Pegaso 650 dødpunkt Pegaso 650 dødpunkt
Jeg har købt mig en Aprilia Pegaso 650 1997.
Den kører et Twin-carb 5 ventiler 1 cylinder system Den har lige fået slebet/skåret ventiler, skiftet toppakning, planet topstykke/cylinder og stemplet skulle eftersigende se rigtig fint ud (jeg så kun topppen og det så ud som nyt.
Den trækker rigtig fint, ryster som en 1 cylindret nu gør, den har dog et dødt punkt lige omkring 3700-400 omdrejninger. Dette irriterer mig grænseløst...
Jeg tænkte straks på en karburatorjustering men vil dette have noget at sige på en 1 cylindret? Eller skal man nødvendigvis ud i en omdysning ?:)
V.h Frederik.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 22
Det er vist ret kendt i aprilia kredse at so`en har en død punkt mellem 3 og 4000 omdrejninger, dog har jeg ikke slev oplevet det, men har læste flere steder at en commander skulle hjælpe problemet
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 84
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.921
#3 - Der skal noget justering til.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 22
Pegaso 650 dødpunkt