669 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Powercommander ignition module ????? Powercommander ignition module ?????
Hej,
så er der for alvor ved at komme gang i foråret og vanen tro er jeg sent på den med mine modificationer....
Jeg har købt Powercommander USB og et ignition controle module, men har lidt svært ved at finde noget på nettet ang erfaringer med dette.
Den er købt fordi min cykel lige nu yder maks effekt lige 100rpm før begrænser og også trækker heeelt ud i 6 gear any day !! Så ideen var jo at give den lov til at tage 1000 rpm mere.
Så alle med erfaringer omkring tændingsmodule fra Powercommander må gerne lige smide et par ord.
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
samtidigt vil din motor sikkert holde længere
optrækket vil ikke forringes mærkbart med en ed eller to mindre bagpå ... desuden vil din powercommander opveje dette med en bedre og jævnere momentkurve
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 196
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.129
Jeg ved ikke om du kan finde maps til selve ignition modulet som man kan med pc3´eren.
Få evt lavet et ignition map evt sammen med et custom map. Det får du mest ud af
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Når man kitter 600 ccm sætter man kraftigere ventil fjedre i, for netop at kunne hæve rpm tallet. Men det kræver også en stærkere knastkæde.
Vil sige at du er ude i noget dybt vand der Kim. Medmindre det er noget ræs noget vi er ude i, så ville jeg holde mig til at bruge den til at trimme med.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.129
tror du kan være helt rolig, det er jo ikek flere 1000´e rpm den forøger med
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
Den til op til Finn Villadsen og ha lavet to komplette maps, en med den komplette yosimura og en med standard potten på yosimura forrør
Jeg gider ikke geare den op, det passer fint som det er pånær 6. gear
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Ved at man ikke kan gå over 21 m/s med en speedway motor. Det gør den så alligevel lige når den bliver lagt ind i svinget. Sikkert også derfor du tapper spåner af olien efter hvert løb. Og en motor kører max 40 heats imellem hver renovering.....
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Efter og have undersøgt talrige forum, mest om biler, er jeg kommet frem til at der er stor uenighed om hvad max stempelhastighed er.
Under alle omstændigheder så fandt jeg ud af at hvis du bruger formelen:
Slaglængden X 2 X RPM / 60000 så får du den gennemsnitlige stempelhastighed. Fint nok
Men det man skal ind og kigge på er stempel accelerationen, for at kunne bedømme om motoren kan holde til det.
Max stempelacceleration = ((N^2xL)/2189)x(1+1/(2A))
hvor N=rpm, L=slaglængde, A=Pejlstangslængde/Slaglængde (r/s-ratio)
Det er vist ved at udvikle sig til en noget nørdet diskussion det her...
Læste også flere steder at der ved de forskellige oliers datablade skulle være opgivet en max smøre evne...
Powercommander ignition module ?????