rager mig ikke det mindste..

Er det ikke netop problemet?
    Er godt klar over at din opfattelse af hvordan man skal opføre sig, ikke er helt den samme som den 14 årige ghettoknægte har.

• #28   18. dec 2011 tror jeg vil æde en flæskesteg i gågaden

• #29   18. dec 2011 Tjomas K.-----> Husk medister smiley

• #30   18. dec 2011
    Det er højkomisk at se de krumspring der bliver gjort i bestræbelserne på "ikke at støde nogen"

Dem der bliver stødt over en tradition der har været der i over 100 år, kan man da være fuldstændig ligeglade med. Det er formentlig de samme kludehoveder der bliver stødt over alt muligt andet også.

De må selv rode med deres galdeinkontinens.

Problemet er dem der giver efter hver gang der kommer et lille pip.
    Hvad er der galt med en besked som: "Det er som det er, og det bliver det ved med, du kan deltage eller lade være"

Men det er nok ikke en logik der indgår i pensum, når der undervises i pædagogik på seminariet.

• #31   18. dec 2011 @ Niklas---> Nu er jeg selv hvad man kalder ateist, måske lidt anakist hvis man skal analysere det max, men stadig, man skal ikke røre ved hvordan et lille sammenknyttet land har kørt siden vikingerne blev forbudt.... Jeg er sq glad for at jeg ikke bor der mere. Elsker mit land ingen tvivl, men nogen gange...... Du ved smiley

• #32   18. dec 2011 Kenneth H.

Nej det er ikke det som er problemet..

"Mirza, Citat:
    Vi opfører os på den måde vi synes er mest passende, og om jeg bliver anset som integreret eller ej rager mig ikke det mindste..

Er det ikke netop problemet?"

Øh nej.. fordi vi bliver aldrig enige om hvornår man er integreret.. Er det når man spiser svinekød? Er det når man snakker flydende dansk, eller noget helt 3.

Muslimer er ligså foskellige indbyrdes som danskere er forskellige indbyrdes. Problemet er bare at når en udlændinge begår en forkert handling, så er han dårlig integreret, men når en dansker begår samme handling, så er han bare dum.

Kan en udlændinge ikke være kriminel OG integreret, er danskere måske SÅ hellige og fejlfrie at defenitionen på integration er en ren straffeattest.

Min pinte er at man for ofte langer ud efter religionen, og ikke efter manden.

• #33   18. dec 2011 Min pointe..

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#35   18. dec 2011 jamen giver dig helt ret, heller ikke specielt myntet på muslimer det med at mange af de unge opføre sig som de vil. og resten rager dem.
    Bare en ret typisk holdning blandt mange unge i dag, men lad os i bedste Freud stil give forældrene skylden.

• #36   18. dec 2011 ska man lede efter noget positivt her, , må det være, at sangene blir korter så man, hurtiger får sine gaver, , he he .. mvh hc

• #37   18. dec 2011 smiley epic

• #38   18. dec 2011 Men igen, jeg har det sådan ... ----> http://www.youtube.com/watch?v=bW6SDEelRxQ
    Note... Jeg er ikke racist, for jeg syntes det er trist at det kun er de sorte der skal hades.. ALLE skal lide, side om side ... GOD JUL DRENGE smiley

• #39   19. dec 2011 Nu må det sku stoppe,glæder mig ikke til at se hvordan det ser ud herhjemme om 20 år:-(((.

Har selv 2 børn i folkeskolen og ser ofte problemer med udlændinge der

• #40   19. dec 2011 Ja der står jo i koranen at de skal sprede sig.. De ender sgu med at overtage det hele hvis ikke at vi slår i bordet.. De må gerne være her men de skal ikke lave om på vores land osv.. Hvordan ser det ikke ud om 50 år?? Hvad ville vi ha at sige hvis vi flyttede ind i et muslimsk præget land? intet..

