Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er mange km for en cykel
  • #1   8. jul 2010 9999999999km er rigtig mange

• #2   8. jul 2010 10.000 km

• #3   8. jul 2010 Lyder fornuftigt.. de fleste ligger fra 2000 - 8500 km og nogen enkelte over 20.000km.

Et ekstra spørgsmål.. hvor mange km vil sådan en motor kunne gå? 100.000? 200.000?

• #4   8. jul 2010 Umuligt at svare på, folk er meget hysteriske med dette spørgsmål når der skal købes brugt mc.

En moderne mc går uden de store problemer +100.000 km. hvis den bliver passet ordentligt. De mest vigtige ting er :

Motor skal være ordentlig varm før den skydes af.

Olie og oliefilter skiftes rettidigt.

• #6   8. jul 2010 Sjovt nok er BMW-ejere mere ligeglade med antal km.

Hos Expedit i Ølgod sælger de ofte maskiner der har gået over 200.000 km.

Eksempel :
    http://www.dba.dk/bmw-k-75-rt-750-ccm-1989/id-66992509/

Måske er BMW bare bedre til at lave motorer der holder *g*

• #7   8. jul 2010 Jeg laver også selv mine service ... Skifter olie, Filter, Kæde, Tændrør & Diverse reparationer.

Men køber en god olie ... Nu er det sådan et mange tror kun en olie til 100 + Pr Liter dur ...!!!! Men det er jo ligegyldig hvad den koster bare ( API ) nummerene opfylder kravene.

Men fange fatter ikke en skid af hvad det betyder og så er det en dårlig olie man bruger tror mange ..... Sikkert er diskussion man aldrig bliver færdig med

Så selv om man ikke har beviser for at den er blevet plejet kan den nemt være i bredere stand en den som har været på værksted altid.

Min Kollega købte en BMW Den var lige så sort i olie som en gammel disel . Luftfilteret lignede noget der aldrig var skiftet, Det snakkede de lidt frem og tilbage om men det blev da skiftet efter noget tid.
    Hvis manden ikke selv havde opdaget dette så havde den jo kørt på noget MEGET BRUGT Olie, Derfor kik altid selv

En motor kan holde fra Ca 10000 - ????? Alt efter hvordan den er kørt som også der er skrevet tidligere

• #8   8. jul 2010 Kawasaki er vel næsten ligeså gode til at lave motorer som Honda:
    (link fjernet)

Mange km for en Z750... +150.000km, så er det mange. Men om den har kørt 2.000 eller 20.000km har ingen betydning hvis den er passet. Der er bare kortere tid til sliddelen skal skiftes.

• #9   8. jul 2010 En moderne motor burde holde meget længe - men folks opfattelser er meget mærkespecifikke.

Folk sammenligner med hvad der ellers er til salg. En Ducati der har rundet 24.000 er jo godt slidt - når de 19 andre maskiner på DBA ikke har rundet 12.000 endnu ...
    En BMW med 69.000 på klokken er jo kun lige kørt til når en ældre R100-model med 211.000 på klokken stadig sælges til 49.000.-

Spørgsmålet er vel mere hvad man køber maskinen til? Køber du store BMW's hvor man sidder godt (ofte vægter langture sydpå) eller skal du have feinsmecker-mærket, som du dårlig har råd til at servicere eller ejer tiden til at få kørt på? Det ændrer dog ikke på gensalgsværdien og salgsbarheden for enkelte maskiner er langt dårligere for nogen mærker end for andre - desværre.

Jeg kigger mest på sælger, alle kviteringer, orden i papirer/reservedele, er service foretaget osv. Om den så har kørt 40.000 eller 9.000 er mindre betydningsfuldt.
    Skræmme-fyren er kansas-knægten på 22, som selv ligger og roder med gamle biler med T-Hansens udstyr. Så er cykelen oftest købt/byttet for få penge - ikke blevet vedligeholdt synderligt meget og nu hvor misligeholdelsen viser sig skal den videre så han kan købe et par nye billige alu-sutter til hans gamle corolla ...

• #10   8. jul 2010 Det er egengtlig lidt skørt at priserne falder så hurtigt på mc´er, når de egentlig kan holde i mange mange år. Og hvis der skulle ryge en motor, efter 200.000 km, så koster en ny motor da ikke det store. Motorcykler er vel lavet til at blive kørt og ikke som en udstillingsgenstand, selvom de kan være flotte. :o)

• #11   8. jul 2010 Tak for alle de gode svar.!

Og nu kommer den selvfølgelig..(Steffen) Man kan jo ikke bare sige at det skal være en god olie og ikke komme med et eksempel smiley
    Hvilken type olie og hvilket mærke skal jeg gå efter?

MC'en skal bruges til at kører 2 x 65km til og fra arbejde i sommer perioden. Jeg er klar over at jeg skal smørre kæden, her har jeg tænkt 1-2 gange om ugen afhængig af om det har regnet. Er det okay?

Bare af nysgerrighed, hvad koster en ny motor?

