2.235 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

motor drukner ved fuld gas motor drukner ved fuld gas

hej jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. konen har lige købt en cbr 600 f2 fra 1991 med 88.000 km på klokken som hendes første cykel. jeg var med ude for at prøve køre den og jeg oplevede at den under kraftig acceleration nærmest drukner sig selv, men når jeg så lempede gassen cirka halvvejs så tog den gas igen. jeg henslog først problemet til at være en kold motor, men da jeg kørte den hjem var det stadigt et problem. det skal lige siges at den har stået stille i 8mdr. nogen der kan give et kvalificeret bud...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motor drukner ved fuld gas
  • #1   13. maj 2008 et tilstoppet - for snavset luftfilter.......

• #2   13. maj 2008 Luft-filter eller måske en gang bell-Add rens i tanken?

• #3   13. maj 2008 sikker på den drukner . den kunne jo også mangle føde !!!.
    tjek karburatorene . der ligger nok lidt guf i svømmerhusene .

• #4   13. maj 2008 lige med på en lytter..

• #5   13. maj 2008 kunne også være at den er droslet?? har lige haft præcist det samme problem på min sver, bare spørg hvis der er noget

• #6   14. maj 2008 så har jeg skildt skidtet af og så er det lige jeg spør`, hvor beskidt må et luftfilter egentligt være, for det ser ikke sådan uden videre ud til at det er problemet. der sidder forresten nogle spjæld som jeg ikke helt kan finde ud af hvad gør, de sidder foran gasspjældene og reagerer ikke hverken på gashåntaget eller chokeren. hvad gør de lige nøjaktigt..? nå men jeg skiller lige lidt mere af nu hvor jeg alligevel er igang.

• #7   14. maj 2008 De spjæld du hentyder til, er styret af vaakum når motoren er startet..
    Har et lignende problem på min egen, hvis motor er fra en cbr, kan heller ikke lige finde problemet, men at dømme på mine tændrør lever den ikke for fedt...

• #8   15. maj 2008 Hej Kim.

Din beskrivelse lyder godt som om den evt kan drukne.
    Kik lige din hoved dysse og sammenlign med data. Kan den evt. have gået med brøl-potte og fået en syns-potte?
    Et rigtigt grusbunke-tip jeg ofte bruger er kaburatorsprit i tanken og 100km. Er der stadig et problem så må der åbnes. Men det kan ofte være kondens der påvirker karbureringen. Dette vil dog have dem modstdte effekt, memlig for mager blanding.

Thomas

• #9   15. maj 2008 Hej Kim

Når cyklen er varm og står stille så prøv at give den godt med gas.. hvis den ryger meget sort er det et tydeligt tegn på at den får for meget...!
    Du kan evt prøve med noget Fuel system cleaner et hjælper ind i mellem..

Hilsen Øster

Kommentér på:
motor drukner ved fuld gas

Annonce