• #41   19. dec 2011 Enig ! vi vil ikke ha de rabitate muslimer eller utilpassede kriminelle indvandrere til at styre landet !
    så lad os da værdsætte de indvandrere både 1 .2 og 3 generations der vil tage en uddannelse ,et arbejde , og ellers være et aktiv, for landet ,
    istedet for bare at skrige "ud med jer/dem" for ellers er det kun de utilpassede der er tilbage. og så bliver . glistrups udtalelser for en "selvopfyldene profeti "

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#42   19. dec 2011 Det sjove ved det hele er, at det er slet ikke noget indvandrene har bedt om vi gør.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #44   19. dec 2011 Danmark ER et kristent land... like it or not... reminder?

http://da.wikipedia.org/wiki/Kristendommens_indførelse_i_Danmark

Og så bør dette misforstået hensyn til kultur-forskelle forøvrigt høre op! Uagtet om nogen gerne vil gøre det til en kamp for/imod Islam eller ej, så kan det faktisk ikke siges bedre end dette:

Du har friheden til at forlade landet - skik følge eller.... men nej, vores naive multi-plads-til-alle holdning skal altid sættes på prøve, altid anklages, altid angives som forkert, højreorienteret, racistisk anlagt....

Jøsses!

• #45   19. dec 2011 næ jeg tager en hel gris med og spise den i gågaden og det jeg ikke kan lide smider jeg efter muslimerne

• #46   19. dec 2011 Thomas :har slettet min kommentar jeg synes ikke den var sjov alligevel.

• #47   19. dec 2011 ej det er self bare for sjov

mener nu at de traditioner vi havde og har skal beholdes, så må muslimer, og andre ikke kristne indordne sig efter os, netop som et par stykker siger det er valgfrit at gå i kirke til juleafslutningen, så hvad er problemet kan man ikke tåle at høre vores dejlige julesalmer så kan man blive væk

• #48   19. dec 2011 Hallo, det er jo ikke muslimer der beder om at censurere de julesalmer.. Så få lige styr på fakta, derefter ryd op blandt egne rækker og drop den negative holdning.. og ja mit indlæg endte også md at blive negativt, det beklager jeg..

• #49   19. dec 2011 ja okay kan godt se det var naivt at tro det var dem, når de ikke deltager i det

men ligefrem at pille en hel skole fra julaafslutningen i kirken, oh lord!

jeg selv synes sgu det var så hyggeligt at komme i kirke, måske fordi det var ferie bagefter, og en helt anden stemning end ellers, hvorfor skal det ødelægges for størstedelen

• #50   19. dec 2011 Ikke meninger at lyde sur og tvær. Måske det kom sådan ud,
    Det var så ikke meningen.

• #51   19. dec 2011 Ikke meninger at lyde sur og tvær. Måske det kom sådan ud,
    Det var så ikke meningen.

• #52   20. dec 2011 Hallo Mirza A
    det er nu dig der ikke har styr på fakta.. hvilke børn og deres forældre tror du der ikke vil synge diverse samler.. er det jyder...? og er det noget de helt pulselig har fundet på , eller mener du at det er bornholmer der nu har fået den røget sild galt i halsen og nægter at synge jule samler.
    det vil du vel ikke til at påstå ...?

tag nu for s..... og se og ikke mindst lyt på det klip især 0 til 25 og hør der har været klager fra forældre og deres børn ( og det er vist ikke de før omtalte jyder og bornholmer der har klaget. kan vi blive enig om det

)og det er jo der det starter,og så følger flere skoler med fordi de er så pisse bange for at støde andres tro , og så laver de hele lortet om, for vi må jo ikke støde nogle der er uenig med os danske,og den måde vi fejer jul på, for så er vi jo dumme og alt muligt andet..pis

god jul.....

• #53   20. dec 2011 afskaf da forhelvede religion.

Det er ikke andet end bøvl, kristendom, islam eller what not man tror på.
    i øvrigt finder jeg det komisk og sige at en mand som er født i Palæstina er en dansk religion. ( http://maps.google.com/maps/api/staticmap?center=32,35&zoom=3&size=218x198&markers=size:mid|color:red|32,35&sensor=false) til dem der er i tvivl. Ganske spøjst at det er lige i hjertet af alt hvad der har med islam og gøre.

Men hey, det er lykkes EB/BT/DR endnu engang og få den lille dansker til og tro at vores land ødelægges indefra. Men der skal squ nok liiiiiiiiiige lidt mere til.

