533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

CBR600 F2 - Let banken i tomgang CBR600 F2 - Let banken i tomgang

Hej!
Jeg har en Honda CBR600 F2 '93, der banker lidt i tomgang når den er kørt driftvarm. Lyden kan nok bedst beskrives som at banke let på et stykke træ med en hammer. Det forsvinder når man giver den lidt gas. Jeg har ikke rigtig en ide om hvad det kan være, kan i hjælpe? smiley

Mvh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR600 F2 - Let banken i tomgang
  • #1   6. maj 2010 ventil der hænger??

Prøv at tage et stykke træ (kosteskaft/liste af en art) og brug den som lægerne gør når de undersøger med stetoskob, så kan du ret præcist høre om det kommer fra cylle, karb, ventil el lign, Ellers køre hen til din nærmeste mekaniker, mon ikke han har hørt sådan en lyd før?

• #2   6. maj 2010 Det er din knastkæde strammer som er slidt op , skal skiftes for hver 20000 km ca og hver anden gang skal du også skifte knastkæden

• #3   6. maj 2010 Ja det er højst sandsynligt at det er knastkædestrammeren.
    Et kendt hondafenomen..

• #4   6. maj 2010 Mange tak, havde på fornemmelsen det var den! smiley

• #5   6. maj 2010 Hvis det kun er i tomgang du har lyden er det sansynligvis IKKE din knastkæde eller strammer - mange "kloge tekniske rådgivere" på MCG svarer " skift knastkæde og strammer" uanset hvad man spørger om vedr. en Honda , det må være noget de har hørt et sted og så tror de det er sandt !!!!! - den her lyd er sikkert koblingsskålen der er lidt slidt i strålerne hvor den sidder på krumtappen og så flakser den lidt i strålerne i tomgang, som hvis du sætter MCen på højben og i gear og tomgang, så gør baghjulet det samme - tag koblingen - hvis det så forsvinder, er det ikke din knastkæde - hvis du hæver din tomgang 100 o/min er det sikkert væk - held og lykke med fejlfindingen

• Arne S
    Arne S Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #6   6. maj 2010
    turbo1 (7200) - CBR 600 FSport til salg *

Fed opfølgning på problemet!

• #7   6. maj 2010 Turbo

Ja det kan også være problemet , lige som det kan være meget andet

Men når lyden kommer efter at den får lidt varme i sig , plejer det at være strammeren

Har selv haft en del Hondaer , og har hoved rep flere af dem , mere end en gang , sikkert pga jeg kører med lidt tryk på , og derfor holder org knastkædestrammer kun 20-30 km men hvis man bare en gang køber feks en APE så er det problem løst

Og hvis man læser vildledningen på en ny kan man også se at der står noget a la , Gas den op til de omd hvor støjen kommer , skal den justeres strammes op til lyden forsvinder

Kommentér på:
CBR600 F2 - Let banken i tomgang

Annonce