7.715 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

spytter motorolie ud i mit luftfilter!? spytter motorolie ud i mit luftfilter!?

godaften mcgalleri.

min suzuki gs500 e 1997 (har kun gået 19.000km) her på det sidste begyndte at ikke ville "tage" min benzin ved 6.000 omdr, og er rigtig svær at starte. ved den fik renset kaburator for 1.200 km siden.. af en forhandler jeg købte den af..!

idag prøvet jeg at starte den men den vil bare ikke! så fik jeg skildt den og renster kaburatoren og samlede den igen og den startet med det samme.. men så fik jeg kiggede ned i mit lufterkasse og kan se der løber MOTOROLIE ned i min luftefilterkasse når den få omdr?!!

hvad kan dette skyldes?

ny motor? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spytter motorolie ud i mit luftfilter!?
  • #1   8. okt 2011 Har du fyldt for meget olie i?

Fra motorhus går en slange for at udligne tryk i når stempel kører frem og tilbage. Krumtapsudluftning. Hvis der er fyldt for meget olie kan det render den vej op.

Hvis ikke det er ret meget så er alt som det skal være smiley der vil komme lidt den vej ind med kondens fra motorhus.

• #2   8. okt 2011 okay. men jeg har ikke fyldt olie på overhovdet nemlig. det er det der er mærkeligt? lige så snart den når de 6.000 omdr så kommer der en stråle ned i mit luftfilterkasse af benzin og motorolie.?

• #3   8. okt 2011 og der er den olie der skal være på min motor.

• #4   8. okt 2011 Du husker at kontrollere motorolie med cyklen lodret? Hvis du gør det mens den står på støttefoden hælder du for meget olie på.

• #5   8. okt 2011 ja har tjekket olien i lodret stilling og den stå fint med olie nemlige, så kan ikke forstå det andet der?!

• #6   8. okt 2011 Det lyder godt nok underligt.
    Hvor meget er det? Hvor stor er strålen?
    Bliver den ved med at gøre det?

Prøv at læse denne tråd der omhandler samme problem

http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=18881.0

• #7   8. okt 2011 Ahh læste lige lidt i tråden...Det ser ud til at det er et problem med din svømmer, så render der benzin ud i luftfilterkassen.
    Da du har renset dine kabunader, så er der sikkert sket noget med en af svømmene!

Du skylder en fadbamse smiley

• #8   8. okt 2011 lige hvad der ser ud til virker begge svømmer som de skal.. det ikke kan benzin der løber ud men også min motorolie ud i kassen og det er rigtig meget?! vi snakker vel 1 liter´når den har stå lidt med nogle omdr og tomgang? er det noget der gå væk eller er min motor slidt efter kun 19.000km? :S

ville gerne give en fadbamse vis du kommer til nordsjælland og lave min cykel smiley

• #9   8. okt 2011 havede pillet mine svømmer ud da jeg har renset min kaburatore. så de skulle ikke være skadet.

• #10   8. okt 2011 1 liter

ud bag ved og skyd den

• #11   8. okt 2011 vis det er en liter så er der jo ikke særlig meget olie tilbage på motorcyklen men vis det ikke er ændret så er det jo ikke der fra det kommer

• #12   8. okt 2011 det er meget benzin men der er olie i det. det syntes jeg er mærkeligt.

• #13   8. okt 2011 kan det være mine stempel-ringe der er sindsygt slidt?

det her problem er sket fra dag til dag :S hen over natten :s

• #14   8. okt 2011 det helt mørkebrunt( lidt sort) der kommer fra slangen fra mit topstykke og ned i mit luftfilterkasse.

• #15   8. okt 2011 lugter din olie på motoren af benzin ?

• #16   8. okt 2011 nej syntes jeg ikke. men det lugter af benzin det der kommer i mit filter men bare med olie i.

• #17   8. okt 2011 tag lige noget olie op igennem på fyldningshullet på en eller anden måde og så sæt ild til det vis du kan sætte ild til det sådan nogenlunde nemt så er problemet der

• #18   8. okt 2011 okay. men hvorfor bliver den så ved med at sprøjte benzin/olie op i mit filter?

• #19   8. okt 2011 fordi der er for meget på vis der er benzin i din olie for ellers ville den være tom nu
    men vis der ikke bliver ved med at være samme stand så er det fordi den sender tryk ud i olie systemet og så er det din toppakning der er gået

• #20   8. okt 2011 Hvad med benzinhanen? Står den på pri eller render benzinen direkte i gennem?

• #21   8. okt 2011
    Bent C
    okay på den måde.. tak for hjælpen smiley

kasper k

jeg har prøvet båret som når man køre og med resevere tanken.

• #22   8. okt 2011 kan man høre vis en toppakning er gået?

for den starter lige med det samme og gå i tom som den skal og ryger ikke?

• #23   8. okt 2011 og vis der en benzin i din olie er det en defekt benzin hane så den ikke lukker og nogle svømmere som ikke lukker så det løber ind i motoren gennem de åble ventiler og ned ved siden af stempelringene og ned i olien og det ses tit på en gs 500 og det koster motoren livet på et tidspunkt vis ikke det opdages og det laves for så smøre olien ikke men vasker ren når den er fyldt med benzin

• #24   8. okt 2011 og der skulle stå "åbne ventiler"

• #25   8. okt 2011 okay hvordan tjekker jeg mine svømmere? jeg fik en til at puste i slagen til mine kaburator og når jeg trykker mine svømmere op så kommer den hellere ikke noget luft igemmen mine svømmere, den bliver helt tæt når jeg trykker op med mine svømmere?

