669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Powercommander ignition module ????? Powercommander ignition module ?????

Hej,

så er der for alvor ved at komme gang i foråret og vanen tro er jeg sent på den med mine modificationer....

Jeg har købt Powercommander USB og et ignition controle module, men har lidt svært ved at finde noget på nettet ang erfaringer med dette.

Den er købt fordi min cykel lige nu yder maks effekt lige 100rpm før begrænser og også trækker heeelt ud i 6 gear any day !! Så ideen var jo at give den lov til at tage 1000 rpm mere.

Så alle med erfaringer omkring tændingsmodule fra Powercommander må gerne lige smide et par ord.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøreong 1.130 kr.
  • Rep. toilet 900 kr.
  • Skiftet vandhane i badeværelset 1.500 kr.
  • Montere spejle og hænge billeder op 599 kr.
  • Fikse strøm til lampe og Rykke strøm i bareværelse 2.000 kr.
  • Min Miele opvaskemaskine melder fejlkoden F11 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Powercommander ignition module ?????
  • #1   24. mar 2007 Hvis den trækker i det røde felt i 6gear er det ikke bare et spørgsmål om at geare den lidt højere ?
    samtidigt vil din motor sikkert holde længere smiley
    optrækket vil ikke forringes mærkbart med en ed eller to mindre bagpå ... desuden vil din powercommander opveje dette med en bedre og jævnere momentkurve

• #2   24. mar 2007 Morn... du får jo røv alligevel... smiley men sikke noget pjat de fortæller dig.. den kan sagtens ta 1000 Rpm mere.. glæder mig til at se om det hjælper..

• #3   24. mar 2007 ignition modulet er ikke kun til top rpm. Det kan forbedre hele området. Men det kræver et custom map på samme måde som en powercommander 3.

Jeg ved ikke om du kan finde maps til selve ignition modulet som man kan med pc3´eren.

Få evt lavet et ignition map evt sammen med et custom map. Det får du mest ud af smiley Men det koster så også

• #4   24. mar 2007 Tror at du får ventilerne til at flyde før du rammer kridisk stempel hastighed, som i øvrigt er omkirng 21m/s...

Når man kitter 600 ccm sætter man kraftigere ventil fjedre i, for netop at kunne hæve rpm tallet. Men det kræver også en stærkere knastkæde.

Vil sige at du er ude i noget dybt vand der Kim. Medmindre det er noget ræs noget vi er ude i, så ville jeg holde mig til at bruge den til at trimme med.

• #5   24. mar 2007 altså sådan en ignition module er ikke lavet til at ødelægge motoren. smiley
    tror du kan være helt rolig, det er jo ikek flere 1000´e rpm den forøger med

• #6   24. mar 2007 stempelhastighed er jeg ikke bange for, flere cykler kører med betydelig højere hastighed end en cbr929rr og den med 21m/s er en gammel skrøne, flere nye motorer kører over 25m/s

Den til op til Finn Villadsen og ha lavet to komplette maps, en med den komplette yosimura og en med standard potten på yosimura forrør

Jeg gider ikke geare den op, det passer fint som det er pånær 6. gear

• #7   24. mar 2007 Hvor har du fundet det med stempel hastigheden???

Ved at man ikke kan gå over 21 m/s med en speedway motor. Det gør den så alligevel lige når den bliver lagt ind i svinget. Sikkert også derfor du tapper spåner af olien efter hvert løb. Og en motor kører max 40 heats imellem hver renovering.....

• #8   24. mar 2007 bla den nye gsxr1000 har en stempelthastighed på 27m/s og det endda med en betydelig større slaglængde end min Honda......................

• #9   24. mar 2007 slaglængden er 59mm og den tager max 13.750rpm.....

• #10   24. mar 2007 Okay nu gik jeg lige på opdagelse på goggle...

Efter og have undersøgt talrige forum, mest om biler, er jeg kommet frem til at der er stor uenighed om hvad max stempelhastighed er.

Under alle omstændigheder så fandt jeg ud af at hvis du bruger formelen:
    Slaglængden X 2 X RPM / 60000 så får du den gennemsnitlige stempelhastighed. Fint nok

Men det man skal ind og kigge på er stempel accelerationen, for at kunne bedømme om motoren kan holde til det.

Max stempelacceleration = ((N^2xL)/2189)x(1+1/(2A))
    hvor N=rpm, L=slaglængde, A=Pejlstangslængde/Slaglængde (r/s-ratio)

Det er vist ved at udvikle sig til en noget nørdet diskussion det her... smiley

Læste også flere steder at der ved de forskellige oliers datablade skulle være opgivet en max smøre evne...

Kommentér på:
Powercommander ignition module ?????

Annonce