Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Evo i svingstel papirer?
  • #1   21. okt 2010 Du må gerne montere en EVO motor i et svingstel, hvori den også kan ligge uden konstruktionsmæssige ændringer. Så længe en evt. effektforøgelse (målt i hk) ikke overstiger 20% (hvad den ikke gør i dit tilfælde) skal du heller ikke svare afgift af den nye motor - du kan finde mere på skat.dk

  • #2   21. okt 2010 Har ledt og ledt og har snakket med skat i 1 time idag, men de kunne ikkesvare mig. Kan du linke til der hvor det står?
    mvh.


  • #3   21. okt 2010 Hva med en late shovel i et stivstel fra 50' ... Må man det uden at betale?
    Mvh.


  • #4   21. okt 2010 Det holder ikke det der Jesper

  • #5   22. okt 2010 Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Selvom Harley-Davidson har konstrueret nogle udmærkede motorer gennem tiderne, holder de jo ikke evigt, og det kan være vanskeligt/umuligt at anskaffe en tidssvarende original erstatningsmotor.

    Den "nye" motor, eller udskiftningsmotoren skal naturligvis opfylde gældende bestemmelser om forurening & støj. Jeg har tidligere selv fuldført manøvren uden problemer, og med med flg. tekst påskrevet, stemplet & underskrevet fra daværende Told & Skat: " Der gælder den særlige regel, at det ikke medfører krav om betaling af registreringsafgift, hvis der foretages udskiftning af køretøjets motor, såfremt en evt. effektforøgelse ved motorudskiftningen højst andrager 20% i forhold til køretøjets originale motors effekt (målt i DIN-HK). Hvis der samtidig med motorudskiftning også foretages andre ændringer, kan det betyde, at motorcyklen mister sin afgiftmæssige identitet, og så skal der betales afgift, selvom effektforøgelsen ikke overstiger 20%. De bedes derfor rette henvendelse til told & Skatteregion Aalborg inden sådanne ændringer iværksættes".

    Hvis du fortsat er i tvivl, så tal med Færdselsstyrelsen, og ikke Skat, som jeg nævnte tidligere.

    M.h.t en late shovel i et stivstel fra 50 bliver det nok mere problematisk, da den ikke passer i stellet uden ændringer. Stellet er jo født med Panhead motor på 1200ccm og ca. 55 hk, her skal du være opmærksom på om det er en 60 hk 1200ccm early-shovel (Pan-shovel 1966-1978) eller ca. 68 hk 1340ccm late-shovel (1978-1984), og huske at du max. må øge effekten med 10,4 hk. Op til 1964 passer shovel-motorerne umiddelbart ind i dit stel fra 1950, altså er du good to go med en early-shovel...!!


  • #6   26. okt 2010 ja det er ikke til at få et koragt svar på hva angår afgift betaling! på min er der batalt eksterafgift på 1340 late shovel motoren fra 79, tilbage i 93 selvom den kun står som 65 hk, alså stadig inden for 20% gransen. så detsvære er det ledt efter hvem man snakker med inde ved told og skat der sætter davsorden på det!

  • #7   26. okt 2010 desuden må du godt sætte en 1200 shovel i stivstel fra før 75, da der ikke er afgift på en orginan motor fra 75 og ned, og den passer i orginal stivstel uden at man ska lave endringer i stellet, 1340 late shovel passer også,da den ikke er højer en 1200 motoren! evo er ca en tomme højer, derfor kan den ikke være i et orginalt stivstel!

  • #8   27. okt 2010 Tjae, jeg er helt enig langt hen vejen, et af de altoverskyggende problemer er uvidenhed, ligegyldighed & uensartet sagsbehandling fra myndighederne (Færdselsstyrelsen, Skat & Synshallerne)..!!

  • #9   21. mar 2015 "desuden må du godt sætte en 1200 shovel i stivstel fra før 75, da der ikke er afgift på en orginan motor fra 75 og ned"

    Hvor står det??


  • #10   25. mar 2015 ja det er ledt en fejl, så længe det er en Harley motor der kan være i stellet, uden der ska ænders, og ikke overskrider 20% i forøgelse/hk, er det afgiftfrit.

    harleyer der er originale og over 35år gamle er der ikke afgift på ved import!

    men der er nogen der siger at det er lavet om igen, så man betaler en procentdel af ny prisen?


  • #11   3. apr 2015 Jeg har betalet extra afgift ved montering af en org Shovel 1340 i shovel 1200 ste, så den holder ikke:
    "ja det er ledt en fejl, så længe det er en Harley motor der kan være i stellet, uden der ska ænders, og ikke overskrider 20% i forøgelse/hk, er det afgiftfrit."

    Hvor står det, det står hvis ingen steder...
    "harleyer der er originale og over 35år gamle er der ikke afgift på ved import! "


    "men der er nogen der siger at det er lavet om igen, så man betaler en procentdel af ny prisen?" Ja der bliver snakket, men man skal holde sig til det man kan læse sig til smiley


  • #12   10. apr 2015 hvorfor skriver du det jeg skriver??? jeg har papier fra toldog skat på at der er betalt 5700kr for registering af 1340 fra 79 i mit 52 stivstel, den originale panhead motor havede 52hk og den nye 67hk, hvad mener du så om det?
    smiley


Kommentér på:
Evo i svingstel papirer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce