709 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Omdrejningsbegrænser Omdrejningsbegrænser
Har alle MC'er egenlig en omdrejningsbegrænser? Jeg har ikke lyst til og teste om min CBR 600 F2 har det, men den jo ikke ligefrem er spækket med elektronik så er spørgsmålet om det kun er på nyere MC'er man finder sådan en feature?
Motoren har vel ikke godt af at elektronikken cutter tændingen i længenden.... Ser man på hvordan den stakkels Nordmand fik skudt sin plejlstang ud af motoren, I skagen med, hvor han legede lidt vel meget med max omdr. så kunne det jo tyde på det ikke er sundt...
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 139
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Jeg hørte nemlig en identisk her forleden der blev kørt MEGET langt ud, og den lød som om der var begrænser på lige før han skiftede..
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.981
jeg ved ved at i "gamle dage gavde motorer det mekanisk ... og i dag er det elektronisk.. det er intet problem at smide en pejlstang ud gennem motor blocken ... en gammel motor er sårbar en kold motor er sårbar .. en altid mishandlet motor er sårbar !!!
.......................................
Vil det sige at jeg kan se om min mc er på toppen.. Ved at la' den gå i begrænseren et lille minuts tid... Kommer krummeren til syne.. Er den dårlig.. Bliver den inde så spiller min mc max... LoooL
Sorry Mate... Ku' ikk' lade være... ;o)
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.717
og nej man har ikke noget at gøre deroppe hvis man skal fremad, er det for at man skal holde snuden i vejret under gearskift er det noget andet... for så er det meget praktisk.
mvh Offsllow
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Så alt ialt er det ikke længere muligt og overdreje ens motor og dermed ødelægge ventiler m.m.?
Jeg mener grænsen er 13.000rpm for en CBR600F2... Hvis det er sådan skulle begrænseren egenlig ikke slå til får det røde felt eller..?
Da jeg fik min rullet, kørte han den til 13.000 og slap selv gassen, jeg synes ikke jeg hørte noget til at den blev cuttet. I Skagen kørte de næsten alle ud til at den selv cuttede, nogen speciel grund til det?
Omdrejningsbegrænser