{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Aprilia RS 125 - ting at vide? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en Aprilia RS 125 som min første motorcykel, men er der noget, jeg skal være opmærksom på i forbindelse med sådan en?
Jeg ved, der skal skiftes ringe og eventuelt stempel en gang i mellem, men hvor ofte er det cirka og hvad koster det? Jeg regner med at kunne udskifte dem selv uden de store problemer, så der er vel lidt at spare :o)
Er det en OK noob-cykel? :o)

Mvh Ajs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia RS 125 - ting at vide?
  • #1   6. feb 2005 hej. jeg har en yamaha tzr 125 som ligsom din også er en to-takter med en cylinder. jeg skiftede ringe og stempel da den havde kørt ca. 17000. men eller er det en fin begynder cykel. nu ved jeg ikke om du har prøvet en men de rykker faktisk ret god i forhold til den lavt ccm tal.

  • #2   6. feb 2005 Jeg ved at aprilias 250ccm kan kører 16000km førend den skal have nye ringe, evt. stempler. Så mon ikke en 125 som bliver passet, kører på ordentligt 2 takt olie(ikke det billige fra statoil eller t-hansen) og som er justeret rigtigt kan klare 12000km+.
    Her er et kanont forum for den: http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=20


  • #3   6. feb 2005 Mange tak for jeres indlæg! Jeg bliver mere og mere sikker på, det er så'n en maskine, jeg vil erhverve mig inden sommeren :o)
    Jeg regner med at skulle køre mindre end 6000 km om året, så derfor kommer det sikkert til at passe fint med en lille renovering om vinteren - hvis den da trænger til det.

    Peter -> Er der meget forskel i ydelse, stabilitet og benzinforbrug på de to forskellige motorvarianter?
    Jeg har ikke bestemt mig for en specifik årgang, men hvis der er fordele ved den ene, må du meget gerne sige til, så jeg kan have øjnene åbne for det. Egentlig har jeg mest kigget efter de modeller, der ikke har gået ret meget - af hensyn til stempelringe o.lign.


  • #4   7. feb 2005 Jeg vil da meget gerne se et par video'er, hvis det ikke er besværligt for dig...? Er de til download eller...?
    Jeg har ikke rigtig noget erfaring med det, da det er min første MC og jeg ikke kender nogen, der har en...


  • #5   8. feb 2005 Havde du nogle film af din, jeg lige kunne se? :o)
    Du må jo sige til, hvis du er interesseret i at sælge din RS'er, for den har den helt rigtige farve :o)


Kommentér på:
Aprilia RS 125 - ting at vide?

Annonce