1.970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Triumph Tiger 100 - hvad skal jeg være obs på? Triumph Tiger 100 - hvad skal jeg være obs på?

Hej folkens,

Skal ud og se på sådan en sag her en af dagene, den ser rigtig pæn ud, er nysynet og fungerer ud fra sælgers oplysninger som den skal mekanisk.

Men er det noget man skal være særligt opmærksom på på er modeller her?

Der kunne jo være en der lige sad med lidt guldkorn smiley

/Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Triumph Tiger 100 - hvad skal jeg være obs på?
  • #1   28. sep 2014 Vis den ikke spilder olie er der ingen olie på smiley start den hvor den er kold og se hvor svær den er, jeg har selv haft en og den started ved 3 kick efter en vinteropbevaring og jeg havde intet bøvl med den, bremserne er ikke så gode på dem, men det er jo også en ældre sag. Gå den ordentlig igennem, og self kør en tur på den, ( husk gear sidder i modsat side) smiley men en lækker sag og fed og køre på.

• #2   28. sep 2014 Hej lars, det lyder godt.. Den skal gåes godt igennem.

Det er den her jeg har kig på.

(link fjernet)

Kan du sige noget om den? Synes ikke rigtigt den kommer frem når jeg Googler tiger 100 smiley

• #4   28. sep 2014 Hej Søren.

Tak for svar.. Er skrivebremsen ikke standart? Den er nysynet her for 4 måneder siden som den står.

• #5   28. sep 2014 Du skal bare være klar over at det ikke er en ny MC - du skal kunne skrue, og synes det er sjovt, for at du får glæde af sådan en. Personligt mener jeg at den er for dyr, og også at den er for dårligt ombygget, men det er jo bare min mening. Men jeg ville være noget skeptisk med motoren på sådan en, ud fra det gennerelle indtryk, men det er så igen bare mig smiley

• #6   28. sep 2014 Forgaffel og skivebremse er ikke rigtige til maskinen.bagstel er ikke triumph.men det rigtige bagstel med bagsvinger medfølger, som jeg forstår annoncen.
    Mener også at den årgang havde pre unit motor, syntes motoren på billederne ligner en unit(sammenbygget motor/gearkasse)
    Men det kan da blive en cool bobber, med lidt arbejde.
    En unit motor behøver ikke at dryppe, skal hellerikkke have nogle mislyde.

• #7   28. sep 2014 Må give Tom ret , lidt dyr i forhold til udseende . Havde den været original ,havde prisen måske passet lidt bedre.
    I øvrigt kom e første unit motorer omkring slutningen af 50èrne ,så det er sikkert ok. Men en 59èr burde nok hedde 5TA i stedet for T100 .
    Nu er den slags chopper ikke lige min kop the mere,så måske jeg er lidt forudintaget ?
    Men ,held og lykke med handlen.
    KIM

• #8   28. sep 2014 Tom - det med at skrue er ikke noget problem, det ved jeg godt man skal med sådan en, og prisen er 20000,- er den forhandlet ned til.

Men det skræmmer mig da måske en lille smile at der tilsyneladende er så mange ting der ikke er org. Men det behøves maskinen vel ikke nødvendigvis at blive dårligere af..

Det er helt sikkert meningen at den skal bygges lidt om med tiden, men det er en mc der er tænkt som "keeper" så vil gerne have et så godt udgangspunkt som muligt..

• #9   28. sep 2014 OK , 20 K lyder mere fornuftigt.
    KIM

• #10   28. sep 2014 Det er jo dig der bestemmer hvad du vil have, og 20 lyder mere rimeligt, hvis du bare vil have den, så køber du den jo! Som den står på billederne (og sådan plejer jeg at handle) ville jeg nok mene at 15000 var mere realistisk, men dine penge, dit valg smiley Var det en 650er lød de 20000 bedre i mine sarte ører, men der er ingen fornuft forbundet med gamle cykler, det er mere følelser, så hvis du har kastet dine lystne øjne på den her, ja såå

• #11   28. sep 2014 Tom - Ved godt at pris og sådan ikke altid hænger 100% sammen ved de gamle svende her, men er dog ikke mere forelsket end at der også skal være rimelighed med galskaben smiley

• #12   28. sep 2014 Køb den, og nyd at lave den til din egen, bare stå klar med mindst ligeså meget som du giver for den smiley

Kommentér på:
Triumph Tiger 100 - hvad skal jeg være obs på?

Annonce