3.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vurdering af Honda Xbr 500 fra 1987. Vurdering af Honda Xbr 500 fra 1987.

Min fasters mand er kommet i den alder hvor han ikke længere syntes det er forsvarligt at køre motorcykel og vil derfor sælge hans kæreste eje som står 100 % original og han er perfektionist til fingerspidserne, og har fået importeret rigtige dæk og fælge til den. Han fik endda advide af den ene ventilhætte ikke var original og det blev selvfølgelig ordnet samme dag.

Den har kørt omkring 50.000 og du kan ikke se den har kørt på vejene. Hvad vil den kunne indbringe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vurdering af Honda Xbr 500 fra 1987.
  • #2   24. aug 2011 Ja det er ikke en udbredt cykel i Danmark, og ganske få år siden den blev typegodkendt sagde synmanden tilbage i 2005 hvor den blev synet.

• #3   24. aug 2011 For en XBR-fan er den nok 25.000 værd. Men på det danske marked er prisen pt omkring de 15-20.000kr.
    Importøren tog 2 stk. hjem i 1985 så den har vel været godkendt herhjemme lige siden dengang.

• #4   24. aug 2011 Det kan godt være, det er bare hvad synsmanden sagde da den skulle til syn, at det var første gang han havde set den model.

• #5   24. aug 2011 XBR er jo en fin cykel, og denne har nok haft et godt hjem. Af alm. interesse, hvilken farve? – den kan have betydning for prisen, ikke alle var lige kønne, fx den dueblå og den gyldne IMHO. Og hvilke dæk og fælge er 'rigtige'? Netop i '87 blev S-modellen med egerfælge (S for Speiche) introduceret, men er det ikke en S er den jo født med Comstar.

• #6   24. aug 2011 Richard, du lyder som om du har en del kendskab til cyklen. ud fra din beskrivelse kan jeg sige det så er S modellen og den er sort.

• #7   25. aug 2011 de fik vist nogle dejlige egerfølge i 88, hvilket trækker op i min verden (de andre er alt for grimme til så pæn en maskine) men en 15.000 skulle den nok kunne indbringe.

Hvis ikke jeg havde en maskine ville jeg ihvertfald gerne give 15 for et velholdt eksemplar smiley

• #8   25. aug 2011 Velholdt er ikke ordet. Du burde se deres hus, nok er de ældre mennesker, men for satan hvor er der rent, og deres bil, det er simpelthen alt som bare står som nyt.

• #9   25. aug 2011 @Anders: Jo da, har fulgt XBR siden '01, hvor jeg opdagede, faldt for og snart efter købte søstermodellen GB500. Udgav en overgang en liste med tip til danske GB og XBR-ejere, så jeg kender/har kendt flere danske XBR-ejere.

Min egen XBR-favoritfarve er bordeaux og sølvgrå, men smag og behag. Står den sorte i højglans er den også flot smiley

• #10   25. aug 2011 @René Wagner: Trådfælgene debuterede iflg. parts fichen i '87 til bl.a. D, AUS og den generelle EU-model, EU Direct sales, mens UK – det andet helt store XBR-marked i EU – tilsyneladende først fik den i '88, hvor også auto-dekompressionsmekanismen blev indført på XBR som på andre RFVC-motorer, NX650 bl.a.

• #11   25. aug 2011 Maskinen er fra 87, og har egerfælge. Den står fuldstændig som ny, og manden som køber noget af min fasters mand får meget for pengene, kender ingen større perfektionist end ham.

Kommentér på:
Vurdering af Honda Xbr 500 fra 1987.

Annonce