• #55   20. dec 2011 Jeppe jeg påstår INGEN steder at muslimer vil synge julesalmer.. gu vil de ej, men det er ikke det samme som at påstå at muslimerne har bedt om at droppe julesalmerne..

det er 2 forskellige ting.. Det kan godt være at en eller to familier med muslimsk baggrund møder op på skolen og siger at de julesalmer skal afskaffes, og hvis det er tilfældet så kan de rende og hoppe, længere er den ikke.. Nogle danskere har så fået den ide at det kan virke krænkende overfor alle muslimer, har indført et forbud, og så er det pludselig muslimernes skyld ??

• #56   20. dec 2011 "Og så spørger du, hvornår nogen er integreret nok, MIT (personlige!) svar er: Når man kan gå i krig for Danmark, også om nødvendigt fx. mod sin egen oprindelige folkestamme/befolkning (hvis det ultimativt bliver nødvendigt), SÅ er man integreret."

Miss, med al respekt, men det er det mest naive du har skrevet i den tid jeg har været på mcg..

1. bare det at sidde bag tastaturen og begynde at snakke om krig på den måde viser hvor lidt du ved om krig, jeg kommer selv fra et krigsland, og jeg gider ikke engang at begynde at forklare hvorfor.

2. Tror du inderligt at nogle danskere er så integrerede at hvis de har været i fx Norge, Sverige 10 år og der udbryder krig mellem deres land og det land de er bosat i, så vil de gå ned og DRÆBE deres eget folk. måske støde ind på deres gamle nabo, kollega, eller et familie medlem og tage deres liv bare fordi at de er integrerede.. fy for helvede :-S Jeg får det helt skidt, og kan med stolthed sige, jeg er ikke 0,000001% integreret, hvis dette er tilfældet..

Og hvis du møder nogle danskere der har bosat sig i udlandet, så stil dem lige det spørgsmål, om de kunne finde på at slagte deres danske rødder, så må vi se om der er gevinst..

får helt gåsehud ;-(

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#57   20. dec 2011 @MIrza A: Good point... den var som eksempel bestemt ikke gennemtænkt af Miss! Kunne fristes til at tilføje, om det så også gælder for kvinder?

@Lars: Og det lykkedes gang på gang ateister at slå mønt på denne form for debat...igen og igen og igen! Det handler jo ikke om INGEN religion! Ked af at gøre dig opmærksom på... kære Lars, at du for dit vedkommende desværre bor i et kristent land. Det kalder vi Danmark! Og hvis du ikke har styr på hvorfra denne kristendom kommer, så læser du linket længere oppe i tråden. Som alle andre trosretninger der befinder sig i dette land, så har du friheden til at skride ad h...... til hvis du ikke synes om det ene eller det andet. Kan det siges mere præcis?

• #58   20. dec 2011 Hans. Tror du ville finde dig til rette i et midlaldrende samfund hvor heksejagt og gammel tro stadig hører sig til. For sådan lyder det når du siger at det enten er kristendom eller at man kan skride af h..... til.

Velkommen til det digitale korstog.

• #60   20. dec 2011 John hvad er det Pia kjærsgaard siger , som du er uenig med ?
    er de meninger hun bar frem for 10 år siden ,ikke de samme som alle partier på nær de radikale og enhedslisten og måske sf har nu ?
    DF har en masse landsbytosser i partiet men prøv at se på de 2 ? ovenover.

• #61   20. dec 2011 og lige til info . mit politiske ståsted ,kan ikke udledes af ovenstående indlæg , men nuancering , er altid godt smiley

• #63   20. dec 2011 de fleste der har kender mig eller har set min mening på skrift , vil vist mene det samme gælder for mig .
    men prøv for sjov skyld at svar på de 2 spørgsmål og se om det stemmer overens med det du tror ,hun mener ?

• #65   20. dec 2011 John P

"Jeg tager blot afstand fra fremmedhad i al almindelighed."

Har det overhovedet været oppe i denne tråd?

• #67   20. dec 2011 Det er sket efter klager fra muslimer, men som det fremgår af mit indlæg øverst (næsten) i tråden, synes jeg også det er dem der har lavet ændringerne der er de største idioter.

