3.788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ridse i en cylinder !! Ridse i en cylinder !!

hey..

So what to do.. vil mene ridsen er cirka en kvart til en halv mm dyb og vel 2 cm lang og en bred. Skal der en boring til ?? Det ender jeg jo nok med, men til input ku være rart.

se billedet her, det nederste til højre http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3836

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridse i en cylinder !!
  • #1   12. mar 2007 Nu har jeg lige læst i din profil at du er i gang med en omfattende renovering, bla. stempler. Hvis det er ensbetydende med, at du påtænker nye stempler og ringe, så vi jeg da råde dig til at få boret cylindrerne op til første overstørrelse. Det er jo ikke så meget ekstra , hvis du alligevel påtænker nye stempler og ringe, men hvis du ikke gør det, så er det en helt anden sag.

Mvh. Michael

• #2   12. mar 2007 Vil jo gerne gøre så meget som er rimeligt at gøre når den nu alligevel er adskilt. Vil nok alligevel skifte stempler, bare for at være på den sikre side, men en opboring koster jo også lidt.

• #3   12. mar 2007 Hej Sven!

Som udgangspunkt er der nok ikke så meget andet at gøre end at bore cylinderen op, såfremt en honing ikke er nok. Hvad med at kigge efter en skadet mc, hvor motoren generelt er i fin stand. tror meget nemt det kan blive ret dyrt at hovedrenovere motor, karburatorer osv

f.eks:
    (link fjernet)

mvh Jens

• #4   12. mar 2007 Nu er jeg igang med renoveringen, og har lidt det syn at hvis alt går vel, så ved jeg hvad jeg har. Hvis jeg køber en anden mc og snupper motoren fra den, ku det ende med den samme tur inden længe. Tror jeg holder mig til planen som den er, selvom det, som vejret har været idag, er fristende at få det hurtigt overstået.

• #5   12. mar 2007 Selvom den godt nok er billig den du har linket til. Regner forøvrigt med at renoveringen løber op i omkring 10k i dele og 2-3000 i arbejdsløn, men meget kan jo gå galt endnu. Køber repair kits til alle karburatore og håber på de kan lidt endnu smiley

• #6   12. mar 2007 Lyder fornuftigt!

Kan godt se problematiken ved at købe en anden "gammel" motor. Håber det kommer til at gå godt med projektet. Hvis du mangler honda-ekspertise, kan jeg i øvrigt stærkt anbefale Pro-Bike i Lystrup.

Mvh Jens

• #7   12. mar 2007 Tak for de gode råd Jens og Michael.. og Pro-Bike er noteret. Mangler nu pt. mere en til faktisk at lave opboringen smiley

• #8   12. mar 2007 Hvis du køber stempler i 1.overstørrelse, og får at vide hvad boringen skal være (præcist), så kan du evt. ringe til Dansk Diesel Teknik i Kolding. De er gode til at renovere motorer, har tidligere selv fået boret en motorblok op og fået monteret nye stempler hos dem.

mvh Jens

ps. Der findes sikkert andre steder der laver cylinderservice, også her i østjylland

• #9   13. mar 2007 cylinderservice i viborg

• #10   13. mar 2007 vil umildbart sige at du sagtens kan køre med den ridse... men det vil selvf ikke være optimalt...
    Har selv fået boret min cylinder op på min 250´er... det kan bestemt betale sig!

• #11   13. mar 2007 Den ridse du har i cylinderen sidder temmeligt højt oppe. Det betyder at det kun er de 2 øverste ringe som kommer forbi revnen. Olieskraberingen vil fortsat være i stand til at skrabe olien væk. Jeg ville ikke være bange for at køre med den ridse. Du skal blot sikre dig at de nye ringe ikke kommer til at have deres åbning lige der hvor revnen er, ellers er der risiko for at revnen vil forværres. Det vil være en minimal smule kompression du vil miste ved revnen. Selvfølgelig er en opboring det helt korrekte, men det koster hurtigt 2 - 3k med boring og overstørrelse stempler.

Mvh Anders K

• #12   13. mar 2007 Har undersøgt lidt, og det koster lidt under 2000 for selve boringen. Har snakket med cylinder service i Viborg og Brdr Sejr i Århus. Jeg fik lidt blandede beskeder dog, i Viborg mente de at kunne bore uden først at have stemplerne, hos Brdr Sejr ville han ha stemplerne først, hvad er erfaringerne med dem, altså Sejr?? Stemplerne koster lidt under 350 stykket med ringe hos davidsilver, mens sejr mente de løb op i omkring 1000 per stk, sikke en forskel !! Overvejer lige mulighederne lidt, samt at købe måleudstyr så jeg kan finde ud af præcis hvor dyb ridsen er, hvis den slags da er til at finde. og tak for jeres indlæg

• #13   13. mar 2007 Hej Svend,
    Jeg tror ikke du kan finde måleudstyr der kan måle den smalle risse i din cylinder!
    Jeg kan godt forstå at Brdr Sejr vil have stemplerne først, da tolerangerne på en mc motor er væsentlig mindre end på en bilmotor og hvis det ikke er i orden, har du smidt pengene ud af vinduet.
    Efter mit skøn vil +0,5 overstørelse, altså 62,5 mm hvis den ikke har været boret før, være nok.
    Boring af fire cylindre koster 1200,- +moms.
    Karsten

Kommentér på:
Ridse i en cylinder !!

Annonce