• #26   8. okt 2011 Det er 100% procent fra dine kaburatorer! læs nu den tråd.

Når det er så store mængder er det ikke en defekt motor.

Tjek dine kaburatorer! Det er 99% sikkert at det er der problemet ligger

• #27   8. okt 2011 Du skal tage dine kabunader af og skille dem af igen. Tjek at det hele er sat rigtig sammen. Tjek at pakningen ved svømmer som lukker benzintilførslen ikke er væk. Den er ikke ret stor. Hvis den er væk, så render det frit igennem hvilket det i den grad tyder på i dit tilfælde.
    Er det som det skal være så tjek at højden er korrekt og saml det igen. Sørg for at det bliver samlet rigtigt så svømmer ikke hænger.

Få fat i en værkstedmanual (kan downloades) og følg den

• #28   8. okt 2011 okay.. jeg har tjekket de der pakninger og begge er der nemlig.. men takker rigtig meget for jers hjælp må ringe til forhandler hvad han siger til det smiley

• #29   8. okt 2011 har lige haft samme problem.

kan du puste luft igennem hvis du tager slangen af benzinhanen og puster ned mod karburatorene?
    Det kunne jeg, men lidt rens så kunne jeg ikke mere.. og det har hjulpet på det.. smiley

• #30   8. okt 2011 okay hvad er det for noget rens du tænker på?

• #31   8. okt 2011 Af svømmerventiler.
    Skiftede også oringene omkring. ved ikke om det var det ene eller andet der hjalp smiley

• #32   8. okt 2011 De O ringe skal tjekkes. Enten er en af dem væk, eller også sidder der skidt omkring den så benzinen pisser ud

• #33   8. okt 2011 okay sidder også og tror det mine o-ringe?!

er der nogle af jer der ved hvor jeg kan købe sådan et sæt til begge kaburator?

• #34   8. okt 2011 Ved en suzuki forhandler.

prøv at skille kaburatorerne af. Hvis du lige har haft dem skildt af og renset, så er der god chance for at der er gået noget galt da du samlede igen. Vent med at købe nogle nye til du har tjekket de gamle

• #35   8. okt 2011 har tjekket de gamle er de sidder meget løst når jeg sætter dem op i bunden af mine kaburator, og den ene kan ikke side selv der oppe uden af falde ud?

• #36   8. okt 2011 Du må meget gerne give en update hvis du finder fejlen - min gør nemlig lidt af det samme, dog ikke i så ekstrem en grad.
    Hver gang jeg har været ude og køre, ligger der lidt olie/benzin mix på toppen af venstre krumtaphus. Det lækker ud fra min luftfilterkasse.
    Men ved mig er det måske et par spiseskefulde efter en tur. Slet ikke samme mængde som du siger. Cyklen er også begyndt at tikke i forbindelse med dette læk.

• #37   8. okt 2011 skal nok give en opdate.! men ville købe et kaburator reparptions-kit til begge kaburator så må vi se om det hjælper.

• #38   8. okt 2011 Tjek O-ringe ved svømmer. Det kommer fra kaburatoren. Alt benzin der løber over i svømmerhuset ender i luftfilterkassen på en GS500E.

Læs tråd jeg linkede til tdligere...

Rune istedet for at bekymre dig og søge efter flere begrundelser for at der er benzin i din luftfilterkasse, så tjek dine kaburatorer. Der er intet galt med din motor smiley

• #39   8. okt 2011 Sebastian [Odense] G
    skal nok lade være med at bekymre mig men forstå bare ikke den olie der kommer i min benzin :S smiley jeg tror nu mine o-ringe er skidt vis jeg skal være ærlig, det vel ikke normalt at svømmeren ikke kan blive sidene i bunden af mine kaburatorere?

• #40   8. okt 2011 Olien er pga slangen er fra krumtapsudluftning, dvs at der sidder oliesnask i slangen. Det er det der kommer med ud

• #41   8. okt 2011 Svømmere skal bare lægge pres selve lukningen. Så sørger o-ringe for resten

• #42   8. okt 2011 Svømmere skal sidde fast i den holder som man presser op i kaburator. Der skal presses hårdt til den går i hak. Har du ikke presses hårdt nok sidder den ikke fast og er dermed løs. Så vil benzinen pisse ud

• #43   30. maj 2012 har lige haft samme problem.. det var svømmerventilen der var dårlig fordi benzin hanen ikke lukkede og så løber benzinen ind i motoren og igennem en åben ventil og forbi stempelringene og blander sig med olien og lige bludselig er der meget og meget tynd olie på.. og så spytter den ud af krumtapsudluftningen... jeg tappede tappede alt det gamle olie/Benzin af, nyt på og rep kit til karbuerne.. og nu spiller det. med jet kit og det hele smiley min er en gsx R fra 86

Kommentér på:
spytter motorolie ud i mit luftfilter!?

Annonce