Mvh Michael

• #12   8. jul 2010 Hvis jeg var dig så ville jeg ikke kigge på KM på sådan en ny cykel, om den har kørt 5000 eller 20.000km kan da være ligemeget

• #13   8. jul 2010 Hmmm som oftest skal du bare sikre dig motoren går som den skal og gearkassen lige så. Ikke noget med at hoppe ud af gear eller en larmende tikken. Er de 2 ting i orden er man aldrig helt gal på den. Det er uanset dokumentation. Jeg købte min rimelig billigt (dog for dyrt efter at have fundet alle fejlene). Men jeg har måtte skille hele lortet ad, stramme bolte, skruer skifte og udmåle alverdens ting for at sikre mig alting var i orden til sidst. Men motoren og gearkassen spiller max. Så jeg havde et godt udgangspunkt og nu står motorcykelen ret så fornuftigt. Eneste der mangler er kåbedelene som skal gåes efter til vinter.

SÅ mit bud er lad ikke km stoppe dig i din jagt. Tag en kigger på tingene og lyt til den. Siger den som den skal kan km være ligegyldige.

• #14   8. jul 2010 Enig... Kig på standen fremfor km..

Min XTZ havde kørt over 200.000 da jeg opgraderede motoren til nummeret større for år tilbage..
    Den gamle motor kører vist stadigvæk rundt på Fyn!

• #15   8. jul 2010 motoren er sq snart det sidste der ryger på nu dagens mcer. men self alt kan gå i stykker

• #16   8. jul 2010 Du skal kikke på den gennaralle stand at cyklen
    Vurdere om den er fornuftig holdt hele vejen igennem

Den kan jo ligne noget som lige er trukket ud af fabrikken men er behandlet som lort ..... http://www.youtube.com/watch?v=NMZdzfwwWCc&feature=related

Der er intet fornuft i at belaste en motor på denne måde .!!

Modsat kan det se farligt ud og være passet 120%

Olie Jeg ved A- Z havde en olie til 70 Kr.- som var lige så god som Silkolene Thansen har faktisk også en udmærket olie til mange Mcér

http://www.olieguiden.dk/?p=16

Søg og der kommer en masse .. Men det kræver man lige bruger lidt tid på hvad de forskellige nummer betyder

• #17   8. jul 2010 den er lige til at smide ud efter 500 km

har du prøvet at søge i forum?

• #18   8. jul 2010 Kender én som har en '97 Honda Blackbird som har kørt 340.000 km uden problemer...

• #19   8. jul 2010 Om det er km 5.000 eller 20.000 er kun noget der rører ved prisen, standen på de 2 burde være relativ ens!
    Som du hører her er der nogen der har kørt 340.000 på en 97, og jeg har hørt om en FJ1200 fra 87, der har kørt over 200.000 uden større problemer, og nu skriver vi 2010, over 20 år senere, der er sket meget på den motortekniske front, så køb du bare den bike, uanset km tal, prisen skal bare passe!

• #20   8. jul 2010 Tusind tak for alle svarene.

Det var lige hvad jeg skulle bruge.!

• #21   8. jul 2010 Jeg kan fortælle dig jeg har netop ifbm mit nye indkøb prøvet 3 Z750 ,ed ca. 20.000 på klokken og en enkelt med knap 50.000 på tælleren. jeg kunne ikke detektere nogen som helst forskel, hverken i mislyde, gearskifte etc etc. Jeg ville ikke bekymre mig om at købe en med op til 50000 på tælleren, bare prisen matcher. Den jeg har købt er med en Z1000 motor der har kørt 14.000 så den holder nok et år mere smiley

• #22   8. jul 2010 Nu er det ikke kun nye cykler der kan køre langt, min gamle dame kawa zx10 fra 89 rundede de 100000 sidste år og hun køre stadig derud af, men bruger da olie ja det gør hun da, ca 1 liter på 6000 km

• #23   8. jul 2010 Hvis maskinen går uden uregelmæssige mislyde og ellers opfører sig ordenrtilgt, så er det at rive i alle de store lejer efter slup. er der intet, vil den næsten altid være OK.

Hvis du står med en fyr, der fortæller dig at hans 4 år gamle MC med 22000 km på bagen er helt fin og den lige har fået nye kronrørslejer - så løb væk!!!! så har den formentlig kørt rigtig meget på baghjulet, hvilket betyder tæsk, hver gang den kommer ned igen. Derudover vil sådan en cykel ofte være gennempryglet inden den er driftsvarm, men det har jo ikke som sådan noget med km at gøre:-)

• #24   8. jul 2010 hmm
    det vel lige som med biler. km tal betyder ikke noget sålænge den er holdt. min merceds har rundet 580.000km og starter bedre en min gamle golf GTD som kun havde kørt 250.000km.

og helt erligt
    en ny renoveret motor koster sku ikke så meget.
    så køre maskinen som den skal uden mislyde. så det da en god start. og sku motoren ryge ja så kan man altid finde en anden motor.

Kommentér på:
Hvad er mange km for en cykel

Annonce