2.867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde? SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde?

De første Yamaha SR 500 havde ca 33 heste. Og de senere blev sænket til ca 27 heste. Og enkelte begrænset til 23-24 heste (som min)
Men hvori ligger begrænsningen? Er det som en god gammel Yamaha 4 gears knallert, hvor indsugningen er gjort mindre? :o) I så fald ville det vel ikke være så svært lige at få "lukket lidt op" for kræfterne. Men er det så lige til?

I det hele taget ville jeg gerne have lidt mere lidt mere liv maskinen. Men jeg har heller ikke lyst til at det skal gå ud over stabilteten. Så hvis der er folk der har erfaring med netop SR 500, tager jeg med glæde imod tips og tricks.
Dog er big bore, og lign ikke så interessant, lige pt. :o)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde?
  • #1   6. apr 2012 mener knasterne blev ændret og kaburatorernes størrelse

  • #2   6. apr 2012 Hvis den kører længere på literen gør det vel ikke noget? De få HK tror jeg ikke du får det helt store ud af alligevel.. Iøvrigt fin mc

  • #3   6. apr 2012 Ahh ok. Så er det ikke "bare lige" at fixe på en formiddag, med en anden indsugning.

    Men har nu hørt folk nævne at 7-10 heste gør en del på sådan en SR. Men gætter nu på der også er andet der spiller ind. At den nok kan tage lidt flere snoninger og måske trække en større gearing.

    Det ene mål er nemlig at kunne geare lidt op, så den ikke tager helt så mange omdrejninger på landevejen og naturligvis motorvejen.
    Det andet er selvfølgelig for at få lidt mere træk i motoren.


  • #4   6. apr 2012 ...og tak for komplimentet. smiley

    Er igang med at samle lidt stumper sammen, så den kan få et lidt frækkere look. Dog uden at gå for meget amok med de konstruktive ændringer. smiley Satser på clip ons, sæde og forlygte. Og evt. andet speedo og omdrejningstæller.


  • #5   6. apr 2012 Jeg mener at der er et mindre huld i Indsugningsgummi. det skal bare laves større.Det hjalp på min mc.

  • #6   6. apr 2012 Men når nu man ændrer indsugningshullets størrelse, så skal der vel også dyses om?

  • #7   7. apr 2012 Jonas W, du tager da totalt fejl.
    Fra 23HK til 33HK, der er en hel motorvej til forskel.
    Med 23HK, der er motorvej ikke skide fedt, men med 33HK, der føler man sig langt mere sikker, samtidig så får man også mere bundtræk når man stiger 45% i ydelsen.
    Jeg har selv lige skiftet fra 125ccm Ø54mm til 180ccm Ø65mm, blot for at få 5HK og meget mere bundtræk.


  • #8   7. apr 2012 På SR500 mærker man i den grad de ekstra hk. Det er i det øvre register den er droslet, så man får en del mere trækkraft over landevejshastighed. Har en test liggende fra touring-nyt af den sene SR500 med 27hk, og der får den kritik for de manglende kræfter.
    Mener det er indsugning, forrør og knastaksel der giver droslingen, men klik ind på www.sr500.de der har de styr på det


  • #9   7. apr 2012 KEDO.com har vist det meste til sådan en fin gammel sr

  • #10   7. apr 2012 Den skulle vist have fået et større forrør, i følge sælger. Og når jeg måler det, er det i hvertfald det samme som på de gamle.
    Så det kunne være fedt at prøve med en større indsugning også.

    Jeg ved ikke helt om jeg tør prøve at skifte knastakslen. Er bange for den vil begynde at køre ujævnt. Og mine skills er ikke til at nørkle med så meget. smiley

    Jeg er nu egentlig overrasket over at den trækker som den gør, med de få heste den har. Ved 110 op til ca 135 på speedo, går det ok. Det er naturligvis ikke noget der føles vildt. Men syntes den gør det tjept nok til at det kan bruges. Meeen....vil som sagt gerne have noget mere træk over hele linien, så det føles lidt mere overbevisende.

    Men den er nu stadig hamrende sjov i sving og op til 80-100 stykker. :o)

    Jeg kigger lige på sr500.de og hvad de gør.

    Bjørn: Ja, Kedo har mange fede ting! RIGTIG mange ting endda. Faldt lige over et hydraulisk træk til koblingen. smiley Men


  • #11   7. apr 2012 Nu har jeg prøvet at hakke mig lidt igennem www.sr500.de, men mit tysk er virkelig ringe. :o) Og bruger man oversætteren, giver det næsten mindre mening.
    Jeg syntes at kunne læse at netop 93´eren er lidt speciel. Og at den har en lidt anden CDI. Så det er måske også værd at undersøge.
    Og ellers kan jeg se der er nogen der skriver noget med at købe komplette motorer. Jeg ved ikke lige hvad reglerne siger om det, i DK. (Ud over det med effektforøgelse.)


  • #12   7. apr 2012 Bruger du Google Chrome?
    Den kan jo oversætte det for dig.


  • #13   9. jun 2012 Hej, du nævner at dit forrør er samme tykkelse som på de gamle SR; det er korrekt, men derfor kan den godt være større, da de originale forrør er dobbelt-væggede og derfor har en mindre indre diameter. Et effekt forrør er enkelt-vægget. På de originale er det gjort for at minimere risikoen for at de skal blive blå pga varmen.
    Jeg ved at droslingen normalt er indsugningsgummi med mindre diameter, men derudover må jeg melde pas.
    Med venlig hilsen Jesper


Kommentér på:
SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde?

Annonce