644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Garanti på rep. af bil Garanti på rep. af bil

Hej

Jeg har købt en bil med 1 års 100% garanti, hvilket jo er en dejlig ting i sig selv.
Nu har jeg fået lavet forskellige reparationer, bla. er der kommet ny kobling og svinghjul i for 1 mdr. siden.
Alle reparationer bliver lavet på deres eget værksted.

Men hvordan er det med garanti på en garanti rep. ??
Jeg får jo ikke noget papir på udført arbejde, da jeg jo ikke betaler for det, og det bliver heller ikke bogført i servicehæftet.

Er sælger/værksted ikke forpligtet til at give garanti på en rep. ??
Eller skal jeg bare smile og være glad for min 1 års garanti ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti på rep. af bil
  • #1   12. maj 2011 Jeg mener at det står i den service bog at der er udført garanti rep. Ellers kan du vel blot bede om en dokumentation for udført arbejde.

• #2   12. maj 2011 Det er ikke nyvognsgaranti, men brugtvognsgaranti der er på bilen, den er fra 2006. Så derfor skriver de det ikke i servicehæftet, da reparationerne ikke er omfattet af fabriksgaranti.

Der hvor bilen er købt, giver de 1 års 100% garanti på alle deres biler.

• #3   12. maj 2011 Jeg vil også spørge dem, men vil lige høre om nogen ved noget om det, eller evt. har nogen erfaringer at dele ud af smiley

• #4   12. maj 2011 Du får vel en faktura hvor der bare står garantirep eller UB på. Det plejer jeg at få.

• #5   12. maj 2011 Nope, har intet fået.
    Skal lige have snakket med dem, det må være en fejl..

Hvis der bliver en defekt på evt. koblingen, efter at garantiperioden på bilen er udløbet, så har jeg jo intet hold i det.

• #6   12. maj 2011 En udskiftning/rep. uanset om du skal betale for den eller ej, er et arbejde udført, og nye dele monteret.

Disse kommer, som min. med 2 års reklamationsret, hvilket købeloven sikrer dig.

Producenten af delene, giver måske endda 2års garanti (altså noget der stiller dig bedre end købeloven)

Har selv lige haft balladen, min mercedes fik for 21md siden komplet ny automatgearkasse, og nu var en pumpe stået af.

Den er selvf. under reklamationsret, og bingo, ny pumpe monteret til Kr.0

Kommentér på:
Garanti på rep. af bil

Annonce