{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov vedtaget om MC støj :(
  • Henrik  L
    Henrik L Online Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 395
    #1   22. dec 2021 Der har stået om det her på galleri i sommer. Men så er det åbenbart vedtaget, fint nok der ikke er periodisk syn (pengemaskine)
    Men de må gøre som de vil, personligt er jeg fuldstændig ligeglad. Holder bare ind hvis de vinker og finder termoen og tager en lille kop kaffe mens de kigger den efter..... Gab!!!


  • #2   23. dec 2021 total hul i hovedet ,og så de bøde priser ,de skulle ta og se på lidt mere alvorlige ting i trafikken istedet

  • #3   23. dec 2021 Det er fint nok, og det er billigt sluppet i stedet for regelmæssig syn.

  • #4   23. dec 2021 Forkert. Der er ikke vedtaget en ny liv om støj fra motorcykler. Det er sådan set en eksisterende lov.
    Men et eu direktiv har gjort, at motorcykler i eu skal synes regelmæssigt. Typisk sker det ved periodisk syn hvert 2. år.
    I Danmark har man så vedtaget den noget lempeligere mulighed, at foretage synet som vejsidesyn.
    Og dem der bliver udtaget til det, er dem der støjer mest.
    Dvs. de fleste motorcykelister slipper for at få synet deres mc i ejertiden, så længe man kører med en godkendt udstødning.
    For mit vedkommende, er vejsidesyn 4-600kr billigere pr år end periodisk syn (alt efter hvilken synshal jeg vælger), da jeg har 3 motorcykler stående i garagen.


  • #5   23. dec 2021 Ja os med originale udstødninger får nok ingen problemer der men dem der er ombygget uden tüv godkendelse og larme udstødninger tja det er en anden sag

  • #6   29. dec 2021 Hvad gør jeg med min gamle Honda cb 750 fra 1976.
    Original udstødning laves/findes ikke mere.
    Min keerker 4-1 der sider på er plus 40 gammel aftermarket udstødning.
    hvis de måler mig over de tilladte decibel ved vejsidesyn.
    hvad gør jeg så ? der findes jo ikke rigtig noget til min med E-nummer.
    hilsen Kenneth.


  • Karina A
    Karina A Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 8 MC-er: 2 Svar: 5
    #7   29. dec 2021 Så træls, men tager bøden så, skal ikke køre rundt på en r1 med std uds. Det er farligt og lyder virkelig tamt ??

  • #8   29. dec 2021 Vil du lige forklare hvad der er farligt ved en lovlig udstødning?

  • #9   29. dec 2021 #6: Du kører som du plejer. Der er ikke krav om e-mærket udstødning på så gammel en mc.

    #7: Hvad er faren i det?


  • #10   29. dec 2021 Bare lad være med at standse, det er så let.

  • #11   29. dec 2021 7: jeg ved ikke om jeg er enig i at det er mere farligt, men jeg er enig i at det lyder tamt smiley

  • #12   29. dec 2021 #7

    Farligt ligefrem, kan du uddybe det lidt ?

    Det bliver spændende ??


  • #13   29. dec 2021 Jeg har aldrig forstået hvad larm/støj har med fornøjelsen og glæden ved at køre mc at gøre, flere af dem jeg kører med, bruger ørepropper for at holde larmen fra deres egen mc ud. Brug dog lovlig potte.

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #14   29. dec 2021 #2
    Hvad er mere alvorligt, end at blive chock-vækket af genboen, der ti meter fra soveværelsesvinduet starter sin 1200 kubik Harleywannabe med straight pipes?


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #15   29. dec 2021 #8
    Der er en araberknold fra England, der på YT promoverer Akrapovic udstødninger, og mener at en MC skal larme meget, så folk kan høre man kommer.

    Det skulle være mere sikkert.

    Men jeg hilser det da velkomment, hvis vi kan få de tosser udryddet, der tror det er smart, når cyklen lyder som en militærøvelse i affyring af blå lyn.


  • Henrik  L
    Henrik L Online Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 395
    #16   29. dec 2021 #6 Kenneth!


    Jeg tror såmænd slet ikke de tjekker den for støj medmindre du har et kakkelovnsrør som udstødning.
    Kommer du kørende (sådan normalt) og bliver stoppet kigger de sgu nok mest generel stand og der ikke hænger noget og dingler

    Det med støjende adfærd og Motorcykler..... Ja ja!!! Ro på nu... Det er jo en lov der er lavet for at omgå EU direktiv om støj og MCer, ikke fordi politiet synes det er et problem.

    Det var det derimod da eksempelvis knallerten fik en lovstramning i 2013, der havde de bon-hoveder på deres PGO hot 50 ødelagt det for sig selv med deres adfærd.
    Så fik de en strammer der kunne mærkes når skidtet blev konfiskeret 2 gang... Lidt det samme med vanvidskørsel, hånden på hjertet. Der er/var sgu for mange biler der kører alt for stærkt


  • Theis A
    Theis A Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 3
    #17   29. dec 2021 Jeg undre mig meget over den bekendtgørelse som er lavet på dette område. Der henvises til at lydmålingsudstyret ved vejsidesyn skal efterleve bestemmelsen IEC 179 som er forældet og udgået.

    Arbejder selv til daglig med sikring af måleudstyr efter forskrifter i GLP, ISO og FDA regler, og jeg vil gerne udfordre at måleudstyret ved vejside syn ikke efterlever bestemmelserne. Det kommer aldrig til at holde i en retsag.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #18   29. dec 2021 #17
    Sikring af måleudstyr, Theis?

