Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  info om doubblebubble vindskærm
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   23. okt 2011 Doublebouble er lidt højere end et normalt, så du får lidt mere turbulens omkring hjelmen.

  • #2   23. okt 2011 Double bouble glas er utroligt lækkert at køre med og jeg mærker ingen turbolenser omkring hjælmen men du kan til gengæld holde en højere marsh hastighed da der ikke er vindpres på brystet

  • #3   23. okt 2011 Sajmon, hvad er det for noget vrøvl..

    Det er ikke nødvendigvis højere.
    Double bouble betyder at der en "boble" på glasset, altså at det har en udafvendt bule, som slår vinden i stykker, og netop forhindrer turbolens.


  • #4   23. okt 2011 Det kommer jo også an på ens højde osv. Jeg har et dobbeltbobble på mit, det har "løftet" luftstrømmen op så den rammer lige omkring min hals, så det har ikke givet mere turbulens ved hjelmen.

    Men hvis din MC er højere foran, du er lavere, eller glasset har en anden udforming, så kan det jo variere meget.


  • #5   23. okt 2011 Ahhh, Per, helt noget vrøvl er det vel næppe .....
    Hvis der er en bobbel op ad er det vel også højere ......
    Men om det er bedre, kan man kun finde ud af ved at prøve det ......


  • #6   23. okt 2011 min kammerats GSXR 1000K1 har fået sat et doble bubble glas på, og det er noget rigtig lort at køre med, det rammer mig lige i krøderen når jeg kører på den, men derimod det originale der ramte vinden mig lige på skulderen, så min hjelm var helt ude i det fri, det fungerede meget bedre til min siddestiling

    men min kammerat kan bedst lide at køre med double bubble, så kan du jo selv udlede HVORFOR folk er så uenige

    så derfor vil JEG sige, prøv når du kører, at stikke hovedet højere op end normalt, og lidt ned, så vil du finde ud af hvor "kanten" af vinden er, og derudfra kan du jo vurdere om det skal være højere eller det samme

    det er alt hvad jeg kan hjælpe dig


  • #8   23. okt 2011 Jeg har kørt med double bobble glas på 3 cykler , 1 med succes 2 andre var ikke godt

  • #9   23. okt 2011 Nu er et doubblebubble glas ikke bare et doubblebubble glas, der er stor forskel på udformningen og højden mellem de forskellige fabrikater. - Og bestemt også kvaliteten.
    Til min gamle Fireblade købte jeg først et Puig glas, det duede simpelt hen ikke - her fik jeg turbulensen lige i femøren.
    Det blev udskiftet med et Fabbri fra sbfiberdesign.com, det var så til gengæld et ret lækkert glas i udsøgt kvalitet og pasform. Det gav den helt rigtige afbøjning af vinden.

    @Per M (Holstebro) tror vist at du skal i vrøvle skolen, hvis ikke et pukkel på glasset gør det højere, ja så skal puklen sgu da vende indad???


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #10   23. okt 2011 Per M - DU er noget vrøvl...

    Vis mig et DoubleBouble kåbeglas som IKKE er højere end tilsvarende standard kåbeglas... Nej det tænkte jeg nok.

    Ofte flytter det den turbulente zone højere op - og det kan være både over og under hjelmen alt efter hvordan man sidder på cyklen.


  • #11   23. okt 2011 Jeg har også haft sådan et DB kåbeglas på min zxr og det var ikke nogen succes, der var meget mere turbolens og larm ved/i hjelmen.
    Nu er det org. på igen og det syntes jeg virker bedre(vinden rammer lige i brystet)

    P.S så var det et MRA glas


  • #12   23. okt 2011 Jeg er 193 cm. har haft DB på min, ingen fordel skulle over 130 km/t for at "holde kroppen oppe" så jeg ikke bliver øm i håndledene, og syntes at det gav mere støj i hjelmen..........
    MEN kender flere der er rigtigt glade for det, så prøv og se om det passer til dig og din cykel, at spørge her er det sammen som at spørger om faven blå smager godt om tirsdagen, eller hvad er højest; rundetårn eller et tordenskrald........ smiley


  • #13   23. okt 2011 tja det kan du nok ha ret i rene e

  • #14   23. okt 2011 Har set speedo/omdr.tæller der er blevet beskadiget , fordi kåbeglasset har virket som brændeglas - ved ikke om det kun er tilfældet med dobbel bubbel.

  • #15   23. okt 2011 Det er et alm. kendt problem på GSX750F.......

  • #16   23. okt 2011 Sajmon smartass

    Jeg har nu haft DB glas på 3 af mine mc'ere, og ingen af dem har været højere end det originale, og det har fjernet alt turbolens.
    Det kommer helt an på, hvilken type mc det monteres på.
    På en typisk racer hvor glasset er mere liggende, vil boblen være et højere punkt end på det originale.
    Men på en mc hvor kåbeglasset er mere oprejst, vil boblen ikke gøre glasset højere.
    Prøv at tag et kig på min tidligere TDM, og overbevis mig om, at boblen gør glasset højere..


  • #17   23. okt 2011 Per , på din fz1 er glasset da højere ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #18   23. okt 2011 Per M påståelige gamle mand...

    Det er da højere end standard glasset på din TDM?

    Boblen vil altid være højere - det er lissom ideen i at kåbe det kåbeglas som erstatning for std.


  • #19   23. okt 2011 Magtsyge Sajmon, nu skal du nok ikke snakke om at være påståelig..

    Højden fra jorden og op til toppen af glasset, var den samme som med det originale glas. Og netop det glas jeg havde på, kunne fåes endnu lavere, men med samme boble..
    Tro mig, jeg har prøvet utallige typer glas på den TDM, så jeg kender målene, uanset hvor meget du tror du ved om den..

    Michael L
    Ja det glas på billedet er et Puig glas, det er bevidst bestilt lidt højere end det originale, men som det tydelig ses, så er det ikke boblen som gør det højere.


  • #20   23. okt 2011 DB glas er flere ting. pointen med formen på glasset, er IKKE kun at lyfte vinden (som et flat glas ville gøre) men at forme det i en bue, og derrved BLA. skabe mindre vindmodstand på profilen, og shape vinden omkring hjelmen, igen give mindre vindmodstand!!

    MEN det virker jo kun på de modeller, hvor det er lavet rigtigt, med vind tunnel test osv. og et sådan vil faktisk i de fleste tilfælde IKKE være højere end standard glasset.

    SÅ er der lavet et utal af glas, som hedder DB glas, og ligner et DB glas, MEN ikke udviklet i vindtunnel til hver enkelt cykel!! disse glas er ser smarte ud, og for en dels vedkomne virker de finte, andre gør ikke.. MEN der er nu ikke nødvendigvis sammenhæng imellem pris og kvalitet på vindafbøjningen! MEN ofte på materialet!


    Er det ikke common sence, at der ikke er nogen der feks. har gidet at poste 100.000 kroner efter udviklingen af et "ægte" DB glas til feks. en CBR600F1???
    Det er noget andet med fuldblodsracere, som der er mange af på banerne. her er der et stort marked, med penge.. som vil betale for selv 2/100 dele af et sekund pr. omgang! smiley (nogle af de weekend racere burde i stedet gå på toilettet inden race, det ville nok betyde mere smiley




  • #21   23. okt 2011 Sagt på en anden måde, de fleste af de glas der sælges, skal man se på som pynt, og håbe man er heldig med vindprofilen!!

    Det siger sig selv, vi sidder alle forskelligt, har forskellig bygning/højde osv. så et glas, passer bare ikke alle!


Kommentér på:
info om doubblebubble vindskærm

Annonce