1.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

2 til de gæve. 2 til de gæve.

1) står og skal have nye dæk på. Valget står imellem Michelin pilot Road 2 eller 3. Og Bridgestone T30.
Køre en del ligeud (til og fra arbejde) så vil gerne have dæk der ikke bliver hurtigt flade på midten.
Hvad er jeres erfaringer plus og minus.

2) når min cykel (cbr 600 f4) er kold, og har stået i tomgang 2-3 min. Så begynder den at tikke. Det forsvinder igen når den er blevet helt driftvarm.
Det lyder som en eller flere ventiler der tikker, og var egentlig forberedt på at de skulle justeres her i vinter.
Har nu hørt at det måske kan være knastkæde strammer der tikker.
Har læst flere steder at den strammer, er en svaghed på min model.
Skal siges at jeg på intet tidspunkt har hørt at kæden har skraldert eller hvad man kalder det.
I mine øre kan lyden kun blive til ventil tikken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 til de gæve.
  • #1   3. nov 2013 Hmm ham jeg snakkede med sagde at den ikke var olietryksstyret, og at der sad en fjeder i den. Men håber da at der er olietryk på motoren inden den er helt drifts varm.
    Det er helt sikkert ikke fra koblingen, lyden kommer fra toppen af motoren.
    Og det er en tikke lyd, ikke rasle smiley
    Har fået afvide at ventiler skal justeres for hver 24000 og nu har min gået 42. Så tænkte det måske var det.

• #2   3. nov 2013 Ups du har ret , den er fjeder påvirket på din smiley min fejl

Hvis den har gået 42 på samme strammer så, er den færdig, de små tænder på den griber ikke fast, tager 20 min at skifte alt ialt

• #3   3. nov 2013 Hmm okay det lyder ikke galt at skifte den. Men kan den virkelig lave den tikkene lyd ?
    Og skal sådan en købes originalt, eller kan man få den i ordentlig kvalitet uoriginal?

• #4   3. nov 2013 Michelin Pilot ville jeg vælge , T30eren har jeg hørt godt om , men ikke prøvet endnu

• #5   3. nov 2013 Ville gå efter T30 eller Pilot Road 3, og så simpelthen vælge den billigste. Der er så lidt forskel så os alm dødelige ikke kan mærke det alligevel.

• #6   3. nov 2013 Der sidder pilot Road på den nu, og har været godt tilfreds med dem.
    Men har mulighed for at få lidt rabat på Bridgestone.

• #7   3. nov 2013 hvis den tikker er det tit ventilerne der mangler justering, hvis den skralder kan det være knastkæden der er blevet for slap, enten grundet manglende opstramning (knaststrammer) eller og slidt kæde...

• #8   3. nov 2013 det med tik lyd kan også komme fra dine forrør, - en lille utæthed der viser sig v. bestemt temperatur under opstarten. Jeg vil lige prøve og tjekke der ikke er noget der skal spændes efter. Vi så det engang til skagentræf på netop en honda cbr600f2 hvis godt nok. der havde et lille bitte hul i forrør. det fik en flået coladåse også 2 spændebånd, så sagde den ikke mere. så kunne de svejse det når de kom hjem.

Men ja det kan jo også være noget andet så som ventiler...

• #9   3. nov 2013 jeg har kørt Bridgestone t023 på min zx 10 de sidste 2 sæsoner og har kørt ca 45.000 på 2 sæt og kørt både sommer og vinter... så tvivler på at t30 gør det dårligere

• #10   3. nov 2013 Hm jeg har tidligere haft BT 023 på min VFR og var egentlig glad nok for dem. Så fik jeg et sær BT035 på i somme. De står fint nok, men var flade på midten allerede efter små 4000 km og mindst 2/3 af denne distance var tilbagelagt på snoede norske og svenske veje. Jeg var inte särskjilt nöjd!!!!!

Retfærdigvis skal siges at jeg ikke ved, hvordan BT030 vil te sig. Skaf et par rigtig gode touring dæk til dette formål!

Kommentér på:
2 til de gæve.

Annonce