Men det forhindrer mig ikke i også at mene at dem der har klaget, formentlig har valgt et forkert sted at opholde sig.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#68   20. dec 2011 @Niklas D: Jeg er faktisk ikke så uenig med dig. Blot den krølle, at man må skik følge eller land fly. Der er fint plads til ikke-troende i vores herlige danske samfund, men vi har nogle traditioner som ingen skade gør... og jeg kan i den søde julegrød ikke se, hvorfor det danske samfund skal spænde buen og efterlade (næsten) alle traditioner? Hvis jeg vælger at bosætte mig i et ikke kristent land, så ville jeg følge deres skik, forsøge at efterleve den norm som i det land findes. Men jeg vil uden tvivl holde min hævd ift. danske højtider, hvilket jeg uden tvivl også får lov til at gøre.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#70   20. dec 2011 Lars (Århus) R: Misforstået! Det handler som sådan - banalt set - om at vi har nogle traditioner, kristent livssyn og DANSK kultur og lovgivning. Alt dette går fint i spænd med (næsten) alt... Ud fra denne betragtning må det vel gælde, at du som gæst eller "anden-kultur" i et ikke kristent land ville påføre dig deres skik, traditioner, love osv. Korrekt?

Hvorfor er det så lige, at "nogen" skal have særbehandling? Hvorfor er det så lige, at "nogen" ikke kan/vil medtage "typisk dansk livsstil" ? Hvorfor er det lige, at det danske samfund skal ændres hvad angår skik/kultur? Og herfra kom min udtalelse: Skik følge eller land fly.... (indrømmet - formuleret hårdt tidligere, men pointen er stadig den samme).

Som dansker og "skabs-kristen" ville jeg aldrig trisse rundt i et ikke-kristent land og efterprøve deres love, skik eller kultur... end ikke forsøge at sælge flæskesvær - dels fordi der uden tvivl er en lov imod den slags - og dels fordi kundesegmentet måske var begrænset... uagtet at flæskesvær smager skide godt og går fint i spænd med fodboldlandskamp og tåbe-klaphat....

Men hvor er respekten for dansk kulturarv, lov og skik?

• #71   20. dec 2011 Øh - prøv lige at hive indvandrere helt ud af dette her, og se det så lige på en anden måde.

Jeg er ikke troende, men jeg tager andres tro alvorligt. Det betyder f.eks. at jeg IKKE sidder i kirken en juleaften - jeg vil IKKE tage en plads fra en der faktisk tror.

Jeg kunne ikke undgå diverse pladdersalmer og morgenbønner, da jeg gik i skole.

Mine børn er hverken døbt eller konfirmerede - de vil heller ikke, fordi de så føler, at de gør grin med folk, der faktisk TROR.

De nye regler giver mulighed for at nutidens børn faktisk kan holde juleafslutning /ferieafslutning sammen. Hidtil har de i mange år kunnet fritages fra en uønsket religiøs ceremoni, men så kunne de heller ikke holde afslutning sammen med deres kammerater.....

Når jeg ser sagen i det lys, så synes jeg faktisk man skulle have lavet disse ændringer for generationer siden.

Jo tak - der er vel ikke noget mere skræmmende end forandringer, hva smiley

• #72   20. dec 2011 Knud : fordi det er nyt er det ikke nødvendigvis godt ! og vores samfund bygger på de skikke og traditioner, så lad da endelig dem blive , og lade dig og andre ikke/anderledes troende blive væk .

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#73   20. dec 2011 @Knud: Øhhh... tror helt ærligt ikke at problemet er dig eller det fåtal i det danske samfund, som reelt ikke ønsker at deltage i de typisk danske kulturindslag der måtte være - uagtet om disse er baseret på kristen tro eller ej. Både du og "dem" har haft den frihed i mange år - hvad er det nye?

Problemet er at man konsekvent ønsker at påføre dansk kultur en ændring baseret på netop... ironisk nok... anden religion/trosretning - og man med denne åbenlyse legale holdning nu ser, at vores danske kulturarv skrider på den baggrund.

Jeg er ikke den som bruger hverken kirken eller deres "services" som sådan, men jeg anerkender, at den kristne "basis" er og bliver den tyngde som danner rammen om vores kulturarv. Hverken du eller jeg har taget skade af den del... den har måske ligefrem givet os en tolerance, således at vi netop kan have virke efter: Skik følge eller...... og forøvrigt være nogle gode borgere hvis vi søger ud under andre himmelstrøg!

Forandringsvillighed er en nødvendighed for det danske samfund - hvilket også vil påvirke vores kommende kultur/arv... men at forandre "bare fordi" og på den baggrund vi pt. ser... det ER og BLIVER naivt!