    Er det så dig, der låser det inde, når de andre er færdige med det? smiley


  • #19   30. dec 2021 Nu er jeg helt sikker på der slet ikke altid behøves en støjmåling, for har udstødningen ikke de rigtige mærkninger, så falder hammeren.

  • #20   30. dec 2021 En gammel Englænder råber rigtig højt med de originale potter og det er den godkendt med i tidernes morgen. Men fordi den kan, behøver man sgu ikke at gøre det lige ud for naboens vinduer eller i villakvarteret.
    Kør ordentlig og tag hensyn til hvor du er, så kan selv larme potter være stille. smiley
    Når du så vil have hele symfoniorkestret, så er det da bare ud på landevejene og giv den stram wire. smiley
    Så er alle glade og ingen klager smiley


  • #21   30. dec 2021 #19: Det er ikke alle mc’er der skal køre med e-mærket udstødning. Det kommer an på årgangen

  • #22   30. dec 2021 Helt fint at der kigges mere på dem der med rumle og larmepotter med deres "hør mig, se mig", gør hvad de kan for at sætte motorcyklister i dårligt lys hos det befolkningsflertal, som helst ikke vil hører på unødigt larm.
    Hvis det er et spørgsmål om højere ydelse og topfart så brug larmepotterne på lukkede baner.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #23   30. dec 2021 #17 Hvilke af de bestemmelser overruler dansk lov?

  • Kjeld K
    Kjeld K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 10
    #24   30. dec 2021 rolig nu hvem tror politiet har eller får ressourcer til at stoppe alle motorcykler MC på vejen de ved nok om nogen hvor pengene er måske ved store træf KAN de jo bare spærre alt og kontroller alle så er årslønnen nok hjemme mon ikke

  • #25   30. dec 2021 Kører til daglig på en ældre 1000cc Aprilia med tidssvarende åben Akra racing potte, ligger ofte bag politibiler i Kbh og omegn. Hvis ikke de vil stoppe mig for støjniveau, så tror jeg ikke man skal være alt for bange med mindre man kører med straight pipes på trafikkerede gader. Altid noget at der vises lidt aktiv modstand imod EU's forsøg på standardisering af absolut alting uanset dets reelle betydning.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #26   30. dec 2021 #25 Har du prøvet at ligge foran dem?
    Det er jo ikke meget man hører bagfra.


  • Karina A
    Karina A Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 8 MC-er: 2 Svar: 5
    #27   31. dec 2021 Det jeg mener er at, biler ser os ikke. Og skal vi også til at være lydløse. Hører de os heller ikke, det er i min verden farligt, det reddet da mig et par gange i sommers at jeg lige kunne trykke koblingen ind og give den gas.

  • #28   31. dec 2021 #27: Billister foran dig, hører ikke den lyd din udstødning sender bagud.
    Prøv at se de målinger de laver i den her video
    https://youtu.be/v9QTPyMJGgo


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #29   31. dec 2021 Jeg har to gange i år haft brug for at advare bilister med lyd og begge gange ramte jeg venstre blink i stedet for hornet (ældre BMW) og begge gange lagde bilisterne mærke til mig. Så venstre blink redder liv.
    Men altså, jeg ser jævnligt bilister, der tilsyneladende ikke hører udrykningskøretøjet bag dem og de larmer ellers ret meget.


  • #30   31. dec 2021 Karina A, så kan man jo ikke helt sige, at det var din larmende potter, der gjorde det mere sikkert, for så skulle bilisterne jo have observeret dig, da du bare kom kørende. At de bliver opmærksomme på dig, da du kobler ud og giver gas kunne jo også være opnået ved at bruge hornet.

  • #31   31. dec 2021 #27
    Der er pt ingen lov der forbyder dythorn smiley

    Om nogle få år kører vi alle på El motorcykler.. Er overbevist om det ikke betyder vi død pga støj mangel.


  • #32   31. dec 2021 31: så du udtaler dig på alles vejne, det lyder smukt og utrolig socialdemokratisk ! smiley

  • #33   1. jan 2022 #32
    Dem der foretrækker at gå eller cykle skal selvfølgelig have lov til det…
    Og alle os der har gemt en motorcykel med forbrændingsmotor vil fortælle lange historier om det fede ved at sparke en masse kubik igang med at producerer støj og fremdrift…
    Men uden tankstationer så bliver det altså ved snakken…

    Vores ageren er 100% styret af forbud og afgifter… nej vi kan ikke lide det. Og vi brokker os…. Men vi indfinder os, nøjagtig som alle gennerationerne før os smiley

    Da mobiltelefonen blev opfundet mente under 5 % at det var fremtiden, og over 50% bedyrede at de ALDRIG skulle eje det skidt…….. smiley


  • #35   16. mar 2022 #26 fik ikke meddelelsen så sent svar, men ja det har jeg også prøvet flere gange. Det er kbh, man kan ikke undgå at køre foran/bagved/ved siden af politivogne et par gange om ugen.

    Dog selvfølgelig underforstået at jeg ikke leger med gashåndtaget når politiet kører lige ved siden af, og selvfølgelig skifter gear ved lave omdrejninger osv, ingen grund til at teste deres kapacitet til at se gennem fingre med en så længe man ikke er til gene (hvilket man jo af princip heller ikke bør være når man kører i tæt befolkede områder uanset om der er politi eller ej).

    Hvis man kører med kort potte kan udfaldet dog være anderledes, da de typisk har en anden tone ved lavere omdrejninger og også er i højere søgelys da mange af dem af princip er ulovlige (eller lige på kanten med loven).


Kommentér på:
Ny lov vedtaget om MC støj :(

Annonce