3.434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Min Honda CBR600 går kun på 3 cylindre Min Honda CBR600 går kun på 3 cylindre

Hej med jer smiley

Jeg har et lille eller måske stort problem, jeg har lige hentet en honda fra tyskland som kun har gået 3800km, den har stået stille i lange perioder sidst i over et år.

Da jeg startede den første gang gik den fint, men den begyndte så at gå mere og mere dårligt i tomgang og når jeg gav gas kom der en skraldelyd fra motoren, derefter stoppede den med at gå på den ene cylinder, og dagen efter også på den anden..

Jeg tjekkede tændrør og kunne se at 2 af dem var sorte så de var nok gået, jeg skiftede alle fire og smed nyt brændstof i med noget fuelcleaner og startede dyret op. Nu går den så på 3 cylindre igen.. Tjekkede tændrøreret igen og det så fint ud men byttede det ud med et jeg var sikker på virkede. Det skal siges at den MC er med direkte indsprøjtning så det er ikke et karburatorproblem, og så sidder tændspolerne i tændhætten, dem tjekkede jeg så også ved at bytte om imellem en der virkede og den der fejlede. Still no go!

Så nu går min teori på at noget af det gamle benzinslam sidder i dysen så den ene cylinder ikke får noget at leve af. Eller også er det måske ventilerne, men flere har sagt de kendte til problemet og at det skulle køres væk! Altså en god lang tur hvor den bliver godt varm og man måske får det der sidder i dysen til at forsvinde!

Jeg er bare bange for at køre en lang tur med 3 cylindre og fare for at brænde stempel og ventiler af..

Jeg modtager meget gerne inputs fra jer herinde så jeg kan komme ud og nyde denne dejlige maskine smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Honda CBR600 går kun på 3 cylindre
  • #2   17. maj 2008 skift tændrør, så tror jeg at det problem er løst. Min ville heller ikke køre ordenligt til sæssonstart, men efter 4 nye tændrøre, spinder den smiley

• #3   17. maj 2008 Hmm der var jeg lige hurtig nok, jeg skal lære at læse det hele inden jeg svarer. sry..

• #4   17. maj 2008 Hvis de to tændrør var helt mørke virker det mere som om den får for meget benzin. Det er jo bare lidt mystisk når det er med elektronisk indsprøjtning.
    Det kan også være at den får for lidt luft, til 2 af cylinderne så blandingen bliver for fed. Jeg ved ikke helt hvordan det er på din MC, men prøv at se om der skulle være et sted hvor den kan trække falsk luft ind.

• #5   17. maj 2008 en lang tur på 3 cyl skader den ikke .
    så længe den ikke banker eller på anden måde har andre lyde ud over det sædvanlige så er det bare afsted . jeg tror også på at du kan køre det væk . få den kørt varm og smæk så til den .

• #7   17. maj 2008 Kan meget vel være "slam i benzinen" - min fik de problemer efter en enkelt tankning og kom til mekaniker og blev renset og fik filter- og 4 ny tændrør - var i første omgang forsøgt med fuelcleaner ;0)

• #8   17. maj 2008 Hey takker for alle de svar, det er sgu fedt at der er så mange der gerne vil hjælpe smiley

Jeg har lige haft den ude i en times tid og tjah.. Den går altså kun på 3 cylindre nogle gange virker det som om den går op på 4 cylindre og nogle gange måske ned på 2, det sidste er jeg dog ikke sikker på for det skete umiddelbart før jeg kørte den tør..

Under køreturen skyder den en lille smule, eller sådan prutter lidt, og så nogle gange får den fat og så trækker den bare igennem... Men kun indtil ca 9000 omdrejninger, så er det ligesom om den mister pusten og ikke rigtig vil mere, det tyder på den ikke får den rigtige mænge brændstof, jeg tror ikke på den får falsk luft, men det kan da godt være, men vi tjekkede slangerne igår da vi havde luftfilteret af.

En ting mere er at den bruger ret meget benzin.. Mere end den burde, har kørt 2 timer på en tankfuld og det er jo ikke alverden smiley

Næste skridt er at få dyserne ud og renset, enten på værksted eller selv.

Flere inputs er meget meget velkommen...

• #9   17. maj 2008 Har haft samme problem på en 400 maskine med karburator. Der var det noget så simpelt som en slange, der havde et "knæk". Alt så fint ud når man havde tanken af, men slangen var for lang så den "foldede" en smule efter på-sætning af tanken. Det var nok til at den gik så,n...faktisk præcis som du siger!

Har også som "præsi" si'r, været ude for (på en anden cykel) at den kun gik på 3 cylinder, efter en længere opbevaring (import fra japan), men skulle bare ud og rulle med lidt tryk på! :o)

• #10   28. maj 2008 Kom nu folk, der må være nogen der kan hjælpe mig her!

• #11   28. maj 2008 - Hold da op - er det stadig galt ? - Køb min CBR 600 - den pisker afsted som et lille piskeris ,o)

Kommentér på:
Min Honda CBR600 går kun på 3 cylindre

Annonce