{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Selvrisiko {{forumTopicSubject}}

Sidste år i pinsen holdt jeg for rødt i et lyskryds. Foran mig holdt en lille lastbil, chaufføren har åbenbart ikke set mig, for pludselig begynder han at bakke. Jeg prøver af al magt at skubbe min MC bagud, men når det ikke førend han tromler henover den. Heldigvis med lav fart og jeg kommer ikke selv til skade. Chaufføren siger til mig, at han var kørt for langt, han skulle have været ind ad en sidevej og ville bakke derhen.
Da han så ringer til sin chef og vil fortælle om uheldet, ændrer han historien til, at det er mig, som er kørt op bag i ham. Jeg kalder ham selvfølgelig for løgner og nok også andre ting. Men forsikringssagen bliver påstand mod påstand, da jeg desværre ikke har nogen vidner.
Nu er der endelig kommet svar fra forsikringen, at da de ikke kan bevise at fjolset bakkede, må de opkræve hele selvrisikoen, som ikke er lille.
Hvad skal man dog stille op med sådan en sag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvrisiko
  • #1   6. sep 2009 Betale og tag det som en oplevelse! Uden vidner kan du ikke gøre ret meget! Har du tjekket, om der ikke er nogen omkringboende der har set noget?

  • #2   6. sep 2009 gal et svin, det er så plat når folk ikke står ved deres skyld i uheld .
    tror ikke du kan gøre ret meget andet, end evt at snakke med chaufføren. men han lyder jo til at være et kæmpe fjols, så det kommer du nok ikke langt med smiley
    trist


  • #3   6. sep 2009 er sgu bange for at du selv må æde den der..med mindre du kan finde et vidne

  • #4   6. sep 2009 Der må da være nogle ting i denne historie han fortæller der ikke giver mening... Man vil da i alle tilfælde kunne se på køretøjets skader hvordan de er opstået. ...men det er nok ikke nemt efter 1 år. Tilkald altid policen og meld personskade, om du har ondt i din hånd, fod eller whatever. Sikke en narrøv

  • #5   6. sep 2009 poul . du skal ud at stemme dørklokker i det område hvor det skete .
    der er HELT sikkert en der kan huske hvad der skete for 1000kr .


  • #6   6. sep 2009 Den var skadet for ca. 25000 - værkstedet var for så vidt enige i at den nok ville have set anderledes ud, hvis det var mig som kørte op i ham, men at det ville være svært at bevise.

  • #8   6. sep 2009 (Skriv den nars navn og firma he, så kan ...) Når nej,, Det jo selvtægt, og det må man ikke i lille Danmark.. Grr......

  • #9   6. sep 2009 jeg har heldigvis kun været ude for 1 uheld. det var modpartens skyld alene og han ringe de til sin forsikring og mældte at han var skyld i det. så havde heldigvis ikke nogen komplikationer, for det var i ingenmandsland så ingen KUNNE have set det. havde han sagt anderledes i telefonen var jeg sikkert gået baserk på ham (pga den adrenalin der allerede pumpede rundt). det er latterligt at folk prøver på at slippe for betaling bare fordi de kan. de skaulle have et pap på skrinet, det er der jo heller ingen bevis mod.
    skulle bare af med det...


  • #10   6. sep 2009 Ved godt det ikke er noget man snakker højt om.

    men jeg tror jeg havde fundet en langt ude ven. som kunne lege tilfældigvis videne.


    som havde henvendt sig efter du havde søgt i avisen.

    fordi fandme surt at skulle betale for noget som slet ikke er ens skyld.
    især fordi jeg vil da mene at ham som kørte kan være så ligeglad da det jo er hans arbejde som betaler for deres selvrisko.


  • #11   6. sep 2009
    Hvis han "tromler" hen over den, kan man da se det på cyklen. Og så har han jo bakket, med mindre de mener du er i stand til at køre helt ind under dækkene.


  • #12   7. sep 2009 set i "BAKSPEJLET" hvorfor helv.... ringer du ikke efter policen naar fjolset bakker ind over dig, det er for dumt at lade svinet koere og bagefter aendre sin mening, saa husk altid politi paa eller soeg vidner med det samme inden i skilles fra uheldsstedet

  • #13   7. sep 2009 "Ved godt det ikke er noget man snakker højt om.

    men jeg tror jeg havde fundet en langt ude ven. som kunne lege tilfældigvis videne.

    som havde henvendt sig efter du havde søgt i avisen."

    Forsikringsvindel er en forfærdelig ting. Men hvis man ved med 100% sikkerhed, at den anden er fuld af løgn og man selv bliver nødt til at lyve for at få ret til at være ret, så...


  • #14   7. sep 2009 Det er sgu da for lavt af den nar. Men ja - uden et vidne er der intet at stille op.

  • #15   7. sep 2009 Kommer politiet overhovedt til sådan et uheld i vore dage ?
    eller er der en måde, hvor man er sikke på de gider køre efter det ?


  • #16   7. sep 2009 Jeg tror, hvis man siger, man har ondt i ryggen efter uheldet, så er det personskade, og så skal de vist komme.

  • #17   7. sep 2009 Lastbilens bom, som sidder under løftebagsmækken, kom hen over forskærm og hjul og vred cyklen omkuld. Så kørt over blev den ikke. Men skærm, hjul, dæk, spejl, sideskjold, udstødning, greb osv blev ødelagt.
    Forsikringsmanden sagde også, at det ville være spild af tid at ringe til politiet, de kører ikke ud til slags, med mindre der er personskade eller spiritus indblandet. Skulle have sagt til dem, at han lugtede af sprut, så var de nok kommet. I min naive, gode tro, kunne jeg ikke forstille mig, at det ville blive nødvendigt med studehandler og tanke om "vidner" - sagen er jo soleklar efter min mening. Men ak...
    Opsøgte endda chaufførens chef og han viste mig bilens skive, den viser desværre kun om bilen er i bevægelse, ikke om det er frem eller tilbage. Ved også at han har ringet til et værksted for at undersøge dette inden jeg besøgte ham. Det tyder efter min mening også på dårlig samvittighed.


Kommentér på:
Selvrisiko

Annonce