1.545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

GSXR 600 K7 overopheder GSXR 600 K7 overopheder

Min MC er begyndt at blive alt for hurtig varm, så længe jeg kører med passende fart så luften giver køling er der ingen problemer, måske stadig en smule varmere end før men omkring 85 grader.

Problemerne opstår når først jeg begynder at holde i kø eller for rødt, første gang den rammer de 104 hvor blæseren tænder får den hurtigt temperaturen ned til 98-99 grader.

Anden gang den rammer 104 og blæseren tænder fortsætter den bare derop af og jeg er nødt til at køre ind til siden inden den rammer 110, med det samme jeg holder stille eller slukker den pisser det ud med dampende varm kølervæske fra overløbsslangen, formentlig minimum 300 ml.

Der er skiftet kølervæske og udluftet. Jeg fik af vide jeg skulle prøve med et andet kølerdæksel, men der er selvfølgelig 3 ugers leveringstid. Hvad kan det ellers være?

Termostaten?

Manglende tryk, toppakning?

Slidt køler med lidt for mange ødelagte lameller eller lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Lægning af Stor formats fliser 250 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR 600 K7 overopheder
  • #2   26. maj 2016 Det er blandet korrekt 1:1

• #3   26. maj 2016 Jeg skiftede termostat på min, fordi den åbnede 10 grader (målte den i en gryde med vand) for sent. Og derfor blev hurtig for varm smiley

• #4   26. maj 2016 At slukke din maskine gør kun problemet større. Vandet cirkulere ikke når motoren ikke snurrer. Der burde ikke ske en ski ved at du rammer 110 grader
    Men naturligvis skal den ikke fortsætte. Der findes midler der køler lidt bedre end alm kølervæske. Men om det kan give dig tryghed skal jeg jo ikke kunne sige.

• #5   26. maj 2016 Problemet er at den fortsætter videre op. Dagen inden den fik skiftet kølervæske (i går) ramte den 112 mens jeg holdt for rødt efter kun 5 km og var stadig hastigt på vej op ad, så blev der heldigvis grønt så den kunne få noget luft.

Det er slet ikke et problem der har været der inden weekenden.

• #6   26. maj 2016 Tror der er smuttet en termostat , prøv at pille den ud og kør en tur uden , mener dog at blæseren burdet starte lidt før de 104 grader

• #7   26. maj 2016 har du målt efter den rent faktisk er så varm ?? Jeg har oplevet flere gange, det er sensoren der viser forkert.

• #8   26. maj 2016 Er du 100% sikker på, at alt luft er ude af systemet? Hvis der står en luftlomme et sted, kan du være uheldig at der ikke er ordentlig cirkulation. Hvad siger manualen omkring kølervæskeskift?

• #9   26. maj 2016 jeg ville også skifte termostaten - min K7 750 kan køre trackdag med fuld rulle i timevis ved 85 grader uden problemer.

Hvis det ikke er termostaten ville jeg checke vandpumpen.

mvh

JimR

• #10   27. maj 2016 Lånte kærestens mc kølerdæksel og umiddelbart har det hjulpet da blæseren holder den på max 108 og begynder derefter at falde langsomt selvom jeg lader den stå i tomgang længe efter den har været kørt varm. Ved kørsel falder den nu fra de 104 når blæseren tænder hver gang, håber det var løsningen, men det vil de kommende dage vise.

Ellers må en ny termostat være næste step.

Kommentér på:
GSXR 600 K7 overopheder

Annonce