Jeg forbeholder mig retten til at synes, at Dannebro fortsat skal være flaget, og konceptet; Gud, Konge & fædreland stadig skal være det bærende element... uagtet om vi kun må køre 80km/t på landevejen, uagtet at vi betaler reg.priser på bil/MC i skyhøjde... uagtet at vi har andre tåbelige regler... Hellere det end hvad den "skræmmende" naive holdning kan medføre hurtigere end du kan nå over for grønt..... smiley

• #74   20. dec 2011 Hans:

Det hedder Dannebrog, når det nu åbenbart er vigtigt.

Jeg taler slet ikke om motiverne for ændringen, jeg foreslår bare, at man begynder at se det hele på en helt anden måde.

Og når vi nu er i gang med at kigge på "retten til at være dansk", så skulle man måske kigge lidt på de europæiske redningsplaner lige nu - vi og en masse andre lande er helt og aldeles i gang med at opgive vores ret til at bestemme, hvilke midler vi vil kunne påvirke vor indenrigsøkonomi med.

Ikke at vi kan stå alene, for det tror jeg ikke på at vi kan, men derfra og så til at skulle medvirke aktivt til et europæisk styre, der har retten til at diktere vor økonomi, der er langt. Jeg synes selv det er langt vigtigere at diskutere, end hvilke salmer og sakramenter der skal tages frem ved den årlige forbrugsfest.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#75   20. dec 2011 @Knud: Nuvel... den europæiske politik eller mangel på samme har da betydning - også for "det danske". Men nu går denne debat på de ting, som ude-fra-kommende der vælger danmark til - åbenlys ønsker at forandre... bare for at holde os til den røde tråd! smiley

Og så får du da lige det manglende "g" her... :o)

• #76   20. dec 2011 Hans:

Det err rigtigt, jeg afsporer sådan set emnet - jeg ser bare ikke at det overhovedet er så vigtigt, at det burde være det mest læste eller kommenterede det sidste døgn.

Men det er jo nok bare mig, der opfatter proportionerne som helt fordrejede:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#77   21. dec 2011 @Niklas: Men du vil gerne belemres med andre ting? Eller hvordan kommer din stjerne-kommentar lige ind under dette emne?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#80   21. dec 2011 De af Jer der er medlem i den der sekt; Jeg er naiv, ligeglad og med gener tilbage til Harald Blåtand; kunne jo bare sidde for sig selv og gennemse hele Hans bedrifter fra Finderup Lade og drøfte "antisekulære samfundstyper" - og undlade at tvangsindlægge andre til at belemres med sekten.

@Miss: Wow.... med den indstilling skal man nok ikke komme på tværs af dig! smiley

• #82   21. dec 2011 Miss:

Mindst lige så mange japanere, som gik i krig i andenverdenskrig blev interneret under kummerlige forhold - selv om mange af dem faktisk havde meldt sig frivilligt til den amerikanske hær. Det samme var tilfældet med en lang række tyskere............på grund af en eller anden generel xenofobisk holdning.....det tænker jeg ofte på, når jeg læser indlæg som disse.

• #83   21. dec 2011 Rettelse:::

Det var ikke tyskere og japanere - det var amerikanere af tysk og/eller japansk oprindelse - hyggeligt ikk'

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#84   21. dec 2011 @Knud: Men det billede er sådan set fint nok - og historien kan man også lære meget af - og det sker da også! Men hvad angår "den røde tråd" ift. trådstarter, så må det vel være sådan, at man vælger danmark til, fordi man ønsker den danske levevis - på godt og ondt - hvor du må være kristen, muslim, jøde, katolik eller noget helt andet... og du ligeledes lever under den danske kulturarv - like it or not - baseret på et kristens grundlag (også selvom du er ateist - dem er der nemlig også plads til). Og du siger også Go'daw til danske traditioner, f.eks. juleafslutninger, kirkelige handlinger osv. osv. Alt sammen noget som ingen får hjertestop af... og endda uden at pådutte "nogen" noget som helst....

Men billedet bliver mere og mere tydeligt... ude-fra-kommende vil konstant udfordre den danske kulturarv - hvorfor? Fordi det sted man ankom fra var bedre? Hvor er det?

