1.806 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
info om doubblebubble vindskærm info om doubblebubble vindskærm
jeg skal have bestilt et mra vindskærm til min kværn. med jeg er kommet i tvivl om det skal være sådan et race-udgave. eller alm. hvad er der for nogle fordele og ulemper ved sådan et dobbetbobble?
0 synes godt om
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Det er ikke nødvendigvis højere.
Double bouble betyder at der en "boble" på glasset, altså at det har en udafvendt bule, som slår vinden i stykker, og netop forhindrer turbolens.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Men hvis din MC er højere foran, du er lavere, eller glasset har en anden udforming, så kan det jo variere meget.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
Hvis der er en bobbel op ad er det vel også højere ......
Men om det er bedre, kan man kun finde ud af ved at prøve det ......
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
men min kammerat kan bedst lide at køre med double bubble, så kan du jo selv udlede HVORFOR folk er så uenige
så derfor vil JEG sige, prøv når du kører, at stikke hovedet højere op end normalt, og lidt ned, så vil du finde ud af hvor "kanten" af vinden er, og derudfra kan du jo vurdere om det skal være højere eller det samme
det er alt hvad jeg kan hjælpe dig
mar 2007
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Til min gamle Fireblade købte jeg først et Puig glas, det duede simpelt hen ikke - her fik jeg turbulensen lige i femøren.
Det blev udskiftet med et Fabbri fra sbfiberdesign.com, det var så til gengæld et ret lækkert glas i udsøgt kvalitet og pasform. Det gav den helt rigtige afbøjning af vinden.
@Per M (Holstebro) tror vist at du skal i vrøvle skolen, hvis ikke et pukkel på glasset gør det højere, ja så skal puklen sgu da vende indad???
Vis mig et DoubleBouble kåbeglas som IKKE er højere end tilsvarende standard kåbeglas... Nej det tænkte jeg nok.
Ofte flytter det den turbulente zone højere op - og det kan være både over og under hjelmen alt efter hvordan man sidder på cyklen.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 603
Nu er det org. på igen og det syntes jeg virker bedre(vinden rammer lige i brystet)
P.S så var det et MRA glas
dec 2003
Følger: 56 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 139
MEN kender flere der er rigtigt glade for det, så prøv og se om det passer til dig og din cykel, at spørge her er det sammen som at spørger om faven blå smager godt om tirsdagen, eller hvad er højest; rundetårn eller et tordenskrald........
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 134 Svar: 601
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
dec 2003
Følger: 56 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 139
maj 2008
Jeg har nu haft DB glas på 3 af mine mc'ere, og ingen af dem har været højere end det originale, og det har fjernet alt turbolens.
Det kommer helt an på, hvilken type mc det monteres på.
På en typisk racer hvor glasset er mere liggende, vil boblen være et højere punkt end på det originale.
Men på en mc hvor kåbeglasset er mere oprejst, vil boblen ikke gøre glasset højere.
Prøv at tag et kig på min tidligere TDM, og overbevis mig om, at boblen gør glasset højere..
mar 2007
Det er da højere end standard glasset på din TDM?
Boblen vil altid være højere - det er lissom ideen i at kåbe det kåbeglas som erstatning for std.
maj 2008
Højden fra jorden og op til toppen af glasset, var den samme som med det originale glas. Og netop det glas jeg havde på, kunne fåes endnu lavere, men med samme boble..
Tro mig, jeg har prøvet utallige typer glas på den TDM, så jeg kender målene, uanset hvor meget du tror du ved om den..
Michael L
Ja det glas på billedet er et Puig glas, det er bevidst bestilt lidt højere end det originale, men som det tydelig ses, så er det ikke boblen som gør det højere.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
MEN det virker jo kun på de modeller, hvor det er lavet rigtigt, med vind tunnel test osv. og et sådan vil faktisk i de fleste tilfælde IKKE være højere end standard glasset.
SÅ er der lavet et utal af glas, som hedder DB glas, og ligner et DB glas, MEN ikke udviklet i vindtunnel til hver enkelt cykel!! disse glas er ser smarte ud, og for en dels vedkomne virker de finte, andre gør ikke.. MEN der er nu ikke nødvendigvis sammenhæng imellem pris og kvalitet på vindafbøjningen! MEN ofte på materialet!
Er det ikke common sence, at der ikke er nogen der feks. har gidet at poste 100.000 kroner efter udviklingen af et "ægte" DB glas til feks. en CBR600F1???
Det er noget andet med fuldblodsracere, som der er mange af på banerne. her er der et stort marked, med penge.. som vil betale for selv 2/100 dele af et sekund pr. omgang!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Det siger sig selv, vi sidder alle forskelligt, har forskellig bygning/højde osv. så et glas, passer bare ikke alle!
info om doubblebubble vindskærm