1.497 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Totalrenoveret... Totalrenoveret...

... Hvad dælen betyder det?

I mange salgsannoncer står der, at cyklen er totalrenoveret inkl. motor, eller "alt er renoveret". Okay, får jeg så en helt ny mc eller hvad?

Hvis ALT er renoveret, forventer jeg som minimum, at samtilige bevægelige- og sliddele er nye. Dvs. dæk, bremser, lejer, pakninger, krumtap, knastaksler, ventiler, stempler, kæder, tandhjul osv. osv.

Er jeg den eneste, der synes, at salgsannoncer nogle gange lover lidt mere, end beskrivelsen kan bære?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalrenoveret...
  • #1   3. okt 2014 De fleste der skriver "total renoveret" har sprunget noget over,da det vil koste dem en helvedes masse penge at sælge den,vis alt er tip top/ suttet bolsje

• #2   3. okt 2014 Total renoveret betyder som reelt at alt er samlet med strips, der er hældt bilolie på motoren, affjedringen er slasket, og der er kobberfedt på skiverne...

• #3   3. okt 2014 Kvitteringer..... Or it never happened

• #4   3. okt 2014 Total renoveret betyder at sælger er et fjols !! Find noget andet smiley

• #6   3. okt 2014 LOL, ja, som de andre siger, de er meglet klo ord :).

Hvis et motor er total rennoveret har den ny legre over alt, ny tænjule/gearkasse (Dogs?) stemple ringe, ventile er sat/skiftet osv, osv, osv, men hvis du spørge om de har faktisk skiftet hovdlejre ud vill du sagtens for svaret at dette ikke var nødvendig. Selv om dette er oftest billiger i enden hvis motoren skall skilles. Samme gælder for affedering som motor, og dette er også et områd da blive glemt ofte.

Tim

• #7   3. okt 2014 Du ved jo godt at uanset om det er bil eller MC så var sidste ejer en gammel dame som kun brugte den til kirken om søndagen hvis det var godt vejr ellers har den stået opbevaret i en opvarmet garage pakket ind i vat

https://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

• #8   3. okt 2014 Det er da næsten værre med dem der forventer at en 20 år gammel MC skal ligne en spritny, den slags der kan bruge 3 timer på at gennemgå alt, for derefter at byde under det halve af hvad den står til, og så blive dødeligt fornærmet når man siger nej tak!

• #9   3. okt 2014 Nu har jeg kendskab til en som har en mc der er totalrenoveret, den er bare ikke samlet, alt er der og stellet er nylakeret, motor er boret og honet, originale over str stempler købt, samlet og justeret. Samling af alle dele på stellet står for købers regning.
    Hvordan kan man vide det er i orden? Manden er mc mekaniker og har et godt ry, det er nok for mig.

Vi kunne jo lægge nogen eksempler på sådanne tvivlsomme annoncer op her???

• #10   3. okt 2014 Renoveret i en annoce betyder frisk olie og luftfiler, måske også tændrør.
    Er den totalrenoveret, så har den også fået nye pakdåser i forgaflen og frisk luft i dæk...

• #11   3. okt 2014 En totalrenoveret mc i en slagsannonce er sjældet totalrenoveret. Der er som oftest skiftet lidt sliddele, men det gør den jo ikke totalrenoveret.. smiley

Lidt lige som at det i 99% af salgannoncerne altid er den tidligere ejer der har lavet diverse buler og ridser... Bevares det kan da være tilfældet, men det er da lidt pudsigt at der lige skal gøres opmærksom på at det ikke er sælger selv der har lavet dem smiley

• #12   3. okt 2014 Og i samme dur.
    En sen 70'er til midt 80'er japansk MC, med hjemmelavet mat sort lakering, skralde udstødning og et styr der er lavere viklet annonceres som "fed unik caferacer, kun 5 gange dyrere end normalt"...

• #13   3. okt 2014 Uha ja. Min er "kun" toprenoveret. Og det har efterhånden kostet spidsen af en jetjager. Tør ikke tænke på hva det kommer til at koste når jeg gir mig i kast med selve blokken. Ved ikke om man kan kalde stellet renoveret men alt er malet om, skiftet eller elgalv. Så kan ikke rigtigt se hvad der kan laves der. Det har heller ikke været billigt. Især egerne på baghjulet var pænt dyre.

Hvis man sælger en brugt "totalrenoveret" er der bestemt ikke penge at lave ved det.

• #14   3. okt 2014 Men, for mig betyder renoveret ikke at alt er skiftet til nyt, men i det mindste målt igennem og kontrolleret tingene er inden for tolerance.

• #15   3. okt 2014 Jesper P. Et kort øjeblik var jeg bekymret for at du refererede til min mc der er til salg. Du ramte næsten spot om, på nær af styr og og den 5 gange højere pris. Men jo mange skriver renoveret etc. Hvorfor ikke bare være ærlig og skrive hvad der er lavet i stedet for at sminke det som de fleste alligevel finder ud af når de dukker op på adressen for at se og prøve geden.

• #16   4. okt 2014 En mc er jo total renoveret når den er ny malet det ved alle. Eller en streetfighter hvis man skifter forlygten.

• #17   4. okt 2014 En streetfighter er jo en mc med kåbe der er væltet og man ikke har haft råd til en ny kåbe:)

• #18   4. okt 2014 Kender en der solgte et ældre hus som total renovret, han havde skiftet dørhåndtagene.

Kommentér på:
Totalrenoveret...

Annonce