1.437 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Omdysning eller generel indkøring? Omdysning eller generel indkøring?

Har fået skiftet potte og tændrør(?) og efterfølgende er cyklen begyndt at prutte i mellemområdet. Er det normal adfærd? Det er iridium rør og en Ixil potte, i stedet for orig. der er kommet på.

Har søgt, men intet brugbart fundet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omdysning eller generel indkøring?
  • #1   27. jun 2013 Der sker altid noget når man ændrer modtrykket eller flowet, så ja, det er normalt.
    Du kunne jo prøve at sætte den gamle på igen og se hvad det bringer.
    Ellers må du en tur på rullefelt og få justeret, evt PowerCommander på.

• #2   27. jun 2013 Det hjælper ikke meget med PC på en karburatormodel!!
    Lyder som om den får for meget benzin: Prøv evt at stille dine nåle et hak ned!

• #3   27. jun 2013 Helt klart! Men så må trådstarter jo informere tydeligt, troede kun det var mig der havde så gammel mc at det var med karburator:)

• #4   27. jun 2013 CBR900RR fra 1993, undskyld.

Er der nogen der kan anbefale en der kan trylle? Og som er til at betale?

• #5   27. jun 2013 Hey Martin.
    Ja det er helt normalt, den går for magert. Og du kan ikke hæve dine nåle et hak som forslået, da der er faste nåle på den model standart dvs. uden riller til at rykke dem med. Du har to muligheder.

1. Køb et jet-kit til den med bedre nåle, der kan du så hæve nålene.
    2. Gør som vi lige har gjort med min vens blade: du finder nogle små skiver af samme type som er under dine nåle, og så sætter du 2 ekstra skiver under hver nål, og så går du op i hoveddyse med et nummer! Så burde du ramme den lige i øjet..

Men lige meget hvad du gør, så køb dig en wideband lambda med måler, så du kan se hvad dine cylindre laver.. Den er lidt dyr, men den er GULD værd, du kan også stille luftskruen med den.. Og uden den famler du i blinde..

Du kan tage den nærrige version og finde en holder til lambda'en til bag på din potte = du måler på alle 4 cylindre på en gang.. det er ok til alm indstilling. Men skal det være super og også til tomgangen, så finder du et andet forrør og svejser øjer i til lambdaen, så kan du måle pr cylinder.. det spiller max..

Alternativ, stil den hos en forhandler og betal kassen, og så har du ikke lært noget smiley

PS. hvis du køber jet-kit så skal du også lave det mod på din luftfilter kasse, det vil du ikke fortryde smiley Jeg har en GOD del erfaring med den motor, og indstilling af samme smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #6   27. jun 2013 For magert ligefrem? Det kan man vel ikke vide før den er blevet målt. Min går 13,3AFR i hele området, og den slår da også en prut ind imellem, ved hård acceleration fra 4000 til 8000 omdrejninger pr. minut.

• #7   27. jun 2013 Thomas, du har da i princippet ret i at det kan jeg ikke vide.. Men hvis du smider en racerpotte på en std cykel så vil den gå mere magert (måske ikke nok til at en alm mc'ist kan mærke det), og jeg ved at Martin har KN i og med en racer potte så går den helt sikkert magert. det passer også fint med Martins beskrivelse om at den er begyndt på det, efter han satte den potte på smiley Den vil ALDRIG komme til at gå for fed af den sammensætning, det er jo logik for burhøns smiley

• #8   27. jun 2013 Thomas: og den skal da ikke slå prutter overhovedet smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#9   27. jun 2013 Ja okay i kombination med et KN, så er der nok ingen tvivl nej smiley

Nej den skal ikke absolut lave prutter, men hvorfor min gør det, aner jeg ikke.

• #10   27. jun 2013 Ok irriterende, ligger den så stabilet på de 13.3, heller har den et dyk et sted? Den slags bliver man bare møg irriteret over smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#11   27. jun 2013 Den er kun blevet målt ved WOT, og ja der ligger den 112% stabilt på 13,3 AFR hele vejen op. Men det kun ved en WOT mellem acceleration i lavt gear (2. 3. eller 4), at den slår en prut når gassen bliver sluppet igen. Da jeg fik den rullet var det i 5. gear, og der gør den det aldrig. Men jeg overvejer da også kraftigt og få PC på og få den prof mappet, så jeg også kan flå db killeren ud, og evt få et KN på.

• #12   27. jun 2013 Nåårh der er jo nogle der kan med sprøjt smiley Vi andre har jo bare gamle blades smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#13   27. jun 2013 Så det du siger er, at det ikke nødvendigvis er et faresignal, når en indsprøjtnings kværn slår en prut ind imellem?

• #14   28. jun 2013 Er det noget cyklen tager skade af? Kører den så magert at den ikke køles ordentligt?

• #15   28. jun 2013 Martin: Hvis den tøver, så går den ret magert! Det er ikke noget du skal køre med for evigt, specielt ikke når du ikke har en wideband lambda på, fordi du aner ikke hvor magert den går.. I mine unge dage med min nr to mc, ignorerede jeg samme problem af uviddenhed, det endte i en røgsky med et hul i stemplet til følge smiley Når det er sagt har min blade også kørt lidt magert sidste år i starten af sessonen smiley

Når du nu er ude og køre næste gang, så prøv følgende: Når du kører på landevejen, så giver du den lidt shoker og hjælper det, så ved du at den går for magert smiley Lad være med at give fuld choker men prøv dig lidt frem smiley

• #16   28. jun 2013 Thomas: Hvor læser du det henne? Har jeg ikke sagt, men hvis du har fået din rullet, må man jo gå ud fra at den ikke går magert. smiley

• #17   28. jun 2013 Jeg takker, Juel. Har lige snakket med John fra Holtug MC, flink mand. Han mente ikke at det burde kræve omdysning. Men anbefalede samtidigt et jet-kit.

• #18   28. jun 2013 Man må bare til lommerne når der er tale om indkøring, selv brugte jeg en hel sæson på at skifte dyser og flytte nåle, mega træls, for cyklen kørte jo aldrig optmalt, undtaget lige inden man solgte og købte større mc.

• #19   28. jun 2013 Har fundet et jetkit på dansk jord. Og hvis man selv monterer og fragter cyklen til en kompetent mekaniker der kan køre den ind, så kan det ikke gå helt galt, tænker jeg smiley

• #20   28. jun 2013 det klogeste var nok at finde nogen oplysninger på nettet om hvordan det skal monteres, altså hvor mange skiver der skal under eller hvilket hak nålen skal sidde i, måske kører det så perfekt at du ikke behøver at komme på felt med den.
    Et CBR900 forum ude i verden..........

• #22   29. jun 2013 Tjah.

• #23   9. jul 2013 Tjaa det er ikke rum teknologi, smid en lambda på, så ved man hvad den laver, og så tager det sq ikke mange prøveture før det spiller smiley Og et jetkit ER en omdysning! Der følger nye nåle med og nye dysser, og man skifter ikke det ene uden det andet smiley

Kommentér på:
Omdysning eller generel indkøring?

Annonce