{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Kort vandring på gasrullen. {{forumTopicSubject}}

Er det muligt at sætte et nyt gashåndtag på sin MC (eller noget andet tingelitang), så den får kortere vandring på rullen?

Fordi, på min Gixx er vandringen så lang så jeg faktisk ikke kan give fuld rulle i et greb, uden næsten at vride armen af led.

Jeg gjorde det engang på min crosser ved at købe et andet håndtag med kort vandring man lige satte på, men kan man det på MC ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kort vandring på gasrullen.
  • #1   25. jun 2005 www.throtlerocker.com


  • #2   25. jun 2005 http://www.throttlerocker.com/

    Ved ikk om det er det du tænker på..?


  • #3   25. jun 2005 Nej, det er simpelthen et anden gasgreb, så rullen kun skal dreje halv så langt rundt, for at give fuld spade.

    Sådan som min er skal rullen HELE vejen rundt, og det er lidt træls hvis man skal køre rææææs. smiley


  • #4   25. jun 2005 Nåe okay, sorry.. ja okay efter endnu en gennemlæsning kan jeg godt se hvad du mener..

    Nu vi er ved gas håndtag, nogen der kender til et gashåndtag der selv holder farten/gassen også selv om man slipper håndtaget¨...


  • #6   25. jun 2005 250'eren er bare ikke repræsenteret der.. smiley

  • #7   25. jun 2005 Men ellers noget i den retning, selvom den er godt nok dyr !

  • #9   25. jun 2005 Kunne man ikke også argumentere for, at der jo nok er en grund til at det er lavet som det er? smiley Jeg er ikke nogen ekspert, men det jeg mener er, om ikke man kan få mere power ud af at give gas progessivt/efter behov, end bare at give fuld power og så læne sig tilbage og vente på der sker noget...

  • #11   25. jun 2005 Du kan købe et tomasseli gasgreb med kort vandring hos www.speed-line.dk.

    Men du skal være opmærksom på at du skal have fundet en anden konsol til kontakterne, da de jo er bygget ind i det originale gashåndtag.

    Forresten er det altså meget let at dosere gassen selv om man har kort vandring på.


  • #12   26. jun 2005 Jeg har sgu lidt det samme problem med min Honda.
    Når man (en sjælden gang i mellem) vrider hanen i bund ligner man sgu en cirkusartist eller en idiot der forsøger at brække håndleddet på sig selv. Efter min opfattelse findes problemet findes også når man gasser progressivt op! Man er stadig nødt til at slippe sit greb og fatte nå ny længere omme hvis man vil have håndtaget helt i bund. Jeg har stadig ikke fundet en løsning så jeg håber du får nogen anvendelige svar på denne tråd også jeg kan bruge. Hvis nogen ved hvor man kan købe en magen til den Bandit # 1 ® (Salt Creek) henviser til men til en Honda kunne det vist løse mit problem!
    Cheers out there!


  • #13   15. aug 2005 Så fik jeg fusket lidt med håndtaget. Det har næsten afhjulpet problemet. Først skar jeg et ca. 4 mm tykt stykke gummi til, så det passede med bredden på det spor kablet løber på. Dette limede jeg så fast, og monterede kablet på ny. Derefter afmonterede jeg tank, luftfilter kasse og ventilhus. Strammede kablet helt op, så der ikke var nogen frigang/slip og genmonterede ovenstående.
    Dette bevirkede, at den nu tager omdrejninger ved selv den mindste smule vrid på håndtaget, og ligeledes kan jeg nu bedre få "rullen i bund", uden at mit håndled skal ligne en kanelsnegl. På min cykel var der i forvejen en smule frigang på kablet. At dette nu er blevet afhjulpet, er nok det der har ydet den største forandring. Held og lykke med projektet.


Kommentér på:
Kort vandring på gasrullen.

Annonce