SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde? SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde?
De første Yamaha SR 500 havde ca 33 heste. Og de senere blev sænket til ca 27 heste. Og enkelte begrænset til 23-24 heste (som min)
Men hvori ligger begrænsningen? Er det som en god gammel Yamaha 4 gears knallert, hvor indsugningen er gjort mindre? :o) I så fald ville det vel ikke være så svært lige at få "lukket lidt op" for kræfterne. Men er det så lige til?
I det hele taget ville jeg gerne have lidt mere lidt mere liv maskinen. Men jeg har heller ikke lyst til at det skal gå ud over stabilteten. Så hvis der er folk der har erfaring med netop SR 500, tager jeg med glæde imod tips og tricks.
Dog er big bore, og lign ikke så interessant, lige pt. :o)
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
Men har nu hørt folk nævne at 7-10 heste gør en del på sådan en SR. Men gætter nu på der også er andet der spiller ind. At den nok kan tage lidt flere snoninger og måske trække en større gearing.
Det ene mål er nemlig at kunne geare lidt op, så den ikke tager helt så mange omdrejninger på landevejen og naturligvis motorvejen.
Det andet er selvfølgelig for at få lidt mere træk i motoren.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
Er igang med at samle lidt stumper sammen, så den kan få et lidt frækkere look. Dog uden at gå for meget amok med de konstruktive ændringer.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 9
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Fra 23HK til 33HK, der er en hel motorvej til forskel.
Med 23HK, der er motorvej ikke skide fedt, men med 33HK, der føler man sig langt mere sikker, samtidig så får man også mere bundtræk når man stiger 45% i ydelsen.
Jeg har selv lige skiftet fra 125ccm Ø54mm til 180ccm Ø65mm, blot for at få 5HK og meget mere bundtræk.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
Mener det er indsugning, forrør og knastaksel der giver droslingen, men klik ind på www.sr500.de der har de styr på det
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 88
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
Så det kunne være fedt at prøve med en større indsugning også.
Jeg ved ikke helt om jeg tør prøve at skifte knastakslen. Er bange for den vil begynde at køre ujævnt. Og mine skills er ikke til at nørkle med så meget.
Jeg er nu egentlig overrasket over at den trækker som den gør, med de få heste den har. Ved 110 op til ca 135 på speedo, går det ok. Det er naturligvis ikke noget der føles vildt. Men syntes den gør det tjept nok til at det kan bruges. Meeen....vil som sagt gerne have noget mere træk over hele linien, så det føles lidt mere overbevisende.
Men den er nu stadig hamrende sjov i sving og op til 80-100 stykker. :o)
Jeg kigger lige på sr500.de og hvad de gør.
Bjørn: Ja, Kedo har mange fede ting! RIGTIG mange ting endda. Faldt lige over et hydraulisk træk til koblingen.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
Jeg syntes at kunne læse at netop 93´eren er lidt speciel. Og at den har en lidt anden CDI. Så det er måske også værd at undersøge.
Og ellers kan jeg se der er nogen der skriver noget med at købe komplette motorer. Jeg ved ikke lige hvad reglerne siger om det, i DK. (Ud over det med effektforøgelse.)
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Den kan jo oversætte det for dig.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
Jeg ved at droslingen normalt er indsugningsgummi med mindre diameter, men derudover må jeg melde pas.
Med venlig hilsen Jesper
SR 500 48T - Begrænset på hvilken måde?