Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjekke stel nr i Schweiz?
  • #1   7. jun 2020 Hvis du tænker på import, så vær opmærksom på, at Schweiz ikke er med i EU.
    Det er ikke sikkert deres cykler opfylder de samme krav der er gældende hos os. Det kan så give problemer i forbindelse med indregistrering.

• #2   8. jun 2020 Tog lige dette fra SKAT.DK - lyder dyrere desværre.

Uden for EU:
    Når du importerer et køretøj fra et land uden for EU, skal du som hovedregel betale told og moms.

Når du kommer til det første toldekspeditionssted i EU, skal du henvende dig til en speditør for at få lavet en fortoldning. Herefter skal du betale told og moms på ekspeditionsstedet.

Når du har fået lavet en fortoldning og betalt told og moms, er køretøjet frigivet. Fortoldningen er dit bevis på, at bilen told- og momsmæssigt er importeret korrekt.

Tolden er 10 % og momsen 25 % af køretøjets fakturapris + fragt og omkostninger.

I nogle tilfælde, fx hvis køretøjet er flyttegods, kan køretøjet importeres told- og momsfrit eller til en told eller momssats, der er lavere end 10 %.

• #3   9. jun 2020 skulle undre mig meget om ikke schweiz har en aftale med EU.
    De er som minimum medlem af EFTA

• #4   11. jun 2020 Jeg har som sagt ingen papirer og den kom til dk fra Polen for 7-10 år siden.
    Skat har søgt den i Polen og de vil ikke vide af den, jeg har fundet et klistermærke som blev sat på alle MC,scooter og cykler som kom ind i Schweiz så derfor tror jeg den er derfra.
    Skat kan ikke hjælpe da det er uden for EU, derfor skal jeg selv kontakte myndighederne i Schweiz om oplysninger på mc'en.
    Er der nogle der ved hvad deres motor register hedder i Schweiz?

• #6   11. jun 2020 Et wildcard men http://www.fahrzeugindex.ch/

Kommentér på:
Tjekke stel nr i Schweiz?

Annonce