2.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Daniel L
Daniel L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af motorcykel/ ryg Diskus prolab Valg af motorcykel/ ryg Diskus prolab

Hej jeg er 190 cm høj og jeg har problemer med ryggen nok diskus prolab og har tit smerter i omkring lenden. Jeg er på udkig efter en motorcykel som vil gi så mindst mulige smerter og helst kun fornøjelser (O: den bedste motorcykel jeg har kørt på er en yamaha dragstar for min ryg, men pengene er dog ikke til sådan en så max op til 18000 kr. har i nogle gode råd ang hvilke valg af motorcykel ?v.h

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af motorcykel/ ryg Diskus prolab
  • #1   27. jun 2014 Hvad med VFR 750 RC 24-1 med raiser på, så du kommer til at sidde mere oprejst.
    Den er stor nok til din højde, det er en touring maskine med en fantastisk motor og der er massere af overskud i motoren til sport og motorvejs kørsel.
    De kan findes til dit budget.

• #2   27. jun 2014 Det er svært at rådgive om, du må ud og prøve dig frem.

Jeg har selv samme problem og har tidligere kørt både racer og offroader uden problemer. Har i øjeblikket en Suzuki vz 800 marauder og der er heller ikke nogen problemer.

• #3   27. jun 2014 Jeg tænker du skal over i noget off-road maskine. Der sidder du oprejst og med den bløde affjedring, får du ikke stød op i ryggen hvis du kører over noget ujævnt. Måske en halvgammel Honda XL/XR kan fåes for de penge du har.

• #4   27. jun 2014 Den med vfr, kan jeg tilslutte mig, når det er højden, jeg var faktisk lidt for lille 1,75 så jeg sad først godt på når jeg kørte over 100 km/t jeg ved så ikke når det gælder din ryg,,,,,, jeg har så en vs intruder nu, og med din højde/ryg/læn ville du skulle ha fremrykkersæt på og andet sæde, god jagt......
    Du må simpelthen ud og prøve nogle mc'er

• Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   27. jun 2014 Tak for alle svar indtil videre!!!

• #7   27. jun 2014 En ting er kørestilling, en anden ting er at en 4 cylinderet maskine måske er at foretrække? Det er selvfølgelig forskeligt fra model til model, men generelt set så er der ofte færre vibrationer i en 4 cylinderet, end der er i 1 og 2 cylinderede maskiner.
    Jeg ved ikke hvor meget det har at sige for din skade, men kan man forestille sig at vibrationer over længere tid kan være generende? For i så fald, så er en en-benet off-roader nok ikke sagen? smiley

• #8   27. jun 2014 Kig efter noget 2 benet rejse enduro ala Africa Twin, Trans Alp, Super Tenere.
    De fleste bliver svære til budgettet, men behagelig sidde stilling for os høje.
    Og så det maskiner der bare bliver ved og ved.

• #9   27. jun 2014 Jeg ville gå efter noget der mere minder som en VFR end den Dragstar. Eftersom du har problemer nederst i ryggen og på en cruiser/chopper er det netop der man ligger mest tryk på ryggen på sådan og man mærker også mest stødene der, modsat noget mere forover bøjet, hvor det er den øvre del af ryggen der snupper det.

Men prøv lidt forskellige maskiner, det er svært at sige hvad der passer dig bedst med dit problem smiley

• #10   27. jun 2014 Hm, mon en tidlig NTV er til at få for 18 kkr? Ellers kan en VT500E, men den er vist lidt lavere. Motorerne er imidlertid ikke til at slide op...

Vigtigt for dig bliver at sidde let foroverbøjet med fodhvilerne under kroppen, eller næsten, så du kan stemme imod bump, skildpadder og andre af vejvæsenets pukkelformede tossestreger. Også gerne kunne rejse dig i sadlen, når du kører over dem.

Så glem cruisere og customs, de er ryggens værste fjende -- og kiropraktorens bedste ven IMHO smiley

• #11   27. jun 2014 Honda NTV eller Trans Alp

• #12   27. jun 2014 Det må være vigtigt at benene kan aflaste bumpene på vejen, så ikke ryggen skal tage alle stødene. Rejseenduro- eller sportstouring kørestilling tror jeg er op til dig. Rygpatienter bliver også sat op på heste, så måske noget "jockey" siddestilling.

• #14   27. jun 2014 Jeg har selv 2 prolapser i nakkehvivlerne og 2 prolapser i lænderyggen. Jeg kan IKKE kører på en cykel der er for oprejst, så jeg har det bedst på en racer eller semi racer. En hvor min siddestilling er let foroverbøjet. I min verden giver stød op igennem motorcyklen, også mere stød i ryggen hvis det er lodret ovenpå, hvor imod let fremadrettet gør at armene tager noget af læsset/stød. Jeg kører selv på en SV1000n med hævet bar, og er selv 188 cm høj.. Det dur bare.. smiley

Kommentér på:
Valg af motorcykel/ ryg Diskus prolab

Annonce