652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

svejse beslag på stellet går det? svejse beslag på stellet går det?

hej min flotte tegning prøver at ligne et stel set oppe fra de røde er de de stykker jern jeg gerne vil have svejset på til at holde et uoriginalt sæde og tank er det lovligt på den måde at tilføje beslag?
alternative løsninger til at addere monterings beslag er også meget velkommen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svejse beslag på stellet går det?
  • Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    jun 2016

MC-er: 1 Svar: 4
    #3   30. mar 2017 Hva med at bolte det på ramme istedet hvis man ikke må svejse på det?

Og nu mener jeg selvfølgelig ikke bore hul i rammen og skære gevind, men hae noget nedenunder som man kan spænde sammen smiley

• #4   30. mar 2017 Sådan som jeg tolker reglerne, så må du ikke gøre det på den måde, da det er et lukket loop og dermed skal der TÜV eller Ingeniørberegninger på at stellet har den samme integritet efter svejsning.
    Hvis det havde været åbent for enden (altså ikke haft den lukkede bue), så havde det været kategoriseret som "fritsvævende" og så måtte du både skær og tilføje, da det ikke ændrer den bærende del. (se redigering af din tegning)

Edit: Og du må selvfølgelig ikke bare skære buen af og så selv kategorisere det som "fritsvævende" smiley

profilbillede
  • #5   30. mar 2017 Det hele er vist forbudt især vis det er ophæng til for og baggaffel eller motor men jeg tror sku jeg tager chancen med mine små beslag

• #6   30. mar 2017 Jeps, du må ikke svejse/skære noget der støtter en anden bærende del så som de ting du nævner. Desværre er du nok ude i at det er ulovligt det du vil lave.
    Du kan alternativt melde dig ind i The Freedom To Build på Facebook. Det koster 350,- om året og du kan få råd direkte fra dem der sidder og er med til lave reglerne (eller mere specifikt, prøver at påvirke vores kære politikkere til at reglerne skal lempes).

• #7   1. apr 2017 Du må kunne lave en ''bolt-on'' løsning af en art smiley

• #8   1. apr 2017 Ja det tænkte jeg også Milling. Det burde ikke være så svært.

• #9   1. apr 2017 Og slet ikke når det ''bare'' er et sæde.

Sædet på min sportster sidder fast med én bolt i bagskærmen og en plade/tap i stellet.

• #10   1. apr 2017 strips , velcro og gaffa og sølvpapir ... NASA landede på månen med det , så det fint nok til mig smiley

Kommentér på:
svejse beslag på stellet går det?

Annonce