420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Skive ophæng sidder meget tæt... Skive ophæng sidder meget tæt...

Hejsa
Jeg opdagede lige at de flydende ophæng som de foreste bremseskiver sidder med sidder MEGET tæt på gaffelbenet ca. 2 mm. mangler der en skive eller noget ?

Det er kun i venstre side i højre side er der måske 3-4 mm.
Jeg har lagt et billede af det ind på min profil.

vh.
Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skive ophæng sidder meget tæt...
  • #1   10. okt 2005 Det er nok nærmere 1 mm end det er 2 mm.

jesper

• #2   10. okt 2005 Din manual skriver noget om at justere det. Jeg kan sgu ikke rigtigt forklare det... Hvis du ikke kan finde det, skal jeg nok sende dig en kopi.

Studen

• #3   10. okt 2005 Hej Studen
    jeg har næsten lige købt maskinen og jeg har ikke fået nogen manual med :O(.
    Jeg har dog en Haynes manual men den nævner ikke noget om det (kan ihvertfald ikke finde det).

jesper

• #4   10. okt 2005 Du skal kigge på det afsnit ang. montering af forhjulet. Jeg finder lige noget til dig

• #5   10. okt 2005 (link fjernet)

Side 12 -13

Det er ikke lige en manual for din maskine, men jeg tør vædde på at dette også er gældende for dig smiley

• #6   10. okt 2005 Hej Studen

Jeg syntes at der står 0,7 mm. i det link du sendte mig.
    Så jeg må hellere lige pille hjulet af og lure på hvorfor afstanden er så kort hos mig.......

Jeg takker mange gange for hjælpen.

Jesper

• #7   10. okt 2005 Som sagt er det ikke en CBR900 manual, men en CBR600F3 manual, så du skal ikke tage alt for pålydende. Jeg tænkte bare du kunne bruge de overordnede principper smiley

• #8   10. okt 2005 Jeg har lige fundet det samme punkt i min haynes manual og der står også 7mm. men de 7 mm. er afstanden fra skiven til kaliperen....
    jeg kan ikke se nogen steder hvad afstanden fra skiven til gaffelbenet skal være...

jeg er bare lidt ræd for at skiven kan vride sig og komme i kontakt med gaffelbenet fordi så stopper forhjulet jo nok og jeg skvater af... ;O)

jesper

• #9   10. okt 2005 Det skal du ikke være. Hvis skiven bliver skæv (det er min faktisk) vil du kunne mærke det når du bremser, eller se det på din kaliper (så pumper den ud og ind). Ikke noget at være bange for imho. Hvis du bruger de originale afstandsstykker, og skiverne ikke går på kaliperne/ophæng, kan der sgu ikke rigtigt være noget galt. Har du spændt akslen med det rigtige moment?

Studen

• #10   10. okt 2005 jeg har ikke checket momentet på akslen, men det burde jeg jo nok gøre.
    jeg skal bare lige ha' investeret i en god momentnøgle.

jesper

• #12   10. okt 2005 Tjaa - om de er gode ved jeg ikke. Men de har nogle i Harald Nyborg til under 200kr. Burde nu ikke kunne forklare det syntes jeg. Prøv at skriv til nogle af de andre CBR900 ejere på galleriet - they will know

• #13   10. okt 2005 Mine sidder også meget tæt på benene (på begge side) vil skyde på en 2-3mm max afstand...

- '94 fireblade...

• #14   10. okt 2005 Jeg takker for alle inputs.
    jeg har hermed konkluderet at det skal være sådan, det skal dog nok lige rettes 1mm. til venstre så vil det være ligesom på mac M's blade.

Takker
    Jesper

• #15   10. okt 2005 Jesper bare rolig.. den skal sidde sådan i venstre sidde.. hvorfor ved jeg ik.. men den er god nok..
    jeg har sev prøvet med andre afstandsstykke, men så passer afstanden ikke i den anden sidde, og akslen begynder at vride i benene..

de 0.7mm er min afstanden mellem caliperhuset og skiven

• #16   10. okt 2005 Hej Ronni S

Tak for dine ord.... jeg er helt rolig nu hvor jeg ved at de også sidder sådan på andre blades, enda i samme farve ;O)

jesper

Kommentér på:
Skive ophæng sidder meget tæt...

Annonce