1.337 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Tjekke stel nr i Schweiz? Tjekke stel nr i Schweiz?
Er der nogle der ved om der findes en side ala nummerplade.net hvor man kan tjekke på stel nr i Schweiz?
0 synes godt om
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.875
Det er ikke sikkert deres cykler opfylder de samme krav der er gældende hos os. Det kan så give problemer i forbindelse med indregistrering.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
Uden for EU:
Når du importerer et køretøj fra et land uden for EU, skal du som hovedregel betale told og moms.
Når du kommer til det første toldekspeditionssted i EU, skal du henvende dig til en speditør for at få lavet en fortoldning. Herefter skal du betale told og moms på ekspeditionsstedet.
Når du har fået lavet en fortoldning og betalt told og moms, er køretøjet frigivet. Fortoldningen er dit bevis på, at bilen told- og momsmæssigt er importeret korrekt.
Tolden er 10 % og momsen 25 % af køretøjets fakturapris + fragt og omkostninger.
I nogle tilfælde, fx hvis køretøjet er flyttegods, kan køretøjet importeres told- og momsfrit eller til en told eller momssats, der er lavere end 10 %.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
De er som minimum medlem af EFTA
jul 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 16
Skat har søgt den i Polen og de vil ikke vide af den, jeg har fundet et klistermærke som blev sat på alle MC,scooter og cykler som kom ind i Schweiz så derfor tror jeg den er derfra.
Skat kan ikke hjælpe da det er uden for EU, derfor skal jeg selv kontakte myndighederne i Schweiz om oplysninger på mc'en.
Er der nogle der ved hvad deres motor register hedder i Schweiz?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Tjekke stel nr i Schweiz?