6.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

kobling glider på Intruder 1400 kobling glider på Intruder 1400

Hej folkens.
Sneg mig lige op og tankede min nyindkøbte intruder 1400 fa 1988.
Kan vejret gøre at koblingen glider, eller at den har stået stille over vinteren og lige skal igang, eller er det bare igang med at skifte kobling?
Nogen der har viden om dette. og hva vil det ca koste at skifte kobling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling glider på Intruder 1400
  • #1   22. jan 2010 Hej,

Tror du skal skifte koblingen. Det er en svaghed på de maskiner, pga den har mange kræfter. Så der skal forstærket fjedre til.

Enten skal du have en ny kobling, eller måske du kan nøjes med at skifte fjedrene.

Du kan finde nogle ved Max MC nøgle, eller ebay.de. Ligger på omkring 1200 for fjedre og koblingsplader.

Jeg købte dog min ved Thunderbike, og den var en del dyrer. Men det kør møg hamrenes godt nu. Har selv en VS 1400.

• #2   22. jan 2010 okay jammen så kan jeg nok lige så godt skifte det hele med det samme. Er det besværligt at skifte?

• #3   22. jan 2010 Nej det er faktisk ufattelig let.

Du skruer bare dækslet af, og skruer 8 ( mener jeg ) bolte ud. Tager koblingspladerne ud, og ind med de nye. Og ind med de nye fjedre.

Husk at vende dem rigtig, og evt køb nye bolte, da de kan være møre og knække i gevindet.

Gør dig en tjeneste og køb en Haynes Manual.

• #4   22. jan 2010 Har du lige puttet ny olie i den=??
    T

• #5   22. jan 2010 okay jammen så kan jeg jo nok godt skifte dem selv ;.)

Hvor finder jeg sådan en manual.
    Du skriver at du har købt dine hos thunderbike, men syns ikke lige jeg kan finde noget på deres side

• #7   22. jan 2010 Hej Thomas.

Det var faktisk også en af de ting jeg havde i tankerne.
    Men har lige købt den og kan se at oliefiltret ikke er nyt så går ikke ud fra det.

• #8   22. jan 2010 Okay, min gamle et eller andet havde kørt med bilolie, da jeg så kom mc olie på, var der koblingsspind.
    Min TL1000s var med en ny motor på, der var den gamle type kobling i den, så den lavede også ged i den, der skulle så nye plader, og selve kobling til, ca hmm 2000 kr tror jeg.
    T

• #9   22. jan 2010 jeg kan selvfølgelig starte med olien og filter og så se om den stadig gør vrøvl.
    Hvilken olie og filter bruger du Søren.
    Tak for de gode link i øvrigt

• #10   22. jan 2010 Luftkølet mineralsk olie
    Vandkølet Semi eller full syntet.
    T

• #11   22. jan 2010 Öl ohne Filter: 3,7 L. SAE 10W40
    Öl mit Filter: 4,3 LITER

ved ikke om den her virker
    http://www.louis.de/_2082152b1f005fcca2dde8142240e79458/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=VX51L
    T

• #12   22. jan 2010 Ja desvære lider de af en underudviklet og svag koblig far fabrikkens side. Men det kan du jo bare lave om på.
    Tro også du kan få forstærket koblig fra Vesrah fra Mc-nøglen/max.

Da det er en luftolie kølet motor - ville det være bedre med en GPS 15/50 fra Castrol. Kan tåle mere varme og strees. 10/40 er bare den - "Normale jeg dækker alle lade olie." -
    Det er det samme med XV og XVS - de forslå de en 20/40 hvis du kigger i manualer - men skiver tit en 10/40 for at tage alle over en kam.

• #13   22. jan 2010 bjørn J.

glem det med kun at skifte olie... det er ikke derfor den glider.

dine plader er slidt ned... så skift til nye.

har prøvet det med bare at skifte olie... men det klarer altså ikke tricket. det bilver bare en ekstra arbejdsgang. med at tappe det af igen.

så ud efter friske plader og olie...

• #14   22. jan 2010 jeg siger mange tak. I er satme gode at have ved hånden.
    Tak for de hurtige gode svar endnu engang ;.)
    God weekend

• #15   22. jan 2010 Kan kun anbefale thunderbike fjedre. Mine belægninger fejlede ingenting og mig og en anden 1400ejer skiftede kun fjedrene og det virkede perfekt. Få dig en clymer manual eller lign. og køb en momentnøgle de skal kun spændes med 8-12nm hvilket er meget lidt ellers drejer du bare boltene over. servicegrensen på belægning er . 2,42mm. Nye belægninger er2,72-2,82.

• #16   22. jan 2010 Skal en koblingspladerne ikke ligge i "oliebad" inden de monteres på ??

• #17   23. jan 2010 Sharky M,

Jo, de behøver ikke ligefrem ligge i bad, men de skal i hvert fald være helt olierede, inden man samler koblinger - det gælder både friktionspladerne(med belægning og koblingspladerne af stål. Ellers risikerer man at hele møget bager sammen.

Det er absolut muligt, at du kan nøjes med at skifte til forstærkede fjedre.

Det koster mindre end en tiendedel, og det er kanonlet. Lykkes det ikke, kan du jo bare samle den friske olie op og genanvende den, hvis du bliver nødt til at skifte plader alligevel.

• #18   23. jan 2010 Hej Knud.

Ja kan jo selvfølgelig starte med fjedrene. Skifter man ikke os olie så? eller er det lige meget.
    Jeg Kan sige at den kobling glide i samtlige gear bare man vrider gassen.
    Men det kan måske stadig være nok bare med fjedre.
    Der er ikke andet at prøve det af.

• #19   23. jan 2010 OK, glider den i alle geaar, kan du lige så godt skifte friktionspladerne med det samme.

Jo, du skal have olien skiftet - den skal af. Du bør nok også skaffe en ny daknng til sidedækslet. Der er et par af skruerne i dette, der har kunststofpakninger på. disse pakninger skal sidde samme sted. De skruer der fastholder sidedækslet er heller ikke lige lange, så dem skal du også have styr på.

Knud - fra min vanartede søns profil

• #20   23. jan 2010 Okay ja så blir det enden på det. Men som de andre siger skal jeg nok lige have mig en god værksteds manual ;.)

• Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 7
    #21   4. jan 2018 Hejsa.
    Har læst denne tråd og håber der er nogle af de kloge hoveder her som kan hjælpe.
    har en intruder 600 som skralder når den sættes i gear første gang. når man kører er der ingen ting men har mar haft den i frigear så gør den det igen.
    nogle som har en forklaring og evt løsning på problemet for det lyder grimt.
    tænkte selv om nye fjedre kunne løse det. koblings håndtaget går også meget langt ind inden den tager ved.

Kommentér på:
kobling glider på Intruder 1400

Annonce