636 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Martin H
Martin H
MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45

Hjælp til tomgangsproblemer Hjælp til tomgangsproblemer

Hej, har en gs 500 som jeg snart kører i havnen. Har store problemer med at få den til at køre ordentligt. Når man starter motoren kører den fint i tomgang de første 5 sek men så springer den op på 3-4000 omdr og ligger fast der, hvis man giver gas stiger omdrejningerne tilsvarende det samme sker med chokeren. Det hjælper ingenting at justerer tomgangen. Har prøvet følgende men intet har hjulpet på problemet. Hvis jeg slukker motoren og starter den igen kører den med det samme op på de 3-4000 omdr.

Almindeligt service med filtre og tændrør
renoveret karburatorer
skiftet indsugningsgummier
stillet ventiler
skiftet til et andet sæt karburatorer
kompressionstestet til 170 psi (144-199psi) er intervallet i instruktionsbogen og grænsen for slidtage er 114psi.

hører gerne fra et par kloge hoveder der evt kan hjælpe med at finde fejlen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til tomgangsproblemer
  • #1   10. dec 2016 Nu er det ikke for træde i det, men kunne altså godt lyde som om den suger falsk luft. Prøv at sprøjte med startgas omkring indsugningsgummirene ,stiger omdrejningerne er der en utæthed, og du har vel husket at blænde studsene til synkronisering af?

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#3   10. dec 2016 Har prøvet med at sprøjte starthjælp rundt på indsugningen men intet sker. Ja har naturligvis også sat studsene på til synkroniseringen.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#5   10. dec 2016 Ja har tjekket gaskablet. Havde nemlig godt tænkt det samme.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#7   10. dec 2016 Nej det synes jeg ikke det er. Men nu når den aldrig at blive rigtig varm. Mine naboer ville blive lidt tosset hvis jeg lad den stå med 4000omdr og varmede op??

• #9   10. dec 2016 hvad sker der hvis du skruer på tomgangsskruen ?
    prøv evt. at løsne den helt så den ingen funktion har og at pille gaskablerne og choker af også

• #10   10. dec 2016 Da du har skiftet karburatorerne bør det være noget "fælles" der giver problemet.
    - Gaskabler ?
    - Chokerkabel ?
    - motor der "trækker" falsk luft
    - for stramme ventiler
    - ?

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#11   10. dec 2016 Justerede svømmerne inden de nye karburatorer kom på
    Ventilerne er alle lige blevet justeret idag og er nu perfekt indstillet.
    Kontrollerede også chokeren idag med tanken monteret for at være sikker på at der ikke bliver trækket i kablet. Ligeledes står gaskablet heller ikke for stramt da der er rigeligt med spil i gashåndtaget inden der sker nogen respons.
    Har ikke kunne finde nogle utætheder.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#13   10. dec 2016 Har ikke skildt benzinhanen af da den får benzin nok ned i bundkarerne. Det burde heller ikke kunne give de problemer jeg har.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#15   11. dec 2016 Ja men membranerne fejler intet. De burde heller ikke have nogen betydning i tomgang....??

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#19   11. dec 2016 Tjo der kunne vel godt være moget om det?? Prøver lige imorgen.

• #20   11. dec 2016 Tror faktisk at #16 er på sporet, når en motor er ved at løbe tør, kan omdrejningerne stige. Og det er vel noget at du ikke har tjekket af på din ellers lange liste smiley

• #21   11. dec 2016 Er dine karburator membraner i orden? Er der hul her, så kan du meget vel få
    Det der bøvl.. værd at se efter

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#22   11. dec 2016 Problemet med #16 er bare at cyklen ligger fast på de 3-4000omdr. Hvis det var fordi den var ved at løbe tør ville den jo gå død på et tidspunkt eller hakke lidt i det og det gør den ikke. Ja membranerne er helt nye.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#24   11. dec 2016 Det er den men den leverer font det benzin den skal?? Og vacuum slangen er næste ny.

• #26   11. dec 2016 Skild det ad igen, og skift dele du i tvivl om. Måske den er samlet forkert..

• #27   11. dec 2016 hvad med tanklåget af er der forskel der så?

• #28   11. dec 2016 der bliver hvis snakket lidt forbi hinanden her-
    jeg kender ikke sådan en cykel men er der vacumstyret benzinhane på sådan en fætter?Den virker med en slange ned i nærheder af kaburatorer-når cykel er startet så benzinhane åbner.
    man kan tvangsfodre sine kaburatorer med en stilling der plejer at hedde pri.
    hvis membranen i benzinhane har et lille hul suges der benzin ind der-nogle gange kun på en kaburator-kommer an på hvordan den er tilsluttet.
    jeg har kun prøvet det på 4 cyl cykler og det sker nogle gange den er utæt.
    man kan blæne slangen af på kaburator evt med en bolt i slangen så prøve at starte cyklen med bezinhane på pri.
    har du kunne synkronisere med sådan en utæthed ska det sikkert gøres igen.
    mkh kk

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

#29   12. dec 2016 Fandt endelig fejlen. Det var kombi af en skæv choker arm og klump som sad oppe i choker kontakten som gjorde at den aldrig kunne slåes helt fra. Takker for hjælpen smiley

Kommentér på:
Hjælp til tomgangsproblemer

Annonce