1.843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Spots i køkkenloft Spots i køkkenloft

Hejsa

Skulle der gemme sig en elektriker herinde eller noget lignende?

Jeg har 8 spots (til 230V) med lysdæmper og i morges er der pludselig kun én tilbage, der virker. Den kan fortsat tænde og betjenes med lysdæmperfunktion, men de andre 7 lyser ikke længere. Jeg kan måle, at der er 220V på den, der virker og 0V på de andre - de enkelte spots virker, når jeg tester dem i det ene, der virker. Ergo må fejlen jo ligge et eller andet sted mellem kontakten og de enkelte spots - men jeg aner ikke hvordan det er lavet og det er hér balladen opstår: nedefra er der gipsloft og oppe fra er der trægulv - hvordan f*nden kommer jeg så ned mellem etagerne, for at finde fejlen? Jeg kan enten brække loftet ned eller gulvet op for at få lys i køkkenet igen, men det virker også lidt voldsomt.

Jeg synes, at kunne ane, at der står 'Flash Light' på den kasse over loftet. Jeg kan ikke umiddelbart se andet end den kasse/kappe på loftet over selve spot'et, så jeg aner ikke, om ledningerne er trukket løst eller i rør. Ej heller hvordan selve ledningerne er trukket/samlet, hvilket gør det lidt svært at gennemskue nedefra.

Vil det overhovedet kunne betale sig, at få en elektriker ud for at kigge på det? Jeg tænker: han vil jo have samme problem med at få adgang til de kasser.

Alle input er velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spots i køkkenloft
Kommentér på:
Spots i køkkenloft

Annonce