Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generelle fejl på Honda vfr
  • #2   24. maj 2009 Ensretteren brænder over på et tidspunkt.
    Er det en RC 36 skal han kontrollere bagsvingerlejet i pro-armen, og har den stået ude trænger benzinpumpen nok til en rensning.
    Ellers er det bare alm slid han skal holde øje med.

• #3   24. maj 2009 Prøv at tjekke købsguiden på www.vfr.dk

• #4   24. maj 2009 Vær opmærksom på starterkoblingen.
    Der er flere og flere der går til , ikke en egentlig fejl men mere alm. slidtage.

• #5   24. maj 2009 "Generelle fejl på Honda vfr"
    Det er en Honda VFR. Der er sq da ingen.

• #6   25. maj 2009 Det er ikke ensretteren der er problemet men faktisk stikket i højre side på undersiden af stellet... tjek at det klemmer ordenligt og at der er forbindelse... min har kørt 84,000 ingen problemer... den med bagsvingeren har jeg aldrig hørt...

VFR = Verdens Fedeste Racer... smiley

Øster

• #7   25. maj 2009 Øster: Ahhhh, det er da varmen fra de 2 bagerste cylindre der forplanter sig gennem stellet og overopheder ensretteren:
    www.one-ring.net/vfrfaq/reg-rect.html
    Bagsvingeren er der heller ikke et problem med, men lejet har et lidt hårdere liv end en alm bagsvinger, og det er lejet det går ud over, hvis det ikke bliver smurt.

• #8   25. maj 2009 Jeg ovevejer selv en VFR rc36, og et af områderne man skal være opmærksom på med hensyn til de lidt ældre VFR,er åbenbart at de kan gå op i flammer på grund af dårlige stik.

Specielt stikket fra generator (stator på vfr?) på ledningen som løber over motoren, er smeltet på rigtigt mange af dem. Enkelte har tilsyneladende taget cyklen med i købet, når man læser på diverse forums. Der må næsten være en VFR-ejer, som kan sige mere om dette.

Men det er jo bare skidesvært at checke, når man står med cyklen... smiley

• #9   25. maj 2009 Eddie: Det er så en voldsom overdrivelse af fejlen. Den er som jeg har skrevet.

• #10   25. maj 2009 Der er faktisk et par eksempler i VFR-Klubben på at der kan gå ild i lortet!!! Derfor anbefaler de kloge hoveder også, at man klipper stikket af og lodder ledningerne sammen i stedet for.

Den originale ensretter kan med fordel udskiftes til en model "Schnabel". Problemet med at ensretteren står af, er forøvrigt ikke et VFR-problem, men mere et generelt MC-problem (eller ihvertfald Honda-problem), da ensretteren er konstrueret på en tåbelig måde.

• #11   26. maj 2009 -> Allan

Så er spørgsmålet bare... Findes stikproblemet både på RC24, og RC36 som Henrik spørger til???

Jeg synes stadig det er en fed cykel... jeg er bare bange for at jeg kommer til at savne de 40 hk som min Kawa' har ekstra. Plus alle de nemme udbygningsmuligheder fra ZZR, og så selvfølgelig den super service-nemhed som ZX'eren har... smiley

Kommentér på:
Generelle fejl på Honda vfr

Annonce