Det er lige før jeg vil hævde at den velkendte danske SKAT er kærkommen, bare jeg kan slippe for alt den rædsel vi ser 1500-2000km syd og syd/øst for kongeriget.....

• #85   21. dec 2011 Krisen har slået igennem man sparre overalt og nu altså også på salmer og julehygge.

Fantastisk at en sådanne tråd kan udvikle sig fra salmer til anden verdens krig smiley

Glæde Jul kære Bikere.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#86   21. dec 2011 @Jens: Det er vinter... smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#88   21. dec 2011 @Niklas: Bestemt - hellere udvikling end afvikling - så langt så godt! Men derfra og så til, at vi skal påtage os et naivt ansvar og indløse en holdning i forhold til den tendens vi ser for tiden, nej tak! Jeg kan godt acceptere at man har frihed til mange ting - og at der skal være en tolerance - men hvis du vælger danmark til.. så gør det for fanden på danske vilkår - og ikke med alverdens dårligdomme der pine og død skal medtages! Og dette skal *ikke* tolkes som kamp om religion.

• #89   21. dec 2011 Niklas D

du er helt væk i dueslaget ...
    hvad med om det var dig, der smuttet her fra landet, nu du ikke syntes og finder det fremmet nok til dig..
    og tråden har da ikke en skid med det du fabler om...

har fuldt dig i flere tråde nu, du taler i øst og vest...

og hvor har du duktomation fra at det er danske familier der har klaget
    du skriver ..

Klagerne som førte til skolelederes censur er bl.a. kommet fra ærkedanske forældre. siger du..

lol lol jo jo klart.. jeg kender så en forældre fra den skole og kan fortælle dig du er helt galt på den..

• #90   21. dec 2011 og du piklas ... tag og smut ..
    du er sgu en klaphat...

god jul...

• #91   22. dec 2011 Tal ordentlig Jeppe...

Og Niklas - hatten af, for en gangs skyld er jeg helt enig med dig. Bare fordi nogle gamle danske kulturtraditioner eksisterer, betyder det jo ikke, at de ikke kan/skal afvikles!!!!!

Tænk på 1800 tallets maskinstormere, De ville heller ikke have forandringer, og de blev i hvert fald ikke vindere.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#93   22. dec 2011 @Niklas: Nu er det jo sådan at ikke alt drejer sig om dig - trods alt - og måske en stor overraskelse for dig? Men anyway, topic handler ikke om dig og din oprindelse. Det handler om dem der kommer til danmark og vælger danmark TIL.... (og for at bruge dit eget udsagn: så fat det dog). At du er født her i landet og dermed pr. automatik "er en af vore" kan jeg kun beklage thi du ikke er med i klanen. Og som jeg ligeledes har erkendt, så hellere udvikling end afvikling. Det må jo så også betyde, hvilket du om nogen må vide, at man således er fortaler iht. udvikling- og ikke afvikling. Hvad denne udvikling skal være må gerne håndteres ud fra danske værdier - og ikke rigdom af dårligdomme der kommer med i tasken fra andre dele af denne fantastiske verden. Slutteligt... det handler altså ikke om din holdning til kirken eller den kristne tro....både jeg og andre har efterhånden forstået, at der ikke kan fremdrages en større ateist, hulemand, off-road, bålmad eller "gør som jeg eller du er forkert ´på den" type....Men hey...fuld respekt for det! Men det gør desværre ikke din holdning mere korrekt! Øv!

@Knud: Du har en udsøgt evne her i den søde juletid med romantiske salmer (forholdsvis kristne) til at få drejet dialogen væk fra den røde tråd? Kan vi høre lidt om 1400 tallet i næste besked? smiley

• #94   22. dec 2011 Næh Hans, men man er jo nødt til at sætte tingene i perspektiv - hvis man ellers har et perspektiv.

Kig forresten lige på dine ord og denne streng igen, og spørg så lige dig selv, om det muligvis kunne være sådan, at det der er udvikling for den ene kunne være afvikling for den anden:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#95   22. dec 2011 Hvilket betyder? Jeg kan tolke dit spørgsmål i mange retninger - forsøger jo anskuelse i mange perspektiver! smiley

Kommentér på:
skole dropper juleafslutning og visse julesamler

Annonce