1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

HUSK AT INVESTERE I SOLCELLER eller jeres MC dør! HUSK AT INVESTERE I SOLCELLER eller jeres MC dør!

I følge denne meget troværdige kilde skal vi alle sammen investere i solceller ellers dør vores MC hvis man ikke har opvarmet garage... PIS OS! smiley smiley smiley

http://www.magacin.dk/motorcykler/pas-paa-stilstanden/ar6880/

Tommy Rønn for helvede da...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HUSK AT INVESTERE I SOLCELLER eller jeres MC dør!
  • #1   13. nov 2015 Så hos dvs mc forhandler, er det faktisk bare malet rust man køber. Så det forkert de kalder den, står som ny smiley

• #2   13. nov 2015 Tommy Røvv har aldrig været den koldeste øl i kassen.

• #4   13. nov 2015 Nu giver den artikel rigtige meget mening, da han snakker omkring fugtighed(Som sammen med metal vil resulterer i korrosion og kommer med en god og billig løsning på det!!!
    Det er jo ikke alle der har plads til at få den opbevaret ved stue temperatur eller lignede?

Så kan slet ikke se hvad problemet i hans anbefaling er?
    Vil du uddybe det Elias G?

• #5   13. nov 2015 Det er så overdrevet som det overhovedet kan være. stiller du også din bil ind til opbevaring om vinteren? det er samme metal er det ikke?

Det står tydeligt i artiklen han anbefaler at investere i solceller smiley overdrevet!

Billedet han har valgt er en rusten tank. Ergo fyld tanken op, og lad din mc stå, der sker sq intet ved det.

• #6   13. nov 2015 og suppler lige med et skvæt 2 taktsolie i tanken og skvulp det godt rundt, så er du sikker på den ikke rådner op

• #7   13. nov 2015 Jeg tænker, at jeg indkøber en flok elradiatorer og sætter ud i haven, så jeg undgår kondens på indersiden af mine vinduer i huset.

• #8   13. nov 2015 Ups mit indlæg den blev fanget i stave kontrollen.
    Har smurt Erna ind i blomster honning - det konserverer.

• #9   13. nov 2015 Har sq da allerede solceller smiley

• #11   13. nov 2015 jeg kører ALDRIG i tåge mere!!! ikk engang i bil hahahha

tåge er kondens kondens er fugt og fugt er GIFT for metal smiley DOH!!!!

• #13   13. nov 2015 Manden har fuldstændigt ret.
    Jeg har selv overvejet en sol til luft varmer, har bare ikke fået taget mig sammen endnu ??.
    Det er den klart billigste måde, at få fugten ud af garagen på. Desuden vil det være godt for diverse el-udstyr man har derude, samt alt det andet værktøj. Fugt skaber rust og ir, så simpelt er det. Og bliver det ikke tørt at varme eller frisk luft, så går det stærkt.

• #15   13. nov 2015 Skal man gå den vej, så skal man lave noget vind til varme system.. Der er ikke meget liv i solcellerne om vinteren, hvor man har brug for varmen i garagen, men til gengæld er der meget vind smiley

• #16   13. nov 2015 Okey så er det jo derfor jeg har min til at stå i stue/køkken smiley

• #17   13. nov 2015 Jeg har solceller på taget. Så R6'eren overlever vinteren og bliver klar til sommer

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #18   13. nov 2015 Der er vist ingen tvivl om, at Tommy Rønn ikke sælger mange billetter hos MCG folket - sådan generelt! Uagtet hvad han skriver (sådan da), så bliver han haglet ned!

Når dette er sagt, så løfter Tommy jo ikke en ukendt problemstilling, og pointen er jo ganske korrekt angivet:

"Hyppige temperaturskift genererer hyppig kondens. Kondens er fugt, og hyppigt tilføjelse af fugt er gift for metal"

At der tilføjes nogle muligheder, tja, det kan man da bruge og tænke om som man vil....men pointen om at undgå *KONDENS* fordi dette *ALENE* er den største fejl MC folket begår, tja, den opfordring er vel nobel nok, eller?

• #19   13. nov 2015 #18 Sådan vil det vel altid være i danmark og spesielt her er tendensen tydelig. DEt hedder vel jantelov og er noget vi i danmark altid har elsket smiley
    Og så har vi danske altid været vilde med at være fælles om at være imod noget for så er vi en del af fællesskabet. Beregtiget eller ej.
    Sådan er det bare.

• #20   13. nov 2015 @Elias G - Er du sikker på du kan læse? Du har vist ikke fået pointen med som jeg læser det smiley

• #21   13. nov 2015 Pointen er bare, at hvis man ikke foretager investeringer der sikrer, at motorcyklen står ved konstant temperatur i garagen, så skal man få sin motorcykel opbevaret hos en forhandler.
    Hvis ikke dør MC.

Så blot endnu en reklame artikel fra Rønn

• #22   13. nov 2015 Tror bare jeg smider den ind i garagen som jeg plejer. ( når tiden er inde)

fuld tank. TJEK
    isoleret garage. nope
    varme på. nope
    mc dækken. nope
    batterilader. nope

og mon ikke den stadig er der d 1. marts og at den springer i gang som den plejer.

• #23   13. nov 2015 Nu skal vi bare lige være enige om at varmluft solfanger ikke er det samme som solceller....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #24   13. nov 2015 Den vil uden tvivl springe livligt igang uden problemer Jonatan smiley

Og hvad angår kondens, så plejer jeg at bruge et 3x King Size lagen i stræk - selvfølgelig indkøbt i rette designfarve, således det passer til MC'en! Så står den afdækket fra støv og lignende, men også "luftet" uden mulighed for kondens! Dertil en passende Optimate III SP - bare for at batteriet får en kærlig vinter-massage!

Go' vinter! smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #25   13. nov 2015 Ind i mit knastørre værksted - adskille og dimse lidt i løbet af vinteren, og så tryk på knappen og smil til foråret. Måske lader vi også lidt på batteriet, tror jeg...

Luftfugtighed er vigtigt at undgå - det har HeRR Rønn helt ret i.

• #26   13. nov 2015 Skal måske også med i ligningen at de små "solarventi" og lign. Faktisk er intet mindre end fantastiske hvis man vurderer effekt ifht pris... Eneste grund til jeg ikke selv har disse er at man skal have Rigtig mange for at det har mærkbar effekt i en garage på 1000m2 smiley

I et skur på 20m2 er det vildt hvor en forskel det gør...

Tommy er sgu fin nok.... Han er jo blot en drengerøv der lukker mundlort ud... Lige som mange af os andre smiley smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #27   13. nov 2015 Helt sikkert - det er en mega smart duttedims. Men mit værksted er 100 kvadratiske meter, så den er også på overarbejde der...

Mit gulv er desværre/heldigvis ikke isoleret en skid, så om sommeren er der køligt og om vinteren er der +5-6 grader hele tiden - og KNAStørt...

• #29   13. nov 2015 Den skal bare ind i stuen smiley

• #30   13. nov 2015 Grin for dælen grin!!!!

• #31   13. nov 2015 Ind i stuen?? Det er en motorcykel! Den skal kun i stuen hvis man vil køre på den indendørs smiley

Kommentér på:
HUSK AT INVESTERE I SOLCELLER eller jeres MC dør!

Annonce